Hallo dames!

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
KarinV
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 22 mei 2011, 13:23
Mijn mountainbike: Merida Juliet 1200D

Ik zal me even voorstellen in de Girlz Corner. Ik had het al gedaan in de beginnershoek en het is wel zo gezellig om het hier ook te doen.
Ik ben Karin (29 jaar), ik woon in Breda en ik ben onlangs begonnen met mountainbiken om gewicht te verliezen en voor de ontspanning.
Ik heb dan ook mijn eerste mountainbike gekocht, ik ben helemaal blij, het is de Merida Juliet 1200D. Iemand al ervaringen met deze fiets?
Op het forum wil ik graag het een en ander te weten te komen over mountainbiken, ik ben wat dat betreft nog echt een leek.
MarloesG
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 4 september 2010, 19:51

Hoi Karin,

Ik ben zelf anderhalf jaar geleden begonnen met MTB'en. Meestal ga ik naar Dorst, Bergschenhoek of Loonse en Drunse Duinen. Voor als je net begint, is Dorst trouwens erg aan te raden.
Je begint met een mooie MTB hoor. Zelf ben ik met een 2ehands begonnen, maar binnenkort krijg ik mijn nieuwe bike. Mocht je een keertje samen willen biken, geef me dan maar een PM. Als je eenmaal bent begonnen met MTB'en dan is de 'fun' toch echt de grootste drijfveer, eventueel afvallen is dan mooi meegenomen ;).
KarinV
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 22 mei 2011, 13:23
Mijn mountainbike: Merida Juliet 1200D

Bedankt voor je reactie MarloesG!

Ik heb Drunense duinen gehad een paar maanden geleden op een huur fiets. Maar na 15 km moest ik verder over de verharde weg. Het was best zwaar voor me door het mulle zand. Ik ben nu wat km aan het maken op de weg om zo eerst eens wat conditie op te bouwen.

Dorst heb ik nog niet gehad, maar ga ik zeker binnenkort doen.

Ook staat in de planning rond eind juli/ begin augustus met vakantie te gaan en dan de mountainbike mee te nemen. Iemand die me kan vertellen wat leuke gebieden zouden zijn in Italie of zuid Frankrijk voor beginnende bikers?
Bulls mountainbike
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 12 juni 2011, 20:34

Hooi Karin,

Dorst is inderdaad erg aan te raden. Ik ben pas een week begonnen met fietsen en rondje Dorst was dan ook het eerste wat ik heb gefietst. Het is een erg leuk rondje, door de vele afwisseling die er is. Ook is er genoeg ruimte voor rust tussendoor. Wel raad ik je aan, niet op een zondag morgen voor de eerste keer te gaan. Dan is het heel druk met ervaren mountainbikers en ben je constant bezig met opzij gaan.
Zodra ik wat meer ervaring heb ga ik ook is een kijkje nemen bij de Drunese duinen.
KarinV
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 22 mei 2011, 13:23
Mijn mountainbike: Merida Juliet 1200D

Bulls mountainbike schreef:Hooi Karin,

Dorst is inderdaad erg aan te raden. Ik ben pas een week begonnen met fietsen en rondje Dorst was dan ook het eerste wat ik heb gefietst. Het is een erg leuk rondje, door de vele afwisseling die er is. Ook is er genoeg ruimte voor rust tussendoor. Wel raad ik je aan, niet op een zondag morgen voor de eerste keer te gaan. Dan is het heel druk met ervaren mountainbikers en ben je constant bezig met opzij gaan.
Zodra ik wat meer ervaring heb ga ik ook is een kijkje nemen bij de Drunese duinen.
Bedankt voor de tip! Het is inderdaad soms oppassen met die snelle rakkers :-) Als ik dat zie heb ik nog veel oefentijd nodig.
Plaats reactie