hoe vriendin te overtuigen

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
pedalpower
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 16:07

Omdat ik veel tijd besteed met mn vriendin, weinig vrienden heb die mountainbiken, en nog meer interessante redenen wil ik met mn vriendin gaan fietsen.. bijvoorbeeld nu in de vakantie zouden we naar een coole bike-park kunnen maar in plaats daarvan gaan we naar tunesie op het strand :-{
Ik heb haar een keer meegenomen op een rustig fietstochtje in Zuid-limburg, wat uitliep op een drama met haar jankend in het enige stukje modder in Maastricht(was heel warm weer). Ik snap niet hoe ze het zo verschrikkelijk kan vinden, beetje fietsen en de natuur bewonderen, niets aan je hoofd behalve de volgende steen/plas/boom.

In ieder geval mijn vraag is hoe van mijn huidige vriendin die compleet ongeinteresseerd is in fietsen, niet van rotsen en modder houdt, en bergen eng vind een mtb fanaat te maken.Alle input is welkom
Vanessa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 juni 2008, 00:06
Mijn mountainbike: Cannondale F2000SL
Contacteer:

Als ik het zo hoor is het gewoon echt niet haar ding.
Het zal heel moeilijk worden om haar daar anders in te laten denken.
Misschien eerst gewoon fietsen? Niet de bossen in?
Succes ermee!
||Vanessa||
Member of MTB Women

"Maybe this world is another planets hell"
DvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 14:45
Mijn mountainbike: Target 08 / Kona Stuff 06
Contacteer:

Begin met stukken op de weg op een fiets waar zij goed op zit. Het is in het begin wel niet zo spannend maar ze moet eerst gevoel voor de fiets krijgen voordat je ook maar over een zandweg na kan gaan denken.

Mijn vriendin wou er ook niks van weten en rijd nu ook gewoon een normaal parcour.

En als ze iets eng vind doe niet lullig en neem dit serieus. En probeer er achter te komen waarom ze het eng vind en aandehand daarvan haar angst weg te nemen.

Gaat niet van vandaag op morgen maar het is zeker geen mission impossible. :-q
Stilte is meer dan het ontbreken van geluid.
Gary'sGirl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 28 november 2005, 15:29
Contacteer:

Ben het wel met Vanessa eens.. Als ze het echt niet leuk vindt, dan moet je zeker niet door blijven drammen, want dan bereik je alleen een averechts effect.

Wat op zich nog een optie zóu kunnen zijn is haar eens aan een girls-clinic mee laten doen. Vroeger deden Tanja en consorten dat met enige regelmaat. Nu zou je het bij mtb-womennl.hyves.nl nog kunnen proberen.

Deze clinics zijn zeer laagdrempelig en alléén voor vrouwen. Daardoor wordt ze misschien op de juiste manier toch nog over de streep getrokken.

Of je trommelt zelf een paar dames op die haar de beginselen willen bijbrengen. Mijn ervaring met mannen die hun vriendin willen laten fietsen is namelijk dat ze veel te snel veel te veel willen! :wink: :tong
Martientje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 00:23
Mijn mountainbike: Kona Lisa HT 2007... roze :D
Contacteer:

Tja als haar eerst ervaring al zo is (in huilen uitbarsten), kan ik me goed voorstellen dat ze er daarna geen zin meer in heeft.

Maar ik zou zeggen neem haar een keer mee op gewone fietspaden door het bos met niet al te veel heuvels meteen. Als ze het leuk gaat vinden kun je langzaamaan verder gaan door eens offroad te gaan enzo... Hou het eerst gewoon lekker ontspannen, een dagje er op uit samen.

Als ze het leuk gaat vinden is dat leuk voor jou. Anders heb je gewoon pech. In een relatie zijn er nou eenmaal altijd dingen die je niet hetzelfde ziet. Als je altijd maar samen hetzelfde ergens van vindt, is ook niet gezond in een relatie denk ik zo. Dus accepteren dat zij is wie ze is en haar niet willen veranderen ;)

En uiteraard zijn er op het forum ook zat mensen met wie je af kan spreken te gaan fietsen... :roll:
Pink, it was love at first sight... Ow wat een mooie foto!!
feelgood
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 09:07
Mijn mountainbike: trek session 88/ trek slash 9

Als je vriendin niet van modder houdt en al jankt bij een rustig mtb-tochtje in Maastricht zou ik haar zeker niet meenemen naar een bikepark... :~
En wat martientje schrijft: ik zou inderdaad rustig beginnen op de weg, mocht dat niet helpen, dan accepteren dat ze andere interesses heeft, of een andere vriendin zoeken... :wink:
Veel succes ermee :-q
Jorem
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 15:59
Mijn mountainbike: Giant Reign / Sensa Catena
Contacteer:

Als ze al een keer is meegegaan en het niks vond dan zit het er gewoon niet in. Goed dat ze een poging gedaan heeft, maar helaas.

