hoe vriendin te overtuigen

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
totoro
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 23 augustus 2009, 14:59

annemiek schreef:Ook bij ons is de situatie andersom. Vorig jaar ben ik besmet met het virus en heb hem aangestoken. Beide inmiddels een bike aangeschaft en nu maar wachten op iets minder koud weer, moet wel leuk blijven nietwaar
Bij ons ook dezelfde situatie. Ik wilde al jaren gaan biken en heb mijn vriend ook overtuigd. Afgelopen zomer hebben we beide een fiets gekocht en sindsdien zijn we helemaal verslaafd aan het mountainbiken.
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Grappige topic om te lezen hoe iedereen zo z'n best doet z'n vriendin mee te krijgen.
Mijn ex heeft mij ook 'aangestoken' (heeft er geen moeite voor hoeven doen), maar na een jaar was ik enthousiaster dan hij.
Achteraf, (dat realiseerde ik me pas toen de relatie voorbij was) heb ik wel het idee dat hij zijn hobby een beetje kwijt was. Hij vond het heerlijk om alleen te biken, hij vond het geweldig dat zijn vriendin ook enthousiast werd en mee ging.... maar zat vervolgens dus elk ritje aan me 'vast'.... Het was altijd zijn 'eigen' hobby, die meer 'onze' hobby werd. En vertel je vriendin maar eens dat je ook een keer alleen wilt fietsen i.p.v. met je vriendin (die je zelf enthousiast hebt gemaakt)....
Peelbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: di 22 december 2009, 15:47
Mijn mountainbike: Aluminium baby

Heb niet zo veel verstand van vrouwen maar één ding heb ik wel geleerd.
Voor de meeste vrouwen geldt: zeg niet wat ze moeten doen, dat weten hun zelf maar al te goed.

Ga dus niet achter je vriendin fietsen om haar te controleren en te zeggen wat ze moet doen.
Fiets voorop, ze ziet zelf wel aan jou wat ze moet doen.

In de oertijd stuurde wij mannen toch ook niet de vrouwen voorop het bos in om het pad te verkennen.
Dat deden wij mannen VOOR hun.

Wij mannen moeten gewoon ONS ding doen.
De vrouwen volgen vanzelf, of ze volgen niet; ook goed.
In sommige gevallen zelf beter.

Update
"In sommige gevallen zelf beter."
Lees: vrouwen hoeven niet overal bij te zijn bij wat wij mannen doen.
Laatst gewijzigd door Peelbiker op vr 22 januari 2010, 17:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Baby do it one more time.
Push me to my limit.
Freddie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 5 februari 2005, 23:42
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion 29er

Een vriendin heb je ook niet om mee te fietsen. Daarmee moet je regelmatig mee van bil.
Ook beter voor de lijn trouwens
Hoeveel plezier ik ook heb gehad met het uitzoeken en bouwen van m'n Zion, het rijden blijft toch het leukst
Peelbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: di 22 december 2009, 15:47
Mijn mountainbike: Aluminium baby

Freddie schreef:Een vriendin heb je ook niet om mee te fietsen. Daarmee moet je regelmatig mee van bil.
Daarbij moeten wij mannen ook ONS ding doen.

Dat verwachten ze toch, niet?
Heb er eigenlijk ook geen verstand van.
Baby do it one more time.
Push me to my limit.
annemiek
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 30 september 2009, 19:08
Mijn mountainbike: Merida TFS 100V

@ Peelbiker en Freddie -> als jullie er geen verstand van hebben hoef je ook geen onzinnige tekst op dit topic in de GIRLS-CORNER neer te zetten. Voor dit soort lompe opmerkingen kun je terecht in de lounge-bar.
Peelbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: di 22 december 2009, 15:47
Mijn mountainbike: Aluminium baby

Weer wat geleerd.
Mss moet je zelfs de vraag "hoe vriendin te overtuigen" niet stellen.
Dat zou wel eens tegen je kunnen werken.
Baby do it one more time.
Push me to my limit.
marcelca
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 10 september 2002, 09:51
Mijn mountainbike: Cube AMS Pro RX

ik mountenbike al een behoorlijke tijd en mijn vrouw wilde er nooit wat van weten, heb wel is gevraagd of ze het ook wilde gaan doen maar kwam er nooit van en heb er ook nooit meer over doorgezeurt..

Sinds een tijdje is ze behoorlijk afgevallen en vroeg ik nog een keer, zin om te gaan mountenbiken, zei ze dat wil ik wel is proberen, hebben de stoute schoenen aangetrokken en een goed passende en kwaliteits fiets incl. bijbehorende spullen te kopen ( kleding, helm, camelback, time atac enz enz ), was een risico maar het is het zeker waard geweest, ook door haar goede spullen heeft ze er ontzettend veel plezier in..

We fietsen eigenlijk altijd samen, en ik houd er gewoon rekening mee dat het ietsje langzamer gaat en dat ze sommige stukjes misschien een beetje eng vind..

Als ik een stukje wat sneller wil dan rijd ik gewoon een stuk door en wacht ik haar weer op, wij rijden ook eigenlijk altijd met meerdere maatjes en die vinden het ook alijd heel leuk en vinden het ook niet erg om af en toe even rustig aan te doen, en af en toe verbaas ik me ook echt dat ze zo`n bikkel is met klimstukken..

Ik zit nu helaas thuis door een chirugische ingreep aan mijn duim en vanochtend is ze zelfs zelf gaan fietsen

zou dus zeggen , geen druk erop zetten en iemand in zijn waarde laten dan komt het helemaal goed
Janver
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex 8 met een plus
Contacteer:

Hoewel TS niet meer reageert, heb ik ook een introductie in het echte werk:

Ik heb trouwens zelf het fietsen weer sinds 2,5 week opgepakt(wegens knie problemen en druk met werk 2 jaar lang niet gefietst).

