Banshee Phantom in topstaat - medium

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.

Moderators: jf, George

Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

vr 20 juli 2018, 14:26

Te koop mijn Banshee Phantom maat medium.
Met pijn in het hart, want echt een heerlijke fiets maar budget en ruimte nodig voor wat anders...

Voor de geometrie en de specs van het frame zie de Banshee website:
http://bansheebikes.com/phantom/

De Phantom is een 29er trailbike volgens modern recept, dus long, low en slack.
Veerweg achter 105mm, voor 130mm. Laat je niet foppen door die 105mm want dit is geen xc-racertje maar echt een serieus capabele fiets.
Door de beperkte veerweg ook nog prima rond te trappen op typische NL routes.

Frame en demper zijn in april 2017 gekocht bij de officiële distributeur in Duitsland, er zit dus nog garantie op het frame.

Specs:
- Frame Banshee Phantom medium. Ik ben zelf 1.70m en er is ruimte naar beide kanten.
- Demper Rock Shox Monarch.
- Vork Fox 34 Float Factory Kashima.
- Balhoofd Cane Creek industriegelagerd.
- Stuurpen Spank Spike 50mm.
- Stuur Syntace Vector alu 740mm.
- Zadelpen Race Face Turbine stealth dropper, pas een paar ritjes oud.
- Zadel Fizik Vitesse.
- Remmen gloednieuwe XT’s op 180/180 Formula schijven.
- Wielen Syntace W35, inwendige velgbreedte 28,5mm. Asymetrische velgen en een ratchet freewheel met een fikse ratel.
- Banden vrijwel nieuwe Schwalbes: Fat Albert 2.35 Trailstar voor, Rock Razor 2.35 achter.
- Crank Race Face Deus op Saint BSA lagers (dus geen gezeik met pressfit kraakjes).
- gloednieuwe XT shifter en derailleur
- Race Face Deus crank met Hope 30 tands narrow wide blad.
- Cassette Sunrace 11-speed 11-42.
- twee Sram kettingen om te kunnen afwisselen.
- Pedalen naar wens Shimano 647 SPD’s, (witte) Deore Trail SPD's of Xpedo Spry platforms.

Bijzonderheden:
- Verschillende dropouts leverbaar waarmee alles van 27.5" t/m 29" x 2.8 banden past.
- ISCG 05 nokken voor montage van een chainguide voor als je echt ruig gaat doen.
- Een originele extra derailleurpat wordt meegeleverd.

Frame is als nieuw en de hele fiets is in topstaat. Nieuwe remmen, shifter en derailleur gemonteerd en van top tot teen schoongemaakt. Je bent welkom om met eigen ogen te komen kijken hoe waar dat is (in Tilburg).

De nieuwprijs van de fiets met deze specs komt boven de 3.500 euro uit, mijn prijs: 2.500 euro.
De fiets wordt niet verzonden maar dat lijkt me logisch.

Pinkbikes mening over de vorige generatie Phantom (en deze is natuurlijk nog beter! ;-))
“If you're looking for a bike that deviates slightly from the norm, but delivers a ride experience that's sure to leave you smiling from ear to ear, the Banshee Phantom may be the answer.”
Het is dat ik een verrekt goede reden heb, anders ging dit fietsje echt niet weg :((

Voor vragen waarbij iedere geïnteresseerde wat aan de antwoorden heeft, post ze vooral hier.
Voor andere zaken, stuur me een pb.

Mijn sys:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic
Jammer genoeg werken niet alle foto’s meer, Postimage heeft wat veranderd sindsdien :(

Enkele plaatjes (deze foto's zijn nog met een 2x11 Sram setup en andere remmen, ik maak binnenkort nieuwe foto's.):
EDIT: nieuwe foto's een paar posts naar onderen te zien
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van de ombouw naar XT 1x11:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

vr 20 juli 2018, 15:36

Alleen reageren bij serieuze interesse graag.
Grtz.
Herperduin
(mountain-)bike extremist

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

di 31 juli 2018, 15:44

En weer omhoog, deze Phantom in topstaat!

Voor wie niet wil rijden op dezelfde fiets als alle anderen maar wel iets goeds en bijzonders zoekt, kortom voor de man of vrouw met smaak :-q
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

za 4 augustus 2018, 23:14

Vandaag de Phantom grondig aangepakt: de nieuwe XT remmen gemonteerd en ontlucht, drivetrain naar 1x11 omgebouwd met een nieuwe XT shifter en derailleur en een Hope NW blad.
En meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook de lastige hoekjes schoon te maken dus de Banshee staat er nu echt perfect bij.

Er komen twee kettingen mee, de banden zijn drie ritten oud, nieuwe remmen/blokken/shifter en derailleur, kortom: voorlopig rijden zonder kosten!

Je zoekt een echte allrounder, voor alles van je lokale rondjes tot Ardennendagtrips, Alpenvakanties en de flowafdalingen in een bikepark? Een fiets die tegen een stootje kan? Met een topvork, erg goed veersysteem, degelijke wielset en betrouwbare afmontage? En dertien in een dozijn is niet je ding?
Stop met zoeken, deze Phantom "ticks all the boxes" :-q
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

do 16 augustus 2018, 09:26

Gisteren nieuwe foto's gemaakt, dit is dus de exacte staat waarin de Phantom te koop is.
En je weet, foto's doen de werkelijkheid meestal geen recht. Hij is dus nog mooier... ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

za 22 september 2018, 12:12

Nog maar eens onder de aandacht brengen, de ideale fiets voor NL en ver daarbuiten! :wink: :-q
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

vr 12 oktober 2018, 09:42

Upje :-q

En zolang die nog niet verkocht is wil ik een leuke combideal maken met de Thule fietsendrager die ik ook te koop heb staan...
Plaats reactie