Mocht ze het in de toekomst toch leuk gaan vinden dan heb je mazzel, maar dring het vooral niet op. Wordt de kans alleen maar kleiner denk ik.
kajhpc
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1017
Lid geworden op: vr 18 april 2008, 10:49

Oei lastig voor je. Mss koop je een brommer voor je vriendin en ga je daar op de weg achteraan scheuren;)
ff serieus, als jij een ervaren biker bent kan ik me goed voorstellen dat het wat te snel gaat voor je meisje. Zoals hierboven al staat is een beginnersgroepje een goede optie. De wil/motivatie om te fietsen moet echter sowieso aanwezig zijn.
Trouwens, als ik de laatste opmerking in je post lees, vraag ik me af of je niet teveel van je vriendin vraagt. Beetje inlevingsvermogen in andermans wereld kan geen kwaad.:D
Heeft je vriendin deze post al gelezen trouwens?
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Je hebt het al over 'huidige' vriendin. Klinkt wel een beetje tijdelijk ...

Kan zijn dat MTB echt niet haar ding is. Zul je mee moeten leren leven.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Tokkelboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 11 januari 2008, 07:40
Mijn mountainbike: Cube Sting K18 Teamline 2008 en Xtrail dark 1
Contacteer:

Inderdaad leer er mee leven...
Je gaat iemand niet jouw intresse opdringen.
Ze is al een keer mee geweest toen jankte ze. Dan moet je toch genoeg info hebben...

Ze vind het niet leuk. Zie het eens andersom. Als zij nu eens helemaal gek is van breien dat gaat ze jou toch ook niet opdringen..
En inderdaad "Huidige" klinkt inderdaad een beetje erg koud.
Sting is mijn ding
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Gewoon lekker je eigen ding doen. Ik heb 5jr een relatie gehad met een dame die de fiets niet aanraakte, ging prima. Kwestie van goed plannen (tijdsindeling).
Nu inmiddels 8 mnd een relatie met een dame die wel heel veel fietst (meer en soms harder dan ik) en dat is ook leuk. Maar vergis je niet, het is ook niet alleen maar halleluja hoor! Soms is het ook lekker om je eigen ding te doen etc.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gitta
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 14:01
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC

Hier een voormalig anti-fietser. Ik vond 5 km naar school al een hel. Omdat mijn vriend uit een echte fietsfamilie komt kon ik eigenlijk niet achterblijven, maar stiekem vond ik het niets. Was wel een fanatiek sportster (handballen)

Uiteindelijk op vakantie in Lochem mijn eerste tochtjes gemaakt, maar nog niet helemaal enthousiast. Daarna regelmatig een rustig stukkie op de weg getourt (niet te lang en niet te snel).

Een goede eigen fiets gekocht en vervolgens regelmatig wat meer gefietst. Na een paar jaar vakanties in Oostenrijk besloten om vorig jaar een transalp met Vasa te gaan rijden. Nu verslaafd aan fietsen, zelfs gestopt met fanatiek handballen om meer te kunnen fietsen, en al weer zin in de volgende uitdaging: aankomende dinsdag gaan we de dreilaendertour fietsen in Oostenrijk, Zwitserland en Italie (230 km met 7200 hoogtemeters)

Tja sommige vrouwen houden gewoon echt niet van sporten, dan is er weinig eer aan te behalen, anders zou ik zeggen bouw het inderdaad zeer rustig op met een goede maat fiets en een goede fietsbroek!
bas v/d Heijden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: za 28 april 2007, 10:45
Mijn mountainbike: Specialized Chisel
Contacteer:

Mijn vriendin heeft ook een blauwe maandag gefiets vond het wel leuk maar was niet haar ding. Dus de fiets maar weer verkocht. Foto's maken vind ze wel leuk kan ze mooi foto's maken van mij tijdens het fietsen. Mischien kan dat bij jou ook zo iets haar hobbys combineren met jou fietsen.
Ik kwam, zag en snapte er niets meer van!
Dirrty
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: zo 2 december 2007, 18:04
Mijn mountainbike: Stevens S8
Contacteer:

Lijkt me een slecht plan om iemand jouw hobbie op te dringen. Wees juist blij met de tijd die je voor jezelf hebt, er zijn zat andere dingen die je nog samen kunt gaan doen, tot vervelens toe!
Faxmulder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: do 2 september 2004, 19:44
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Een andere vriendin zoeken!!!
Plaats reactie