Dieet ?? Wat te doen?

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Vr0uwtje
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 24 juni 2012, 11:05

Bedankt voor de reacties allemaal.

Hier heb ik veel aan, ik ga meteen me best doen.

Ik laat horen hoe het afloopt haha
ATG
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 12:33
Mijn mountainbike: cannondale rush 5 - 2009

heel actueel dit... in mijn geval. 108 kg. Kan best hard fietsen (op de racefiets en MTB) maar val geen moer af. Mijn vrouw gaat weightwatcheren. Ik overweeg dat ook te doen. Maar als ik het goed begrijp is dat niet zo'n goed idee. Eigenlijk zoek ik iemand die onbevoordeeld kan aangeven wat te doen (een dietist zie ik toch als gefocust op het eetpatroon)... TIPS?
CYCLO
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

ATG schreef:heel actueel dit... in mijn geval. 108 kg. Kan best hard fietsen (op de racefiets en MTB) maar val geen moer af. Mijn vrouw gaat weightwatcheren. Ik overweeg dat ook te doen. Maar als ik het goed begrijp is dat niet zo'n goed idee. Eigenlijk zoek ik iemand die onbevoordeeld kan aangeven wat te doen (een dietist zie ik toch als gefocust op het eetpatroon)... TIPS?
Zoek een sportdietist.
Kraantje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 18 april 2011, 11:36
Mijn mountainbike: Scott Scale 30 carbon

Ik ben me momenteel aan het verdiepen in een opleiding tot personal trainer waarbij ook voeding een groot onderdeel is. Shakes kan ik jullie allen hard afraden. Door het gebrek aan koolhydraten gaat je lichaam in een soort overlevingsmodus. Dit betekend dat bij de eerstvolgende koolhydraat inname het lichaam deze meteen zoveel mogelijk weer opslaat als vet. Dit verklaart meteen het jojo-effect dat veel mensen ervaren.
Uit ervaring kan ik jullie vertellen dat het paleo dieet erg goed te doen is. Wanneer je deze voor 70% van de tijd weet vol te houden zul je snel op een gezond gewicht komen en blijven en toch nog regelmatig iets uit de frituur halen. Nogmaals, koolhydraat arm eten is niet de oplossing. Je hebt deze hard nodig wanneer je een flink stuk gaat fietsen.

Succes, en bij vragen kun je altijd een PB sturen.
Plaats reactie