Vorige week een Trek 6300 WSD gekocht, een fietsbroek(WSD) en helm(redelijk in de kleuren van de fiets).
Al met al een stoer setje voor mijn vriendin.

Donderdag en vrijdag geprobeerd om schakelen uit te leggen. Dat liep toen wel redelijk, maar tijdens het weekend weer helemaal vergeten, dat gaat nog wel even tijd kosten.

Zaterdag eerst samen de Margraten route gereden(+/- 30 km). Gewoon heel rustig begonnen en de tijd genomen. 6-9 km per uur berg op. Bergaf op momenten tot 40 km/u. Het ging vrij goed en fietsend hebben we er zonder pauzes(paar korte pauzes voor drinken en uitleg, één grote pauze voor vlaai!) 2 uur overgedaan. Ze was moe maar wel voldaan en natuurlijk hele mooie natuur. Lekker rustig omdat je bij mountainbiken geen auto's tegenkom(volgens haar een heel groot voordeel). Verende voorvork vond ze prachtig.

Zondag samen met broer(sportman op en top) en zijn vriendin(redelijke conditie, niet erg veel ervaring) gefietst, maastricht route. 2 dagen achter elkaar fietsen, was natuurlijk te veel, dus na 8 km en al een tijdje heuvel op, een huilende en boze vriendin. Te moe, te warm(24 graden en uit de wind), teveel druk omdat de rest (inlcuis moi) te snel fietsen. Broer en zijn vriendin voorruit gestuurd en de rust genomen met mijn vriendin. Rustig pratend omhoog gefiets en toen kwam de afdaling. In het begin rustig, nog een beetje chagrijnig. Toen kwam het mooie gedeelte en begon ze harder mee te fietsen. Er waren momenten waarbij ik dacht dat ze snel genoeg ging en toen ging ze nog harder fietsen. Uiteindelijk hebben we met z'n vieren het uitgefietst op dezelfde snelheid. De mannen zijn totaal 3 keer gevallen(loopgraven in de maastrichtroute), de vrouwen niet.

Conclusie van het weekend; leuk, maar te weinig conditie daarom niet leuk genoeg. We gaan dus nu rustig fietsen in Den Haag en omgeving en later maar eens uitbreiden als de conditie beter is, dus weer naar Limburgia.

Nu wil ik haar een fietscomputertje schenken om te laten zien hoe snel ze soms is en haar langzaam laten wennen aan klikpedalen(dat wordt nog moeilijk).
Hier kan uw reclame staan
marcelca
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 10 september 2002, 09:51
Mijn mountainbike: Cube AMS Pro RX

Leuk !!!

Ik lees het wennen aan klikpedalen

Wij hebben gelijk vanaf dag 1 spd pedalen op haar MTB gezet, en eerst een tijdje op de weg gefietst en herhaaldelijk in en uit laten klikken, ok klein puntje, de eerste keer dat ze harder fietste en ik aangaf om een noodstop te proberen was ze te laat en viel ingeklikt om...

Ze zou niet anders meer willen nu, en vind het heerlijk, ook in het terrein..

Sinds een paar dagen overgestapt naar time atac xs ( ik had ze al voor mezelf ), omdat ze nogal is problemen had om in te klikken als er klei of modder tussenzat ( dat heb je veel in flevoland ).

ik ben zelf overgestapt naar time atac xs om iets meer bewegingsvrijheid te krijgen voor mijn knieën
jwlb
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 16:21
Mijn mountainbike: Xtrail MUD 5.0 Full XT

Ik ben volgens mij een van de weinige gelukkigen die dankzij de vriendin aan het fietsen zijn geslagen. Zelf inderdaad al een hekel aan al het fietswerk.

Na 3 jaar relatie ben ik uiteindelijk samen met haar broers gaan racefietsen. Vervolgens om ook samen met het meisje te kunnen fietsen dit weekend ook nog een MTB gekocht. Vroeger leende ik de oude terrago van haar vader. Mijn ego vroeg echter om een iets mooier bikeje om goed mee te kunnen! :D
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Bij ons is het samen fietsen beperkt. Snelheidsverschil is dusdanig dat het voor ons allebei alleen maar leuk is als ik 'moet' losfietsen. Dus dat proberen we dan ook zo veel mogelijk te combineren.

En zoals anderen aangeven. Mijn vriendin fietst dan het liefst achter mij aan.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Ik vind deze topic meer iets voor een andere hoek eigenlijk. Het is niet echt 'voor en door' vrouwen. Het begint meer een babbeltje van mannen onderling te worden die vertellen hoe ze hun vrouwen aan het fietsen hebben geholpen. Iets wat mij (als vrouw) totaal niet interesseert. Sterker nog, ik krijg kromme tenen als ik lees over hoe de vrouw haar eerste rondje heeft gefietst. Brrr.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Je hebt gedeeltelijk gelijk. Het is absoluut niet voor-en-door vrouwen. Echter! Ik denk dat de mannen er maar wat baat bij hebben om af en toe ook eens een inzicht te krijgen van een dame. We nemen je opmerking echter in beraad ;)

Overigens kun je er natuurlijk wel over twisten of het topic uiteindelijk niet alsnog ten faveure van de dame in kwestie is.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Ging mij ook eigenlijk niet zozeer dat 'ie verplaatst zou moeten worden. Was meer even mijn ergernis spuien dat ik bij sommige posts het idee krijg dat mannen net de zijwieltjes van de fiets van hun vrouw af hebben geschroefd.
Plaats reactie