Fietskoffer / leen / huur / ...

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Voor een tochtje in de Alpen ben ik voor de eerste week van juli op zoek naar een koffer voor mijn liteville 101, iemand die iets in de aanbieding heeft in de buurt van Haarlem? Leen / huur / ...
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Zie PB
Hoka
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 978
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 23:16
Mijn mountainbike: FRM 10HP

Ik heb een goede koffer maar helemaal in Apeldoorn
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Bikeplanet in Haarlem verhuurt knappe fietskoffers.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

NextBikeParts verhuurt ze ook.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Dank allen!


Er lijkt een redelijk aanbod te zijn, van particulier en professionele verhuurders. Ook zijn er best nog wat redelijk geprijsde tassen te koop. De vraag is een beetje, wat gaat passen. Mijn XL is knap lang..

Ik heb even het meetlint langs mijn frame gelegd en dan kom ik toch wel tot de wat schrikbarende conclusie dat mijn frame + vork echt lang zijn, nu zit ik op 128 cm, gemeten van de achterkant van de derailleur tot aan de voorkant van de vork. Als de deri eraf gaat, dan win ik een paar cm en ook als de vork helemaal ingedrukt wordt win ik er een paar.. Maar toch.. Het is allemaal een beetje onzeker..

Hierdoor is het bijvoorbeeld maar de vraag of de https://www.evocsports.com/products/bag ... travel-bag" onclick="window.open(this.href);return false; past (die her en der wordt aangeboden) Ook de door DASIA (winkel in haarlem) aangeboden tas https://www.dasiawielersport.nl/verhuur ... en-_1.html" onclick="window.open(this.href);return false; gaat vrees ik ook niet passen... Veel van de tassen lijken een grens te trekken bij 120-125 cm.. Dat wordt wel heel krap..

Fietskoffer biedt ook het een en ander aan, en ik denk dat ik nu mijn zinnen gezet heb op http://www.fietskoffer.nl/fietskoffer-curv.html" onclick="window.open(this.href);return false; die heeft een maximale lengte van 130 cm.. Dan heb ik tenminste nog wat ruimte.. NU maar eens kijken of deze ook wordt verhuurd..
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

In die van bikeplanet had ik een xl devinci met 150 veerweg.
Dat ging, met de voorvork in op een normale manier.
Geen idee hoe lang dat hok is.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

ooh was ik vergeten te vermelden, maar de koffer van bikeplanet is al gereserveerd voor de betreffende periode..
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1943
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

hendrikjan schreef: Ik heb even het meetlint langs mijn frame gelegd en dan kom ik toch wel tot de wat schrikbarende conclusie dat mijn frame + vork echt lang zijn, nu zit ik op 128 cm, gemeten van de achterkant van de derailleur tot aan de voorkant van de vork. Als de deri eraf gaat, dan win ik een paar cm en ook als de vork helemaal ingedrukt wordt win ik er een paar.. Maar toch.. Het is allemaal een beetje onzeker..
Derailleur losschroeven (kan gewoon aan de kabel blijven zitten) en vork waar nodig een stuk lucht eruit, zijn sowieso de tips die ik je zou meegeven. Dat heb ik met een 29-er L fully ook gedaan en dan past het in verschillende fietstassen. Evt. kun je de voorvork nog omdraaien, krijg je extra ruimte.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

HJ, net even mij 601 gemeten, en die is 126cm, frame en vork, zonder de voorvork in te drukken. Dit past gewoon in zo'n Evoc tas, zonder problemen. Stuur haal je toch al los > vork omdraaien en het past zeker.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat Steelboy zegt, derailleur los schroeven, liefst ook het patje.
Die Bikeguard is niet consequent met de maten, van binnen is ie groter dan van buiten (?), lijkt mij een dure gok.
Verder geeft zo 'n hardshell echt niet mee, als je ergens een cm tekort komt.

Ik heb de Evoc en die is best ruim. Ik heb het schuimblok op de bodem aangepast. Dat heeft standaard de hoogte voor een 53t voorblad(racefiets).
Die hoovte heb je op een mtb niet nodig.
Door er een flinke geul in te maken zakt het BB, waardoor ik mn zadelpen niet hoef te verstellen bij het inpakken, alleen dropper indrukken.
Als je de vork leeg laat lopen win je nog wat cm's.
Had ik niet gedaan (29" Pike 140mm)
Is eigenlijk wel verplicht in het vliegtuig. Net als je banden, die moeten ook leeg. Domme regel, maar je mag bij geen enkele luchtvaartmaatschappij gecomprimeerde lucht vervoeren.
Bij de Evoc passen 29" wielen alleen in de tassen met (bijna) lege banden, dus wat dat betreft had ik weinig keus.
Pompjes mee, anders sta je mooi te kijken op je vakantie bestemming
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op vr 29 juni 2018, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Kan je de vork niet los maken en samen met stuur en stuurpen met tiewraps aan het frame vast maken?
Zo heb ik geregeld een fiets verstuurd in een pakket.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bij de Evoc niet nodig.
Stuur gaat uit de stuurpen.
Kabels blijven vast en door een handige draai komt het stuur naast de vork en frame in de koffer.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je gaat vliegen is het max gewicht van belang.
Varieert per maatschappij, tussen 30 en 35kg.
Koffer, fiets, tooltjes en pompjes en je zit al bijna aan 30kg.
Das best jammer, er is plek voor bagage in de open stukken vh frame.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je met de auto of bus gaat (en dus zelf je fiets kan/mag inladen), dan is de tas van Decathlon het overwegen waard.
Is een stuk goedkoper.
https://www.decathlon.co.uk/bike-bag-bl ... 23151.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie