Nieuwe beginner

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
Antablem
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 25 januari 2012, 21:37

Hallo allemaal,

Ik heet Hanneke en ben 16 jaar oud. Ik heb sinds gisteren een mountainbike.
Ik heb een Cube Ltd Pro kleur Grey Metal Black. Ik ga zondag mee doen aan een veldrit met en vriendin van me. (gewoon vrij fietsen 25km)
Ik zou graag willen trainen voor eventueel wat later wedstrijden gaan doen. Ik heb eigenlijk geen idee waar ik mee moet beginnen, hebben jullie misschien tips? Ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen.

Liefs
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Allereerst welkom. Ik weet niet of jullie überhaupt ervaring hebben met MTB'en, maar anders zou ik beginnen met het volgen van een clinic om in ieder geval de techniek in de basis goed te hebben. Daarnaast vooral conditie en zitvlees opbouwen...
Irma_mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 6 februari 2011, 20:29
Mijn mountainbike: Giant XTC 0 29er (2012)

Ik sluit me aan bij mud mate. Voor wedstijden kun je kijken op de site van NTFU http://www.ntfu.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en als je echt wilt gaan trainen zijn er op internet legio schema's te vinden die je een planning voor je maken zodat je jezelf kunt klaarstomen voor een wedstrijd. Of sluit je aan bij een mtb club in je regio.
ABC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 22:04
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

Welkom, en hoe ging de veldrit? Allereerst een mooie fiets om mee te beginnen! Een clinic is zeker een goede optie, maar die technieken leer je ook bij een mtb club. Conditie bouw je op door veel kilometers te maken op een rustig tempo(D1). Dus dat kan je het beste doen op het asfalt/weg. Als je beginnend met wedstrijd rijden zou ik deelnemen aan de Funklasse. Erg leuke klasse waar beginnelingen en ex-prof/ goede mountainbikers bij elkaar inzitten. Heb daar ook een paar wedstrijdje gereden toen ik 16 was( was altijd wel de jongste,maar maakte me niet uit :tong ) Meer informatie over wedstrijden staat ook hier ook op het forum onder ''wedstrijden''. Dus misschien een tip voor jou en misschien jou vriendin, maar het belangrijkste is dat je er plezier/lol aan beleefd aan mtb-en! Succes!
Plaats reactie