Gezocht (LT)hardtailframe

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
StephanH
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 596
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 18:38
Mijn mountainbike: Canyon Stoic
Contacteer:

Goedemiddag,

Na een lange periode van lichamelijke klachten en niet meer mountainbiken ben ik imiddels fit genoeg om het weer langzaam op te gaan pakken!

Ik ben van plan een (long travel) hardtail op te bouwen en heb al wel 1 en ander in gedachten, maar vroeg me af of er nog forumgangers zijn die toevallig nog een mooi frame over hebben.

Ik ben van plan een speelse fiets op te bouwen met ruim genomen tussen de 120mm en 140mm veerweg, ben al meerdere dingen tegen gekomen, en mijn interesse gaat vooral uit naar bikes als een On-One 456, On-One parkwood, Dartmoor Primal etc. Een uitgesproken voorkeur voor een wielmaat heb ik nog niet, ik neig naar 27,5, maar sluit een 29inch ook zeker niet uit.

Daarmee verraad ik ook al deels mijn budget, het wordt weer een eerste bike, ben al een aantal frames tot zo' n 250 euro tegengekomen, maar vraag me dus vooral af of dit nog voordeliger kan.

Nu is de vraag of iemand nog iets heeft liggen of mij toevallig kan helpen in de zoektocht hiernaar.
Ik ben 1.83 lang en heb hiervoor op meerdere maten fietsen gereden, varierend van 17 tot 19 inch, dit vind ik voor nu dus nog wel lastig te bepalen, eea hangt mijn inziens ook wel af van de geometrie van het frame.

Mocht iemand mij ergens aan kunnen helpen of ergens in kunnen adviseren betreffende de frames of verdere onderdelen (ik ben nu redelijk met oogkleppen aan het kijken naar 1 van bovengenoemde frames) dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Stephan
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb al een tijd mijn oude handgebouwde LTHT te koop staan: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... lit=+totxo" onclick="window.open(this.href);return false;
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Wie weet heeft iemand nog iets tweedehands voor je hangen maar anders zit je met de On-One en de Dartmoor Primal heel goed. Voor dat geld ga je niet snel een beter frame vinden in de LTHT hoek. Misschien is een Nukeproof Scout frame nog wat, maar dan zit je gelijk weer een tikje duurder. Martijn van NextBikeParts kan je daar een prijsje voor geven. Een dartmoor Primal kun je o.a. krijgen bij Houseofmtb, ook daar ff informeren naar een prijs.

succes en veel plezier met zoeken :-q

edit: ah, Suravida's ltht staat inderdaad te koop :bier:
StephanH
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 596
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 18:38
Mijn mountainbike: Canyon Stoic
Contacteer:

Alvast bedankt voor de reacties, ik hou suravida zn bike even in mn achterhoofd. Een scout 275 stond eerst bovenaan mijn lijst, maar die is inderdaad wel gelijk een stuk duurder. Zal Houseofmtb ook eens gaan benaderen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Commencal heeft ook betaalbare hardtail frames.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

NS Bikes hebben ze nog een paar goedkoop liggen bij Chain Reaction
http://www.chainreactioncycles.com/nl/e ... prod152990" onclick="window.open(this.href);return false;

Nieuw onder de 250 kan ik sowieso niet vinden.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Uit de On-One stal de Deedar?

https://www.on-one.co.uk/i/q/FROODD27/o ... tail-frame" onclick="window.open(this.href);return false;
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Is 17" niet een tikje aan de kleine kant voor iemand van 1.83m?
Ook al zegt die maat niet alles natuurlijk, maar toch. Ik ben 1.70m en rijd een frame van ongeveer die maat. En dat is geen heel kortgebouwd frame, gewoon met een moderne, wat langere en slackere geometrie.
(m'n medium Banshee heeft een 42cm zitbuis).

On One is natuurlijk scherp geprijsd, ik kijk zelf altijd ook even (net als Pat ;-)) bij Chainreaction voor zulke zaken. Vaak hebben ze niks, maar soms... ik heb er al twee keer een mooi frame voor een spotprijs gescoord.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
StephanH
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 596
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 18:38
Mijn mountainbike: Canyon Stoic
Contacteer:

Nieuw is het inderdaad vaak geluk hebben, Zie nu wel een aantal 650b primals voorbij komen bij een Duitse shop voor een mooi prijsje. Maar daarom hoop ik vooral ook op jullie overvolle schuren en zolders :p

Ik neig ook wel naar 19inch nu, met de frames die ik tot nu toe bekeken heb overigens.

De deedar is een mooi Frame, maar als ik daarover doorlees staat erbij dat deze is ontworpen voor een enkele aandrijflijn. En ik zoek toch wel een 2x 10/11/12, daarom had ik de deedar geschrapt van de lijst.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Ik ben ongeveer 1,84 en rij gewoon op large modellen, 19" met een toptube van 610+mm, als ik jou was zou ik geen medium pakken.. Dan moet je weer een langere stuurpen pakken.
Ik dacht de Dartmoor Hornet 2017 vorige keer ook voor 250-260 gezien te hebben maar kan die nu niet meer vinden, die is nog wat meer LTHT dan de Primal.
Gebruikersavatar
roush99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 21:11

KevinBel schreef: Ik dacht de Dartmoor Hornet 2017 vorige keer ook voor 250-260 gezien te hebben maar kan die nu niet meer vinden, die is nog wat meer LTHT dan de Primal.
hier zeker: https://26bikes.com/mtb/parts/frames/en ... -hornet-17" onclick="window.open(this.href);return false;? als ts een veerweg van 120-140mm wil, is de primal een betere optie. bij de hornet is 140mm toch echt wel het minimum.

19" primal in miami vice uitvoering is nu in de aanbieding voor EUR185: https://26bikes.com/mtb/parts/frames/en ... -primal-27" onclick="window.open(this.href);return false;
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Interesse in een nieuw Sobre Upgrade? Maat Large...
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Plaats reactie