Zwanger en mountainbiken

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

Ik zou het niet doen .
En dan bedoel ik na vier maanden want dan komt de kleine boven je bekken uit en is er bij een val minder bescherming.

- je evenwicht verandert , wat maakt dat je sneller valt
- je reactie vermogen kan wat slechter worden , je valt dan ook eerder.

etc etc etc...
Ik had net een hernia gehad ( Vanwege kleine rugbeschadiging bij DH) en heb helemaal niet gebiked tijdens mijn zwangerschap. Maar wel paardgereden en om dezelfde reden toch maar gestopt met een maand of 4.

Mocht je nou maar een inie mini buikje hebben en 100% fit zijn, dan is het nog te overwegen, mijn ervaring is echter dat je conditie slechter wordt, en idem voor mijn evenwicht , en dat ik maar beter een tijdje bij wat simpelere ( saaiere) sporten kan houden.
ilske
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: do 14 december 2006, 21:38
Mijn mountainbike: Cube AMS 125 the one, On One Inbred 1x1 29er, On One Inbred 1x9, Kona Minxy

Hey Marieke,

tsja, het "probleem" heeft zichzelf al opgelost. Of de natuur eigenlijk. Mijn buik wordt al een aardig buikje en naast mijn angst voor het vallen, kan ik mijn teamgenoten absoluut niet meer bijhouden. Ik wist niet dat een zwangerschap zoveel energie kost. Valt niet mee voor iemand voor wie niets teveel is hahaha! Maar goed, de keus is gemaakt, en ik ga lekker een weekje masseren daar!
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

ja wat kost dat een energie he.. komt weer terug gelukkig.

Veel plezier daar
Cinders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: za 25 september 2010, 16:30
Mijn mountainbike: Kona Caldera

Hey meissie,

Je gaat nog als een tierelier, dus zou me echt geen zorgen maken, je merkt vanzelf als het niet meer lekker gaat. Je bent verstandig zat!
En d'r zijn mannen (en vrouwen) die met dikkere buiken fietsen.
Zolang je je hartslag maar in de gaten houdt :P :D :lol:

Tot snel :kiss:
ilske
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: do 14 december 2006, 21:38
Mijn mountainbike: Cube AMS 125 the one, On One Inbred 1x1 29er, On One Inbred 1x9, Kona Minxy

Nu 30 weken zwanger, nog 2 maandjes en dan komt het jongste lid van Mountainbike.nl! Het is officieel: fietsen gaat met 7 maanden op z'n zachtst gezegd moeizaam hahaha! Als een te dikke kerel met riemmaat Evenaar zit ik op de fiets, beentjes wijd en met de vingertoppen op het stuur om maar zo recht mogelijk te zitten. Dus dat is nu echt even afgelopen. Ook de stadsfiets is eigenlijk geen succes. Zo gauw je onderkant het zadel raakt, wordt er daar inwendig iets afgedrukt (ik vermoed dat een hoofd op een blaas drukt), waardoor je het gevoel hebt alsof je HEEL erg moet plassen. Ieder hobbeltje is een hel gelijk, haha! En zo gauw je bent waar je wezen moet en afstapt, HOEF JE HELEMAAL NIET MEER!
Dus voor mij is de komende 2 maandjes nu wandelen het nieuwe fietsen! :-q
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Jezelf afvragen of het het risico waard is.
Denk dat je het jezelf nooit zou vergeven mocht er iets gebeuren bij het fietsen....
MvB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 28 juli 2010, 10:13

Ik ben inmiddels ook 4 maanden zwanger. En ik mis het biken ook wel, ook al deed ik het alleen maar voor mijn eigen plezier. Ik ben 3 maanden misselijk geweest. Nu gaat het wat beter. Toch heb ik nu wel weer zin om op de Posbank te fietsen. Alleen dan niet meer off-road denk ik. Zou ik toch niet doen. Of alleen een heel veilige route die ik ken. Maar ik ben ook bang dat ik niet meer bovenkom ;-)
ilske
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: do 14 december 2006, 21:38
Mijn mountainbike: Cube AMS 125 the one, On One Inbred 1x1 29er, On One Inbred 1x9, Kona Minxy

Oeh, ik kan je vertellen dat je al heel snel niet meer bovenkomt haha! Ik heb de Posbank nog gedaan toen ik 4 maanden zwanger was, en dat was afzien..volgens mij heb ik het bij de halve route gelaten. Ik weet niet of je al wat aangekomen bent, maar de kilo's gaan ook meespelen!
Ik ben morgen uitgerekend, dus nog maximaal 2 weken te gaan. Ik ben al blij als ik een uurtje kan wandelen! Met 16 kilo extra voel ik me net een walrus! Ik zal blij zijn als ik weer lekker fietsen kan, maar moet qua conditie bij 0 beginnen denk ik. Nu maar hopen dat baby de fietskar ook een goed idee vindt...
Ik kan je wel aanraden iets van lichaamsbeweging te blijven doen, zo lang mogelijk. Volgens de verloskundige ben ik een veel fittere zwangere dan veel mede-drachtigen, dus gaan met die banaan!
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Heb ik wat gemist Ils?
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
ilske
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: do 14 december 2006, 21:38
Mijn mountainbike: Cube AMS 125 the one, On One Inbred 1x1 29er, On One Inbred 1x9, Kona Minxy

Ja wel op letten he Hilco!
Voor het hele verhaal stuur ik je wel een PB, omdat jij het bent.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

je bent lief :kiss:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
ilske
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: do 14 december 2006, 21:38
Mijn mountainbike: Cube AMS 125 the one, On One Inbred 1x1 29er, On One Inbred 1x9, Kona Minxy

http://dl.dropbox.com/u/3376861/Till3/f ... -4%202.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie