Pace RC129 frame - Salsa vork - Thomson pennen

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Gesloten
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Te koop, schitterend stalen Pace RC129 frame met Salsa Cromoto Grande vork en Thomson stuur- en zadelpen.

Ik had de Pace als wegfiets opgebouwd, maar ik loop toch tegen wat kleinigheden aan die minder ideaal zijn bij dit gebruik. Met een fully en een hardtail in de schuur ben ik goed voorzien, dus terug als mtb opbouwen ga ik niet meer doen. Het frame wordt verkocht omdat ik een dedicated dropbar-frame gekocht heb (gravelracer).

Erg mooi fillet brazed (gesoldeerd, dus niet gelast) stalen frame van deels Reynolds 853. Sliding dropouts zodat je bij singlespeed gebruik geen lelijke kettingspanner nodig hebt. Geared kun je de sliders gebruiken om de achtervorklengte iets aan te passen.
De kleur is pearl metallic white, erg chic. Alles is in zeer goede staat, twee keer kijken voordat je ziet dat het geen nieuw spul is...

Bovenbuis 57cm, zitbuis 40cm dus geschikt voor mensen van ongeveer 1.65m - 1.75m (ik ben zelf 1.70m). Zadelpen 27.2mm, conventioneel 1 1/8" balhoofd, 73mm schroefdraad bracket. Geschikt voor vorken met ongeveer 100mm veerweg, of uiteraard star. NIET voor tapered vorkbuizen geschikt!
Hou je van een klassiek frame voor grote wielen is dit je kans, Pace maakt ze al een tijdje niet meer en buiten custom laten bouwen (iets ander prijsniveau ;-)) is er verder amper aanbod in dit soort frames. Het frame heeft echt een high-end uitstraling.

De geometrie volgens het foldertje dat ik van Pace heb:
- toptube 580mm (maar ik meet iets minder, ongeveer 570mm).
- seattube 394mm
- headtube 90mm
- chainstaylengte met sliders in het midden: 443mm (ik meen dat ze over 13mm versteld kunnen worden).
- balhoofdhoek 71 graden
- zithoek 73,5 graden
- bb drop 63mm

Prijzen:
- frame met KCNC balhoofdlager, Shimano bracketlagers en zadelpenklem naar keuze (Salsa blank alu met boutje of Hope rood met snelspanner): 450,-
- idem inclusief Salsa Cromoto Grande vork: 530,-
- blank alu Thomson zadelpen (27.2/410mm) en stuurpen (weet even niet meer of het een 60mm of 70mm is) erbij voor 70,-
Dus totaalpakket frame/balhoofd/vork/stuurpen/zadelpen: 600,-

Veel plaatjes om een indruk te krijgen, verkoop gaat dus niet om de complete fiets!
Afbeelding

Afbeelding

Reynolds main triangle:
Afbeelding

Afbeelding

Zo had ik hem als mtb opgebouwd:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als wegfiets kan dus ook...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's verder naar onderen!
Laatst gewijzigd door kermit op za 1 juli 2017, 11:07, 3 keer totaal gewijzigd.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Na de oorspronkelijke interessepeiling vorig jaar nu besloten om deze beauty toch te verkopen.
Dus begintopic wederom aangepast, en bij deze een kickje omhoog!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1469
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Gebruik je je fietsen weleens? Ze zijn allemaal zo schoon... 8)
“Old, not obsolete”
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik ben een mooiweer-fietser (geworden... in het verleden vaak genoeg vies en nat geweest).
Hoewel, gisteren heeft m'n Snowdon wat spetters opgelopen :D

Maar als het echt modderig is mijd ik het bos meestal, dan ga ik de weg op. Kwestie van trail- en materiaalrespect en een hekel aan poetsen hebben.
Voor de potentiële kopers, neem deze mooiweer-fiets-informatie even mee in je afwegingen :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het frame ligt gepoetst op zolder te wachten op een liefhebber die het verschil met een mainstream confectieframe kan waarderen en iets bijzonders wil rijden. De dropouts heb ik eraf gehad en weer brandschoon terug gemonteerd, kortom je koopt bijna een nieuw frame. Kan zo de standaard in om opgebouwd te worden! :wink:

Zootje detailfoto's, niet kritisch naar de kleur kijken: die is echt pearl white metallic en niet gelig.

