[verkocht] Commencal ramones 12" loop mountain bike

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Plaats reactie
mrpiet
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 28 juli 2010, 14:16
Mijn mountainbike: Evil Insurgent, Trek Powerfly 9 LT

Commencal RAMONES 12" loopfiets. Met Shimano Deore schijfrem achter. Het is een mini mountain bike en we zijn er samen veel mee in het bos mee gaan fietsen.
Fiets is in goede staat. Links en rechtsonder wat krassen op de lak van het neerleggen. Kan makkelijk nog een paar jaar mee.
Afbeelding
Afbeelding
Mijn zoontje is direct vanaf deze op een fiets met pedalen gestapt en weg gereden zonder zijwieltjes. Is een super goede loopfiets om balans te leren omdat er ruimte is om je voeten op te zetten en te balanceren als er snelheid gemaakt is.

Prijs: €100,-
Ophalen in Loosdrecht.
Laatst gewijzigd door mrpiet op vr 20 juli 2018, 16:49, 2 keer totaal gewijzigd.
dustin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 27 december 2003, 12:35

offtopic: ik zou er bijna een extra kind voor maken ;-)
wat een vet apparaat zeg
Canyon Spectral 125 CF8 2023
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Haha ik ook. Die remschijf achter is bijna net zo groot als hele wiel :)
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Nu weet ik helemaal niets van kinderen dus mogelijk een vrij domme vraag, maar vanaf/tot welke leeftijd of lengte is zoiets geschikt?
smstrijker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 14:16
Mijn mountainbike: Gaint STP 4x custom, Cannondale f600 custom

pb gestuurd
mrpiet
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 28 juli 2010, 14:16
Mijn mountainbike: Evil Insurgent, Trek Powerfly 9 LT

In principe kun je van 2 to 4 jaar ermee doen. 90cm tot 105cm.
Ik heb hem gekocht voor zijn 2e verjaardag en direct los erop. Na 6 maanden de schijfrem erop gezet en hierdoor werden heuveltjes downhill en slippen nogal interessant. Voor zijn 3e verjaardag eentje met trappers gegeven maar greep als nog vaak deze als we trailtjes gingen doen. Door de schijfrem is het makkelijker om de hendel dichter naar het stuur te brengen. Hierdoor voor kinderen makkelijker om controle te houden.

Heb net een 16" voor hem aangeschaft maar helaas allemaal vbrake, bij 20" weer schijven maar dat duurt nog wel even.
bolio
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 11 november 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8

mrpiet schreef: ...

Heb net een 16" voor hem aangeschaft maar helaas allemaal vbrake, bij 20" weer schijven maar dat duurt nog wel even.
Beetje off topic, maar ik heb voor onze meid een Canyon Offspring AL16 gekocht https://www.canyon.com/nl/kids/offspring-al-16.html. Erg leuk fietsje met schijfremmetjes, enige nadeel is de prijs...

Afbeelding
mrpiet
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 28 juli 2010, 14:16
Mijn mountainbike: Evil Insurgent, Trek Powerfly 9 LT

bolio schreef:
mrpiet schreef: ...
Ja die had ik ook gezien, super mooi ding. Echter een Early Rider Belter 16" Trail gekocht ipv. die. Puur en alleen om het gewicht overigens. Qua prijs scheelt het maar €50,-. De Canyon weegt 8,2Kg en eigenlijk de meeste andere opties wegen dat of meer. De Easy Rider weegt 5,6Kg, 2,6KG lichter is nogal wat als je zelf maar 19Kg weegt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

bolio schreef:
Beetje off topic, maar ik heb voor onze meid een Canyon Offspring AL16 gekocht https://www.canyon.com/nl/kids/offspring-al-16.html. Erg leuk fietsje met schijfremmetjes, enige nadeel is de prijs...

Afbeelding
Yes! zo hoort het. Meteen opvoeden met Single Speeds, versnellingen zijn zooo overrated.

Ik heb even de advertentie gedeeld hier trouwens.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Das geen single speed, maar autoclutch 2 speed naaf die automatisch aanpast aan de snelheid, zoals het hoort meteen high TEC :)
Plaats reactie