Full suspension frame S in 27,5"

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

MBF'ers

Ik ben opzoek naar een full suspension frame in maat S , in geen geval voor lichaamslengte 1,45 cm voor mijn dochter . Ze heeft nu een 27,5 " frame Hardtail , dus lijkt me een klein frame met 27,5" wielen ideaal. Qwa budget is het niet hoog, mede omdat ze nog in de groei fase zit en ik verwacht dat ze over een tijdje een maatje groter frame nodig heeft dan S .

Wie heeft er wat of weet een mooi adres , budget ligt rond de € 750,-(gaat enkel om het frame , evt met achter demper en voorvork kan )

alvast bedankt
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Snelle Buffer schreef:MBF'ers

Ik ben opzoek naar een full suspension frame in maat S , in geen geval voor lichaamslengte 1,45 cm voor mijn dochter . Ze heeft nu een 27,5 " frame Hardtail , dus lijkt me een klein frame met 27,5" wielen ideaal. Qwa budget is het niet hoog, mede omdat ze nog in de groei fase zit en ik verwacht dat ze over een tijdje een maatje groter frame nodig heeft dan S .

Wie heeft er wat of weet een mooi adres , budget ligt rond de € 750,-(gaat enkel om het frame , evt met achter demper en voorvork kan )

alvast bedankt
Ik denk dat je dochter in veel gevallen te klein zal zijn om op een maatje S te passen, ik denk zelfs dat XS nog te groot zal zijn. In ieder geval wel bij Giant.

klikkerdeklik
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

http://www.schlierseer-bikeparts.de/fully.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Hoka
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 978
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 23:16
Mijn mountainbike: FRM 10HP

complete fiets voor minder, prima basis om 27,5 van te bouwen:

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0&t=133770
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

@TS.

Welke fiets heeft ze nu en waarom zoek je een 2e erbij?
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Maar waarom een fully?

Mijn kleine man 151cm rijd met een S 26" Morewood met een HTT van 54cm. Gaat prima maar hij mag nog wel wat vet kweken om die vering in beweging te krijgen. Ik heb bewust al een 36 fox vork gemonteerd omdat deze iets sneller aanspreekt. Ik zou dat geld investeren in een paar lichte wielen. Die kan ze ook weer meenemen naar haar volgende fiets.

De Morewood is wel een bike die hij alleen gebruikt in bike parken.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mij lijkt het dat iemand van 1m45 niet goed op een 650B fully kan fietsen in maatje S. Mijn fully is echt te groot voor zo'n kindje.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Na wat geometrie's te hebben bekeken , wordt een maat S in een full suspension te groot .Daar hadden jullie gelijk in .
Maar ik dacht eerder een full suspension zelf op te bouwen en verwacht dat er nog wel wat groei inzit qwa lichaamslengte , en ook omdat we medio 2018 richting de Alpen gaan en we daar een sportieve vakantie willen hebben. Nu kan ze met een HT ook wel weg op de mindere steilere heuvels(denk ik),maar voor wat meer comfort een full suspension. Ze rijdt nu een HT 27,5 " in de frame maat 13,5" .

Het idee om evt het geld te steken in een andere voorvork en/of lichtere wielen heeft ook wel voorkeur , daar had ik nog niet aan gedacht ,en om nu voor alleen een full suspension op te bouwen voor 2 weken ? :roll: , tja hier in NL heeft een Full suspension ook nog niet voordeel :roll: :) .

Weer een stukje wijzer :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie