Gezocht: pekel/strand MTB

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Simmetje
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 31 oktober 2017, 13:20

Gezocht: pekel/strand MTB om o.a. de strandrace in Egmond te rijden ben ik op zoek naar een low budget MTB. Beetje zonde om daar mijn goede fiets voor te gebruiken.
Ik ben geen snelheidsduivel, ik ga de dag na Egmond-pier-Egmond ook nog de Egmond halve marathon lopen dus doe het die dag rustig aan op de fiets.

Vering niet nodig, heb ik op het strand niets aan.
Banden hoeven niet goed te zijn, daar gaat toch een gladde brede (+/- 2.35") variant op.
Verder moet hij wel technisch in orde zijn. Ik wil er niet direct €100 onkosten aan hebben.

Ik heb Marktplaats al afgestruind maar de fietsen die ik ben gaan bekijken waren in tegenstelling tot de tekst bij de advertentie gewoon slecht. Speling op wielen/balhoofd, versnellingen defect etc. :-(

Budget max 100 euro.
Ik verwacht dus geen showroomfiets maar gewoon een gebruiksklare MTB.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Dat is voor dit budget een utopie. Kom je al bij ofwel de bouwmarktbikes uit, met componenten die na 15m zand niet meer werken, of bij het segment dat je hierboven al noemt.
Als je lol wil hebben adviseer ik je het budget wat op te rekken of iets te huren op de bekende plekken (mtb centrum schoorl bv)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Isdatzo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: di 18 augustus 2009, 16:08
Contacteer:

Inderdaad, je verwachtingen en budget zijn niet compatibel.
Simmetje
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 31 oktober 2017, 13:20

Har77 schreef:Dat is voor dit budget een utopie. Kom je al bij ofwel de bouwmarktbikes uit, met componenten die na 15m zand niet meer werken, of bij het segment dat je hierboven al noemt.
Als je lol wil hebben adviseer ik je het budget wat op te rekken of iets te huren op de bekende plekken (mtb centrum schoorl bv)
Ik ga niet een fiets huren en er dan 40km mee door het zout rijden en doodleuk weer inleveren. Lijkt me niet fair naar de verhuurder toch?
Ik ben nu bezig met 2 fietsen binnen budget. Lijkt te gaan lukken.

Bedankt.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Twee fietsen voor 100,-! Goed bezig ;) !
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Nou ik ben benieuwd wat voor pareltje het wordt voor de €100.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Simmetje schreef:
Har77 schreef:Dat is voor dit budget een utopie. Kom je al bij ofwel de bouwmarktbikes uit, met componenten die na 15m zand niet meer werken, of bij het segment dat je hierboven al noemt.
Als je lol wil hebben adviseer ik je het budget wat op te rekken of iets te huren op de bekende plekken (mtb centrum schoorl bv)
Ik ga niet een fiets huren en er dan 40km mee door het zout rijden en doodleuk weer inleveren. Lijkt me niet fair naar de verhuurder toch?
Ik ben nu bezig met 2 fietsen binnen budget. Lijkt te gaan lukken.

Bedankt.
De club die ik noemde heeft strandfietsen vr de verhuur. Die snappen dus wel dat je er niet mee naar je werk rijdt.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Stephen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 3 december 2013, 22:39

Moet je wel echt veel mazzel hebben! Als je nu zelf nog onderdelen hebt liggen en wat wilt knutselen kan het lukken...misschien! Voor dat geld zit je sowieso meestal op alles strippen en kabels/ketting ed vernieuwen.

Mocht het hierboven geschreven niet van toepassing zijn dan zou ik ook je budget verhogen en je niet teveel blind staren op E100,- Evengoed zoeken, maar het kan. Voordeel is wel ten opzichte van huren dat je of een fiets hebt waar je vaker dingen mee kan doen of dat je hem weer op MP zet en (grootste) gedeelte geld terug krijgt.

GL!
Simmetje
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 31 oktober 2017, 13:20

Ik heb een mooi licht fietsje gekocht. :-) (60 €)
Versnellingen en achterrem moet ik even afstellen. Achter moeten de blokjes even vervangen worden.
Verder ziet het er goed uit. Zondag eens een ritje maken om alles goed te testen.
Stephen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 3 december 2013, 22:39

Watvoor is het, nu wel benieuwd naar wat je opgesnord hebt voor E60 XD
Plaats reactie