Waar verkopen ze lange dames handschoenen?

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

Ik ben op zoek naar lange dames handschoenen van bv. Fox, answer etc. In een klein maatje. Waar o waar, in het buitenland wel te krijgen maar hier?
Giant Super Sierra, Spec stumpj staal wit, Spec. stumpj Epic carbon, Koga ? , Spec. Stumpj. M4, Spec. S-works FSR staal, Bontrager staal, Asta carbon, Spec. FSR s-works alu, Litespeed Ocoee, Spec. FSR, Spec. Epic, Spec Epic Mar. Carb, trek procaliber 9.7
Gary'sGirl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 28 november 2005, 15:29
Contacteer:

Ik heb ze van Specialized (elke speci-dealer) en van Ergon (Bike2Build o.a.), beide damesmodellen, kleinste maatje. (Herenmodel kleinste maat is mij nog steeds 2 maten te groot, of zo).

Dameshandschoenen met lange vingers (dat bedoel je toch?) van Fox ben ik eigenlijk nog nergens tegen gekomen.

Bij Rose in DL verkopen ze wel dameshandschoenen van Roeckl ->> Ook echt een aanrader! :-q
Tamarinde
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4416
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:56
Mijn mountainbike: Paid Attention..

Yeps, ik heb ze ook van Ergon. Van andere merken was zelfs maar XS nog te groot :-{
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

Bij nader onderzoek, moet het toch maat 5 worden van Fox :lol: dus kids maatje. Maar dan nog zie ik alleen shop in de Uk of Barracuda.
Giant Super Sierra, Spec stumpj staal wit, Spec. stumpj Epic carbon, Koga ? , Spec. Stumpj. M4, Spec. S-works FSR staal, Bontrager staal, Asta carbon, Spec. FSR s-works alu, Litespeed Ocoee, Spec. FSR, Spec. Epic, Spec Epic Mar. Carb, trek procaliber 9.7
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Bike adventure in Veenendaal heeft veel fox handschoenen, of kan ze bestellen :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
MERLIN
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 4 juni 2004, 20:52
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi - Chris King/Ryde trace trail

mijn vriendin rijd met Pro spring. echt een fijne handschoen voor de zachte winter en lente
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

ff een topic uit het stof halen.

Ik rij zelf met 661 Raji handschoenen in de zomer (lange vingers) Dit zijn heerlijke handschoenen die strak om je handen heen zitten, net genoeg bescherming geven en toch niet warm zijn in de zomer. http://sixsixone.com/bike/gloves/raji" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu wil m'n vrouw dezelfde "soort" handschoenen. Probleem is met maatje M, vingers passen prima maar rond de hand zijn ze veeeelste groot. Een S is beter rond de hand maar weer veelste klein voor haar lange vingers.
Wellicht een bekend probleem bij de dames :wink:
Om nu niet oneindig allemaal handschoenen te bestellen bij webshops maar ff dit topic naar boven gehaald.

Dus graag wat advies welke zomer handschoenen met lange vingers de dames hier dragen met de nadruk om smalle handen en lange vingers. Maat indiciatie (handpalm 6,5cm breed, middelvinger 8cm lang)

Ook namens m'n vrouw alvast bedankt :wink:
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Ben weliswaar geen vrouw, maar wel enig ervaring met mijn vrouw. ;) (Of zal ik BIJ mijn vrouw zeggen, voordat ik strak in "de mooiste quotes" beland?)

Specialized heeft een soortgelijke handschoen en Endura heeft de Singletrack handschoen. Deze handschoen is ook vrij luchtig en redelijk gelijk aan de Raji. Te koop bij een Endura verkooppunt die ondertussen aardig vertegenwoordigd beginnen te raken in NL.
Work... the eight hours between bicycle rides.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Mijn moeder heeft laatst mooie van RaceFace gescoord in de aanbieding bij Wiggle.
De Khyber meen ik. Paste prima.
eventueel een link
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

http://www.troyleedesigns.nl/a-26852113 ... love-pink/" onclick="window.open(this.href);return false; deze heeft mijn vrouw (in het wit)... :-q
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Gebruikersavatar
hebin029
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 661
Lid geworden op: za 28 juli 2007, 16:28
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Rocky Mountain Element Team, GT Zaskar 1993, GT Zaskar LE 1995 en GT Zaskar 1997
Contacteer:

Waar je ook op moet letten is het materiaal.
Ik heb een paar paar handschoenen met lange vingers, maar mn lange nagels zorgen ervoor de ik door de vingertoppen ga.
Vooral bij suede vingertoppen ga ikmer zo doorheen.
Ik draag vooral de Specialized dames handschoenen met lange vingers.
Ook met 30 graden
Eerst doen, dan denken
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

DaanCramer schreef: Dus graag wat advies welke zomer handschoenen met lange vingers de dames hier dragen met de nadruk om smalle handen en lange vingers. Maat indiciatie (handpalm 6,5cm breed, middelvinger 8cm lang)

Ook namens m'n vrouw alvast bedankt :wink:
Ik draag al jaren Fox digit's, de dames versie. Die zitten in tegenstelling tot mannenhandschoenen altijd goed bij mijn handpalm. Ik zal vanavond eens kijken of ik de centimeter er naast kan houden.
Wellicht niet helemaal het model dat je vrouw zoekt, maar er zijn vast ook nog wel andere soorten Fox handschoenen voor dames.
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Bekend probleem!
Ik heb vorige week handschoenen van Roeckl gekocht:
http://www.rose.nl/artikel/roeckl-vinge ... aid:603183" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staat hoe je de maat moet meten:
http://www.rose.nl/inhoud/hulp/de-juist ... attabellen" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb mt 7, de 19cm gemeten over de knokkels klopt inderdaad, gemeten tussen ringvinger en middelvinger is mijn middelvinger 8,3cm lang en de handschoen past goed.
De handrug van de handschoen is lekker luchtig maar in de handpalm zit gel met aan de binnenkant nylon oid, volgens mij is dat voor in de zomer te warm.

Ik ben toch bang dat je naar een goede fietsenzaak (met veel kleding, vooral voor dames) moet en daar gaan passen. Succes!
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

maaf schreef:
DaanCramer schreef: Dus graag wat advies welke zomer handschoenen met lange vingers de dames hier dragen met de nadruk om smalle handen en lange vingers. Maat indiciatie (handpalm 6,5cm breed, middelvinger 8cm lang)

Ook namens m'n vrouw alvast bedankt :wink:
Ik draag al jaren Fox digit's, de dames versie. Die zitten in tegenstelling tot mannenhandschoenen altijd goed bij mijn handpalm. Ik zal vanavond eens kijken of ik de centimeter er naast kan houden.
Wellicht niet helemaal het model dat je vrouw zoekt, maar er zijn vast ook nog wel andere soorten Fox handschoenen voor dames.
De Fox handschoenen komen niet helemaal overeen met de maten die jij noemt zie ik nu. Vingers zijn wat korter en handpalm wat breder lijkt.

Zijn er overigens meer dames die er last van hebben dat de pink altijd veel te groot is?
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Ik heb gister voor haar een setje Endura singletrack besteld. Ben benieuwd. Valt wel op dat veel handschoenen zoals de fox, dakine en ergons niet speciaal voor de zomer lijken te zijn. De omschrijvingen en afbeeldingen doen vermoeden dat ze van een dikke stof zijn en geen open mash hebben aan de bovenzijde.
Dit is wel een voordeel van de 661 raji, deze zijn dan ook als het flink warm is buiten nog steeds comfortabel.
Plaats reactie