Antwoord op onderwerp
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 6 mei 2018, 23:03 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Ik rijd al jaren in een driekwartbroek op zomerse dagen, maar wil wel eens een korte uitproberen. Ik heb maat 38/40 en ik vind dat veel korte broeken knellen bij de knieen (dan krijg je zo'n worsteffect) en je ziet er vaak ook alle oneffenheden in. De lengte is ook wel belangrijk, net boven de knie is oké, te kort niet. Op de knie is eigenlijk ideaal voor mij. Wie heeft er tips voor fijne korte of halflange fietsbroeken die niet knellen en waarin je niet elk bobbeltje ziet zitten? Het moet een beetje lekker afkleden zeg maar...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 6 mei 2018, 23:50 
Extreme Biker
Extreme Biker
Ik heb met zwarte fietsbroeken nooit het idee dat je ieder bobbeltje ziet.
Ken het probleem van knellende pijpen, bij beetje gespierde (of op andere manier dikke) bovenbenen wordt het als dame al snel een probleem is mijn ervaring.
Ik denk dat je geen broeken op de knie gaat vinden (waarom zou je dat überhaupt willen? Blijft toch niet zitten want beweegt te veel denk ik).
Ik heb broeken van Gore bike wear en Rose (eigen merk) die goed zitten. Ion is veel te strak bij het boord.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 8 mei 2018, 13:54 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 / Cube LTD Race 27.5
Ik ben wel te spreken over de wat duurdere fietsbroek van Decathlon deze. Ik heb maat 36 en draag een M. Heeft een brede band, dus knelt niet op je bovenbeen (en hij valt -bij mij in ieder geval- een stuk langer dan bij het model op de foto).
En als je de meeste strakke broeken niet zo mooi vind staan, is het misschien een idee om een baggy eroverheen te dragen?

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: di 8 mei 2018, 22:06 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Dank voor de tips! Ik heb toen ik begon met mtb-en een jaar of vier geleden korte broeken geprobeerd. Maar toen was er nog wel erg weinig voor dames en wat er was, was meer voor de Italiaanse figuurtjes, zeg maar. Ik Dat stond niet mooi en zat ook niet lekker. Nu is er volgens mij veel meer keus voor dames. Ik ga eens even shoppen bij Rose en Decathlon. Zijn qua prijs ook aantrekkelijk.

Mijn driekwart en lange broeken zijn trouwens prima. De stof van korte broeken is dunner waardoor het bij mij dus wat meer tekent. Ben ik nogal kritisch op. Een baggy is niet helemaal mijn smaak ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 15 mei 2018, 07:20 
Extreme Biker
Extreme Biker
Een baggy broek betekent niet gelijk dat je een hele wijde broek hebt hoor. Alle damesmodellen 'baggys' die ik heb zitten behoorlijk aangesloten (zeker als je beetje dikke bovenbenen hebt).

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 15 mei 2018, 22:13 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Cube Stereo
Mijn vriendin heeft sind kort een baggy broek van endura en is daar heel tevreden over.

Profiel  

Antwoord op onderwerp