Voordriehoek van...
Afbeelding

Er zit nog wat tape tegen cable rub op, zal ik desnoods op speciaal verzoek verwijderen ;-)
Afbeelding

Bidonnokken, geen popnagels maar mooie gesoldeerde draadbusjes:
Afbeelding

De twee kleine gaatjes zijn voor het plaatje met framenummer, dat komt uiteraard mee (zie verder naar onderen).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je krijgt deze Salsa zadelpenklem erbij, of een rode Hope snelspanklem (zie onderaan).
Afbeelding

Sliders in de voorste stand, voor de kortste chainstaylengte:
Afbeelding

Nope, nog geen spoortje van chainsuck!
Afbeelding

Losse kabelgeleiders, mooi te verwijderen als je singlespeed wilt gaan rijden:
Afbeelding

Totaalpakket:
Afbeelding

Frameplaatje met schroefjes, kabelgeleider voor onder het bracket, optionele Hope zadelpenklem en vulringen om een voorderailleur om deze (vrij smalle) buis te kunnen klemmen. Van Shimano, maar past denk ik ook voor Sram voorderrailleurs.
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nu is het dè tijd om iets moois op te bouwen!
Bijvoorbeeld op basis van deze beauty... :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zojuist de Banshee-ad omhoog geschopt, dan deze ook maar.
Want ook voor een mooie stalen hardtail komt het goede weer eraan! :wink:

Durf je het (nog) niet goed aan om zelf een frame op te bouwen, no worries.
Als jij voor de parts zorgt help ik je mee met opbouwen, of ik bouw op en jij kijkt toe ;-)
Kan ook in een later stadium, dus nu frame kopen en als je over een tijdje alles compleet hebt spreken we een sleuteldagje af waarop we beiden kunnen.

Ivm verhuisplannen (en bijbehorende opruimbezigheden :D ) ligt het frame momenteel in de opslag, maar kan natuurlijk tevoorschijn gehaald worden bij serieuze interesse.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Even de Pace weer onder de aandacht brengen :)

Supermooi frame met conventionele xc-geo, dus lekker wendbaar op onze Hollandse mtb-routes.
Exclusief, relatief comfy staal en veelzijdig door de verstelbare dropouts. Singlespeed rijden zonder kettingspanner en overtollige kabelgeleiding mogelijk.

Zoals gezegd, hulp bij opbouwen (uiteraard kosteloos) geen probleem.

Begin stiekem alweer plannetjes te krijgen om 'm tzt weer zelf op te bouwen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4642
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik had je een pb gestuurd met een vraag over dit frame opgebouwd als gravelracer.

Ging mij om de hoogte van zadelpen op je foto. Ofwel wat is de stack van het frame icm met framesize.

Ben nogal klein en wil niet ‘onder’ mijn stuur komen zitten ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die pb heb ik nooit gehad lijkt het. Mmm...

Opmeten wordt lastig, het frame staat momenteel ingepakt in de opslag. Maar de balhoofdbuis is vrij kort (90mm), op de foto waar hij als mtb opgebouwd is zie je dat er redelijk wat spacers onder de stuurpen zitten. De stuurpen heeft een lichte rise en het gemonteerde stuur is een low riser. Met die combi komt het stuur ongeveer op zadelhoogte uit, dus als je de spacers weg zou laten en een flatbar monteert kom je duidelijk lager uit.

Als "racer" heb ik er zelfs een steilere stuurpen op moeten zetten om de bovenkant van het stuur ongeveer op zadelhoogte te krijgen.

Ter info, ik ben 1.70m en het zadel staat vrij hoog voor iemand van mijn lengte.
De pen steekt redelijk ver uit, maar de foto's vertekenen wel iets: het is een 410mm Thomson en die zit nog ruimschoots diep genoeg in het frame.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4642
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Okay tnx
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gesloten