hoe vriendin te overtuigen

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

maaf schreef:Ging mij ook eigenlijk niet zozeer dat 'ie verplaatst zou moeten worden. Was meer even mijn ergernis spuien dat ik bij sommige posts het idee krijg dat mannen net de zijwieltjes van de fiets van hun vrouw af hebben geschroefd.
Ik voel me aangesproken door jouw post, vandaar dat ik reageer. Niveauverschil tussen mijn vriendin en mij is, zowel conditioneel als technisch, erg groot. Ze vindt het leuk om door het bos te fietsen, maar is nog erg voorzichtig en heeft niet de ambitie om een gevorderde mountainbikester te worden.

Opmerking is absoluut niet denigrerend bedoelt, maar kan me voorstellen dat het zo over komt. Dit heb ik overigens niet alleen met mijn vriendin, maar met het gros van andere beginnende mountainbikers (m/v). Door het niveauverschil voelt het voor mij alsof ik aan de ketting lig, dan heb ik weinig lol in het mountainbiken. Vind het wel leuk om af en toe met haar te fietsen en we hebben dat goed opgelost door regelmatig samen te rijden als ik moet losfietsen.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
tjebbert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 19 maart 2008, 20:12
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen

maaf schreef:Ging mij ook eigenlijk niet zozeer dat 'ie verplaatst zou moeten worden. Was meer even mijn ergernis spuien dat ik bij sommige posts het idee krijg dat mannen net de zijwieltjes van de fiets van hun vrouw af hebben geschroefd.
Tja dat is vaak ook het geval, dames zijn vaak wat behoudender dan mannen en hoeven zich niet zo te bewijzen tov anderen. Dat er een paar bikkel-babes zijn die overal vanaf knallen en het graag tegen "de kerels" opnemen is eerder uitzondering dan regel.
Ik heb het met mijn vrouw op dezelfde voorzichtige manier moeten doen die jou zo irriteert maar ik ben alleen maar blij dat ik het gedaan heb aangezien ik genoeg voorbeelden om me heen heb gezien van heren die het ze wel even door de strot zouden douwen en waarvan de dames dus helaas helemaal niet mee fietsen............. :wink:

Dus ik zou zeggen irriteer je niet maar probeer vanuit vrouwelijk oogpunt tips te geven hoe "wij" het wel zouden moeten aanpakken!! :kiss:

Grtz Tjeb
Size does matter!! Try it with 29 inches...
ernies
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 09:34
Mijn mountainbike: kan sneller dan ik
Contacteer:

Dit topic hoort in "nutteloos" thuis. Het zou net zo goed kunnen heten: Hoe overtuig ik iemand dat mijn hobby ook voor hem/haar het einde is. En dan zit het soms mee en soms tegen. En meer doen dan heel lief tegen hem/haar zeggen dat je het echt heel erg leuk zou vinden als hij/zij meegaat kan je niet doen. En als hij/zij dan toch liever gaat shoppen, tuinieren, uitslapen de baby verzorgen, blijven twee keuzes over: je erbij neerleggen of de relatie verbreken en een contactadvertentie zetten op dit forum. En dat kan dan weer wel in Girlz corner (als dat is wat je zoekt :kiss: )
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Live and let live.

Als je vriendin het niks vindt; jammer. Als ze af en toe een keer rustig een stukje mee wil fietsen over eenvoudige bospaden; prima. Als ze de ronde van Amerongen in een uurtje wegtrapt; helemaal mooi. Maar de topictitel komt op mij een beetje hetzelfde over als wanneer zij zou zeggen: Hoe vriend te overtuigen om elke zondag mee naar de meubelboulevard te gaan?
Ieder het zijne (/hare)!
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
tjebbert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 19 maart 2008, 20:12
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen

Er is geen sprake van niets vinden!
Het is meer een kwestie van rustig opbouwen zodat er geen nare valpartijen gebeuren zodat ze het leuk blijft vinden, mijn meisje heeft het vanaf dag een leuk gevonden maar was voorzichtig wat nu al een stuk beter gaat!!
Size does matter!! Try it with 29 inches...
martinv77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 20 juni 2009, 20:52
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.0 HS All Mountain, Nicolai Ufo-ST, Cube Acid

Het is volgens mij allemaal genetisch bepaald. Er moet zoets zijn als een "fiets-gen".

Mijn vriendin heeft het gen heel duidelijk niet, bij mij en de rest van mijn familie is het gen reeds vroeg in ons leven geactiveerd. Zowel mijn broer, vader en moeder bezitten allemaal foto's van onze eerste levensjaren op de fiets. Bij mijn vriendin en haar familie kom je die echt niet tegen.
ilske
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: do 14 december 2006, 21:38
Mijn mountainbike: Cube AMS 125 the one, On One Inbred 1x1 29er, On One Inbred 1x9, Kona Minxy

Inderdaad, live and let live...
Ik begon met biken omdat mijn toenmalige vriend een fanatiek mountainbiker was. Hij was echter wel een boom van een kerel, en ik paste zon beetje geheel in 1 been van hem hahahaha. Vond het leuk om te crossen, maar het niveauverschil was te groot. Ik zweette, hij had het koud, ik moest omhoog lopen, hij wachtte....
Voor beide partijen is dat niet leuk. Ik had dus zo mijn bedenkingen bij mountainbiken, voelde me altijd gepusht en gecorrigeerd en opgejaagd, ookal bedoelde hij het nooit vervelend. Sinds een jaar of 5 fiets ik eigenlijk fanatiek met een leuk cluppie vrouwen, en dat bevalt me prima. Ieder heeft zo haar eigen sterke en zwakke punten, maar het is niet meer appels met peren vergelijken.
Naar mijn mening gaat het erom dat je van elkaar kunt begrijpen wat het is om ergens een passie voor te hebben. Ookal is het niet jouw passie of hobby, dat je kunt begrijpen waarom iemand uren over iets kan praten of een hele zondag weg is. En elkaar geen dingen verbieden of opdringen. Zelfs al gaat het over postzegels verzamelen of nordic walken haha!
Plaats reactie