Lady's only clinic?

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
TinaV
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 10 maart 2014, 16:59
Contacteer:

Helene83 schreef:Ik wist even niet waar ik dit topic moest plaatsen, ik ben een beginner, maar het is wel een vrouwen onderwerp. Als het hier niet past, graag verplaatsen..

Het lijkt mij verstandig om eens een clinic te volgen, gewoon om eens de basis goed te krijgen en eens wat techniek op de juiste manier te leren. Ben eens een beetje aan het snuffelen gegaan en toen kwam ik een Lady's only clinic tegen.
Iemand hier ervaring mee? Aan de ene kant lijkt me dit wel gezellig, ik denk.. of nee ik hoop.. dat de competitie drang daar wat lager is, aan de andere kant.. ik ben totaal geen vrouwen vrouw, wordt er vaak onrustig van. :-D
Wat is nu daadwerkelijk het verschil.. tussen een reguliere clinic en deze?? van het zelfde niveau uiteraard.

Er zullen vast wel meer deze clinic zijn tegen gekomen, maar voor de zekerheid nog ff een linkje http://www.mtbclinic.nl/ladies-only/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik geef (mede) toevallig de clinic die je gelinkt hebt. :)

Wat je omschrijft klopt wel goed: Even heel erg overdreven gezegd zie je vaak dat mannen zich overschatten en graag willen laten zien wat ze wel niet kunnen, terwijl vrouwen zichzelf onderschatten en wat terughoudender zijn. Mannen vinden dat ze al heel wat kunnen en moeten vervolgens wat afgeremd worden terwijl vrouwen vaak wat aanmoediging nodig hebben om erachter te komen dat ze dat ene "enge" of "spannende" echt wel kunnen. En vrouwen luisteren beter. ;)
Het is trouwens absoluut geen truttige vrouwenbedoening waar we alleen maar over gevoelens en zadelpijn praten. ;) Dezelfde onderwerpen komen aan bod als in een "gewone" clinic, al wordt er soms wel extra stilgestaan bij de fysieke verschillen die je als vrouw nou eenmaal hebt (bijvoorbeeld dat je wat je tekort komt aan kracht (in verhouding met mannen) kan opvangen door techniek).
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Bedankt voor je aanvulling! :-q
Dat verschil in kracht is inderdaad iets waar ik vaak tegenaan loop, maar ook dat ik meer geïnteresseerd ben in de techniek dan mijn medebikers.. die zijn voornamelijk van het doorknallen. :-{ Kan ze over het algemeen wel redelijk bij houden, maar weet zeker dat wanneer mijn techniek meer op orde is, het voor mij wat makkelijker word.
Praten over zadelpijn.. nee dat doe ik net zo makkelijk met de mannelijke bikers.. :lol: al is die al veel minder sinds ik mijn zadel wat anders heb gezet. :wink: Gevoelens.. nee.. wel oog voor omgeving, dat mis ik wel eens bij de heren. Het biertje achteraf maakt dat allemaal wel weer goed.. :bier:

Dat ik een clinic moet en wil gaan volgen is in elk geval duidelijk. Eerst mijn conditie wat verbeteren, had gisteren voor het eerst spierpijn na het fietsen, betekend dat mijn longinhoud verbeterd. Kon eerst niet richting verzuring o.i.d. fietsen, omdat ik al snel te kortademig was. :winkie:
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Afgelopen vrijdag dan eindelijk een clinic gevolgd! Samen met een vriendin een privé clinic bij MacReal gehad.. En dat is erg goed bevallen!
Ik heb geleerd meer controle over mijn fiets te hebben en heb en mijn balans is duidelijk vebeterd! Vriendin was als de dood voor hellingen.. en heeft deze ook overwonnen!!

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk eentje samen met de meester.. :lol:

Afbeelding

We hebben ontzettend veel lol gehad, op een fijne ontspannen manier toch vorderingen maken is iets dat mij erg aanspreekt!! Mocht iemand nog twijfelen, zeker doen..
Of je moet niets willen leren en geen lol willen hebben.. :bier:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Door mijn eigen positieve ervaring met een clinic van MacReal heeft Mrs. Vibemaker vorig jaar ook een clinic gevolgd bij MacReal. Ook zij heeft in die paar uurtjes een paar enorme stappen gemaakt :-q


Edit: ik zie dat ik op de vorige pagina eigenlijk hetzelfde heb gezegd. Nóg een keer die Mac schaamteloos geplugd. :D Ondertussen heb ik wel een gratis clinic verdiend, lijkt me :bier:
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Haha.. dat zou je wel denken inderdaad :)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik was dit topic alweer helemaal vergeten :o

Het enthousiasme spat er vanaf dames, leuk om jullie les gegeven te hebben :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Hahaha.. Hoe kan dat nou..

Wij hebben ook enorm genoten! Zoals gezegd ga je snel weer wat van ons horen. :-q :bier:
Plaats reactie