fietst dat nou een beetje, zo'n downhill fiets??

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
natascha
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 6 september 2004, 19:51
Mijn mountainbike: Giant XTC 4 & XTC NRS

Hai dames,

ik denk dat er wel een aantal dames hier zijn die mij antwoord kunnen geven op mijn vraag...

Ik vroeg me dus af of je nog een beetje vooruit kan komen op een downhill fiets. Ik ben zelf in het bezit van een ht en een full suspension en wil inmiddels graag de overstap maken naar een serieuze dh fiets :-D

Ladies geef mij a.u.b. jullie mening en jullie bevindingen....

bedankt!!! :-q
Als je haar maar goed zit...
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

Hoi Natascha.

T fietst geweldig zo'n DH fiets ( http://www.bikemail.nl/mountainbike-nie ... hp?id=2521 )

Maar wel naar beneden,omhoog is wat minder :-D

Je hebt Downhill en Freeride.

Een Downhill heeft heeeeel erg veel veerweg, vaak maar één blad voor en is echt gemaakt om alleen maar mee naar benenden te gaan, omhoog betekend lopen, dus ga je het liefst met de stoeltjeslift.,

Een Freeride fiets heeft ook vrij veel veerweg, is ook zwaar ,maar net iets minder dan een echte downhiller en heeft vaak meerdere bladen voor dus je kan ook zo licht schakelen dat je er wat mee naar boven kan fietsen. 't blijft overigens ook met een freerider behelpen als je het vergelijkt met een gewone fully.
Mijn Yeit is eigenlijk een freeride fiets, maar ik ga alleen maar naar boven als het echt moet. Op het vlakke kom ik nog redelijk vooruit.

Voorbeeldje van een extreme freerider

Afbeelding

Voorbeeld van een echte DH... de specialized demo 9

Afbeelding

Tanja weet er een stuk meer vanaf dan ik maar ik hoop dat je hiermee wat verder kunt.

Ben benieuwd naar de overstap die je wil maken. Heb je al wel eens gedownhilled en zo ja waar?
natascha
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 6 september 2004, 19:51
Mijn mountainbike: Giant XTC 4 & XTC NRS

bedankt marieke voor je snelle reactie :D

superrrfiets he die Banshee, heb m gezien bij b2b helemaal toppie :-q

Ik heb nu zelf een ht en een full susp. die laatste is helemaal verbouwd en ik denk nu dat ie meer onder freeride valt ( heb er een drop-off vork ingezet) en er nog wat dh spulletjes opgedaan, ik kijk of ik een foto kan plaatsen, kan je m zien :-D

Ik fiets wel door de bossen met mn fietsen en kan ook wel wat stunts,
(geleerd door motorcross, oude hobby van me), maar t is niet superspectaculair.

Al met al vind ik qua uiterlijk een DH fiets het mooist ( banshee vooral, de scrap bij b2b is ook errug mooi). Ik overweeg er een te kopen, loopt m'n verzameling mooi op ( m'n portemonnee jammer genoeg niet :oops: ).

Ik zag ook dat er binnenkort weer gefietst kan worden met wat demo's, weet jij misschien ook of er wat KONA'S in the house zijn? En zijn daar ook nog wat dames bij, maakt t wel wat leuker fietsen :-D

wel jammer dat t trapwerk wat zwaarder wordt...

misschien toch maar eens vragen of ik bij b2b eens een rondje op die Banshee mag :roll:
Als je haar maar goed zit...
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

Tijdesn de Girlz cuop is Kona iook aanwezig, dus zeker een goed moment om te komen.

Ook geeft http://www.girlzz-offroad.comop 3 oktober een dh clinic in Winterberg. misschien iets voor jou?
natascha
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 6 september 2004, 19:51
Mijn mountainbike: Giant XTC 4 & XTC NRS

dat is leuk :D

daar zie ik wel wat in, eigen fiets meenemen?
Als je haar maar goed zit...
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

Girlzz cup:

Je kan meedoen op je XC fiets.
Als het nodig is kun je ook een fiets huren.
Maar geef je wel even op van te voren, hebben we een beter idee van het aantal deelnemers.

DH Clinic:

Raad je aan om een fiets te huren daar, maar als je je bike beetje voldoen aan freerider kun je er de eerste keer waarschijnlijk wel mee meedoen.
natascha
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 6 september 2004, 19:51
Mijn mountainbike: Giant XTC 4 & XTC NRS

ik was net aan t lezen op die link die je me gegeven hebt.

nog een vraagje aan je, maar zouden denk je mn spullen die ik gebruik voor motorcross voldoen??

( bodyprotector, beschermers, fox shirt,broek, fox cross helm?? )

Ik vraag me af of het t zelfde materiaal is, het lijkt er wel op.

Ik vind t er superrr uitzien, vooral die evil eye, wow!!! :-q

Ik ga kijken of ik de gelegenheid heb om er naartoe te gaan en geef me dan zsm op

super :D
Als je haar maar goed zit...
Ruud
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2044
Lid geworden op: di 17 september 2002, 11:26
Mijn mountainbike: is verkocht
Contacteer:

Lol, wat een ontzettend meisjestopic :P
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Hallo Natascha,

Die cross kleding/protectie zijn uitstekend! Dus dat scheelt weer het nodige. Als je bike freeride is opgebouwd, moet dat vooral een eerste keer te doen zijn!

En als je 't nou helemaal te pakken hebt, kun je de 17e meedoen aan een gevorderde clinic downhill! Ook in Winterberg, daarover hopelijk met een week meer informatie.

Ik heb zelf een Santa Cruz Bullit, die heeft 170mm veerweg, met een 5th element maakt 't dat ik verrassend goed kan klimmen en stukken toeren. Want ik ga regelmatig in nederland stukken biken om leuke freeride spots aan elkaar te verbinden. Ik heb wel een derailleur, met 2 bladen voor en een voorvork die ook de techniek van een 5th element heeft.

Voor downhill is ie ook goed te gebruiken, kortom ik vermaak me te pletter met dat ding, op allerlei gebieden.

enne... gewoon komen die 3 oktober toch?! :)


@ruud: zijn toch allemaal meisjes hier?? 8)
natascha
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 6 september 2004, 19:51
Mijn mountainbike: Giant XTC 4 & XTC NRS

Hai meiden,

wat 3 oktober betreft ik moet nog ff t een en ander qua logistiek regelen, maar ben dr mee bezig. :D Lijkt me superrr. Ben ook erg benieuwd hoe het mij vergaat zo op zo'n uitgezet parcours, hoeveel km is het eigenlijk?

Tanja, jouw Santa Cruz ziet er erg mooi uit, ( je GT trouwens ook :wink: ) Lijken mij beiden fijne fietsen, waarom doe je 'm weg?, bedoel ik vind een ht erbij toch wel erg prettig.

Ruud, als je hier komt kijken bij de chicks, ben je nu al mijn HELD :P :D
Als je haar maar goed zit...
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

natascha schreef:Tanja, jouw Santa Cruz ziet er erg mooi uit, ( je GT trouwens ook :wink: ) Lijken mij beiden fijne fietsen, waarom doe je 'm weg?, bedoel ik vind een ht erbij toch wel erg prettig.
Thanks. Sja, de GT, ik heb 'm maar 1x uitgelaten in ruim 2 maanden tijd en ik vind spelen met m'n santa veel leuker. Dus eieren voor mijn geld gekozen. Ik rij nog steeds HT, ik heb een singlespeed voor xc.

Enne, Ruud is de (droom)held van elke meid!
Plaats reactie