Canyon Nerve/Neuron 9.9

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Gesloten
Botloos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: di 18 september 2012, 19:30
Mijn mountainbike: Canyon!

Met pijn in het hart gaat mijn zwarte 2016 Canyon Nerve AL 9.9 (29" wielen) in maatje M de deur uit. Nog net geen 4000km plezierige kilometers erop zitten in 2,5 jaar tijd, vooral Nederlandse trails met een enkel uitstapje naar de Ardennen of Luxemburg. Heeft nooit echt zware trails gezien, daarvoor hebben we wat ander speelgoed in de schuur staan en aangezien daar ondertussen ook een XC-racebak staat is er voor de Nerve eigenlijk geen plek meer. Ik ben zelf 1,73m en hij past me perfect met de kortere stuurpen.

Staat van de bike valt in de categorie licht gebruikt en goed onderhouden. Frame en wielen geheel onbeschadigd en vork heeft slechts een klein plekje, naast dat en een beetje missende annodisering van het stuur is de bike echt onberispelijk. Frame heeft op de nodige plaatsen bescherming tegen chain slap en cable rub en kabels over de bovenbuis zijn zeer netjes gelegd al zeg ik het zelf. Aandrijflijn wordt met 3 kettingen doorgewisseld, slijtage van de kettingen zit ongeveer op 0,3mm rek dus kan nog wel heel wat aantal kilometers mee. Voor de bike in winterrust ging, nog volledige gedemonteerd geweest en alle draaipunten nagekeken en ingevet. Remblokken vervangen, vork en demper hebben nog niet zo lang geleden verse olie en seals gekregen en de RockShox Reverb dropper heeft geen noemenswaardige speling! Ook de Nobby Nic Addix SpeedGrip voorband heeft nog maar 200km gezien, de Rocket Ron TLE achterband heeft nog meer dan voldoende profiel en beide zijn uiteraard tubeless gemonteerd waarbij de latex pas nog is bijgevuld.

Vraagprijs € 1599,- maar ik overweeg een goed bod.

Frame: Canyon Nerve AL 29 Stealth maat Medium (170cm tot 180cm)
Stuur: Canyon Alu 740mm
Stuurpen: Canyon V12 60mm
Grips: Ergon GA2
Vork: Fox 34 Float Performance Fit4 120mm
Demper: Fox Float DPS Performance
Remmen: Shimano XT M8000 met 180/180 XT IceTech schijven
Wielen: 29" DT Swiss XM1501 met Schwalbe Nobby Nic 2.35 en Rocket Ron 2.25
Aandrijflijn: Shimano XT M8000 36/26t en 11-40
Zadelpen: RockShox Reverb 125mm (zonder noemenswaardige speling!)
Zadel: Fizik Tundra 2

Bike kan opgehaald worden in Eindhoven en verzending in heel Nederland is tegen betaling mogelijk

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Botloos op di 19 juni 2018, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
"If you call yourself a "mountainbiker" and you dont love it all (DH, enduro and XC) then you're doing it wrong!" Jared Graves
Botloos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: di 18 september 2012, 19:30
Mijn mountainbike: Canyon!

Kick & prijsaanpassing
"If you call yourself a "mountainbiker" and you dont love it all (DH, enduro and XC) then you're doing it wrong!" Jared Graves
Botloos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: di 18 september 2012, 19:30
Mijn mountainbike: Canyon!

Verkocht, kan op slot!
"If you call yourself a "mountainbiker" and you dont love it all (DH, enduro and XC) then you're doing it wrong!" Jared Graves
Gesloten