Ondergoed

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
Speedy Gonzales
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 22 juni 2008, 19:10
Mijn mountainbike: Trek 4300 WSD

Hallo Dames,

Ik ben op zoek naar tips over ondergoed onder de fietsbroek.
Nu rijdt ik ook regelmatig ondergoedloos omdat dat gewoon het lekkerst zit bij zijn broek met zeem maar soms rijdt ik even een korter stukje, bijvoorbeeld aan het einde van de dag na het werk. Dan vind ik het zonde om iedere keer die fietsbroek te moeten wassen (slijtage), maar wel zo hygiënisch als je er niks onder aan hebt gehad. Daarbij is het in de winter zoals nu best koud en lijkt een extra laagje me de boel toch wat warmer te houden. Ik heb gezocht naar geschikt ondergoed (zo min mogelijk naden etc.), maar het ondergoed wat te koop is voor het fietsen (wat ik tot nu toe gevonden heb dan) is mannenondergoed. Leuk, maar totaal andere pasvorm dan de dames zou ik zeggen. Daarbij heeft veel ondergoed een zeem, dat lijkt mij onhandig, want ik heb al in zeem in mijn fietsbroek.
Dus, kortom, wat dragen jullie dames onder de fietsbroek?
M@rleen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: vr 25 april 2008, 17:11

Hoi,

Ik draag nooit ondergoed onder de fietsbroek, anders heeft de zeem totaal geen zin meer. Als je dan toch ondergoed wil, misschien is dit wat: http://cyclewear.eu/product_info.php?cP ... 324e0737fa Voor het geval je de aanbieding niet ziet, het is een seamless damesboxer. Te koop bij cyclewear --> damescollectie --> broeken en dan 3e aanbieding van boven. zwarte van Agu.

of dit: http://www.futurumshop.nl/product/6127- ... 001s.phtml met een gewone broek eroverheen.

Als je een gewone boxershort wil gebruiken zou ik wel een strakke sportboxershort aandoen (ik heb ze van Soho van de V&D, lekker strak maar heb hier verder geen ervaring mee in de fietsbroek). Als je niet van boxershorts houd dan een slip van Sloggi, die schijnen wel fijn te zijn, maar wederom zelf geen ervaring mee.

Als ik slechts een kort ritje heb gehad met mijn fietsbroek, dan spoel ik hem met de hand even uit of gooi hem gewoon in de wasmachine. Korte ritjes doe ik vaak met mijn minder populaire (en oudere) fietsbroek.

Succes met je zoektocht
Laatst gewijzigd door M@rleen op zo 23 november 2008, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
nuja25
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: di 1 januari 2008, 21:23
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2008

Als het echt moet...........een seamless damesboxer. Die voel je niet zitten! :-q
LTD TEAM 2008 rules!
Gary'sGirl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 28 november 2005, 15:29
Contacteer:

Fietsbroeken met zeem zijn niet gemaakt om met ondergoed te rijden.. Daarom noemen ze die zeem ook "antibacterieel"! :-q

Als je het koud krijgt in alleen een fietsbroek, koop dan een lange winterbroek zonder zeem om erover aan te doen. Maar een onderbroek... :-? Niet aan beginnen!
Speedy Gonzales
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 22 juni 2008, 19:10
Mijn mountainbike: Trek 4300 WSD

Nee, i.p. houdt ik ook van fietsen zonder ondergoed, dan werkt de zeem ook het beste ja. Maar heb voor de winter 1 lange broek met zeem en vind het ook zonde als dat dign onnodig snel slijt. Voor de zomer heb ik inderdaad ook "minder populaire broeken" zoals Marleen.

Ik was benieuwd hoe andere meiden hiermee omgaan.
Martientje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 00:23
Mijn mountainbike: Kona Lisa HT 2007... roze :D
Contacteer:

Ik heb een lange broek met zeem. Als het erg koud is doe ik daar een kort sportbroekje zonder zeem overheen, das heerlijk warm. En na het fietsen gooi ik gewoon lekker alles in de wasmachine. Voordeel is wel dat dan ook de fietskleren van mn vriend de wasmachine al wat voller maken :)
Pink, it was love at first sight... Ow wat een mooie foto!!
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Maar hoe doe je dat dan Kim?
Ik stel me zo voor dat ik mijn zeem draag en dus geen ondergoed, waar laat ik dan die thermobroek? Normaliter zou die eronder moeten maar dan heeft de zeem geen effect meer (in de thermobroek zitten ook vast naden die gaan irriteren).
hoogeveentje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: do 6 december 2012, 21:30

Ik heb nooit ondergoed er onder aan zit voor geen meter vind ik

de afgelopen winter heb ik het niet echt extreem koud gehad,je bovenbenen
worden toch wel koud daar ontkom je niet aan

mvg
Gebruikersavatar
DirtAss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 00:13
Mijn mountainbike: Cannondale prophet sl, cannondale scalpel
Contacteer:

Ik draag gewoon mijn ondergoed, en dan maakt het voor mij niets uit wat ik uit de la pak, slip, string, boxer....ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Als je wel irritatie krijgt door bijv de naden, kan seamless een oplossing zijn. Gewoon kwestie van proberen.
I hope you're thirsty.
why!?
Cause you're thumb and ugly and I can do something about thirsty.

http://www.epping-art.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Lexje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 16 februari 2015, 22:43
Mijn mountainbike: Cube LTD Blackline

Soms draag ik wel ondergoed, ik heb dan van die broekjes nauwsluitend met korte pijpjes va de h*ma.
Nu ik er over na denk....zou een goed plakkend inlegkruisje op de zeem niet werken?
Heb het zelf nooit gedaan hoor en misschien blijft het ook niet zitten, maar misschien werkt dit ook wel.
danielle80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 21 oktober 2015, 08:45

geen ondergoed
ook niet bij hele korte ritjes
gebruik altijd n zeem.

de dames broeken met zeem van pearl izumu kan ik echt wel aanraden. prijskwalitatief verhouding is prima.
goede pasvorm ook ! ik ben er erg tevreden over
aanrader :-q
carine
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 25 januari 2016, 11:12

Ik gebruik altijd ondergoed van katoen wat op hoge temperatuur uitgewassen van worden. Meestal is dat Sloggi ondergoed omdat het ook na de hoge wastemperatuur de goede pasvorm blijft houden. Daarnaast gebruik ik ook altijd nog een zeem.

(Als tip haal ik mijn Sloggi ondergoed altijd bij sloggis.nl of http://www.ondergoed-loods.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
Plaats reactie