Idioot raggen of lekker blokje om...wat doen jullie op de mt

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
wiebie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 23 augustus 2010, 14:07
Mijn mountainbike: Specialized Rumor

nou daar komt ie dan................een vrouw aan het woord :D
Even vooropstellen dat ik geen verantwoordelijkheid hoef te dragen voor de verzorging van kinderen, maar dat verantwoordelijkheidsgevoel en dus enige voorzichtigheid heb ik wel t.o.v. mijn werkgever. Tuurlijk ik ben niet onmisbaar, maar...........
Die voorzichtigheid is nu juist vaak wel het punt dat ik juist val of een schuivertje maak.
Tot op heden is er ook nog niets ernstigs gebeurd waardoor ik niet kon gaan werken en ik bike nu sinds een jaar of zes.
Toch merk ik wel aan mezelf dat ik altijd wel erg moet wennen aan een bepaalde situatie, zoals op vakantie dan de eerste die afdaling nemen. Eerste keer; vreselijk, laten gaan die fiets zeggen mijn gedachten, maar mijn handen zeggen remmen!! Tweede keer; harder en meer kick, nog een keer en nog een keer :winkie:, dan wordt het steeds leuker.
Ik fiets vaak met mijn man en hij fietst gewoon een stuk onbevreesder en dus makkelijker. Geen idee waar het door komt. Wel kunnen we samen wel lange stukken fietsen, maar dat heeft gewoon te maken met een mate van duurtraining. In dit seizoen pak ik ook nog mijn racefiets erbij en dat zorgt, bij mij, voor meer uithoudingsvermogen op de mtb. De eerste twee jaar op de mtb ging ik ook in de winter niet door en ik merkte aan mezelf dat ik het dan heel erg moeilijk had met weer opstarten. Nadat ik dat het tweede jaar weer had meegemaakt dat ik hijgend en hoestend over m'n stuur hing en de hele weg naar huis (half uur in de auto) nodig had om bij te komen was ik er klaar mee. Dus nu probeer ik het gewoon bij te houden :-q
Gebruikersavatar
Maggie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 19 augustus 2013, 20:43

Hier nog een dame ;)

Toen ik begon met mountainbiken studeerde ik nog en had ik dus geen enkele reden om voorzichtig te zijn (geen kinderen, geen werkgever, niemand die afhankelijk was van mij). Maar toch heb ik (bijna) nooit onnodig risico's genomen op de fiets. Zoals eerder gezegd is dat de aard van het beestje denk ik, ik ken ook dames die dat wél doen ;) Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn grenzen niet verleg. Ik rijd enduro en downhill en wil wel steeds verder/hoger/sneller, maar op mijn eigen tempo. Als ik iedere rit 3 keer stof zou happen, weet ik dat ik het mountainbiken snel zat zou zijn.
Wat mij het meeste heeft geholpen om beter te worden is héél veel fietsen en vooral verschillend terrein opzoeken. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik veel ervaring heb opgedaan en vertrouwen heb opgebouwd. Maar goed, zoals je zegt, met werk en kinderen is dat lastig te realiseren.
Samen met dames fietsen werkt voor mij ook goed om mijn grenzen te verleggen. Als ik een dame iets zie doen denk ik al snel: 'Hey, als zij dat kan, moet ik dat ook kunnen!'. :)
Gebruikersavatar
DirtAss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 00:13
Mijn mountainbike: Cannondale prophet sl, cannondale scalpel
Contacteer:

Bedankt voor de reacties!!

Vooral het stukje iets nieuws doen, en dan steeds meer de lol en de durf hebben herken ik wel.
I hope you're thirsty.
why!?
Cause you're thumb and ugly and I can do something about thirsty.

http://www.epping-art.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Als je per rit 3x op je bek smakt weet ik niet of ik dit onder goed rijden moet verstaan..

Dan beter zoals jij rijdt wat beheerster met meer controle.

Als je de controle en technieken eenmaal hebt ga je vanzelf steeds harder rijden zonder het gevoel te hebben over de grens te gaan.
Gebruikersavatar
Brian Kersten
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 27 april 2014, 15:32
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI 2

Wat je ook kan doen is een clinic volgen, daar leer je altijd veel van en weet je beter de risico's in te schatten.
Dit is een goed adres waar ze ook vrouwelijke instructrices hebben: http://www.mikeysbikeadventures.com/cli ... OC_INST=27.
Gebruikersavatar
DirtAss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 00:13
Mijn mountainbike: Cannondale prophet sl, cannondale scalpel
Contacteer:

Bedankt voor de reacties. Afgelopen week heb ik een aantal x de route van Sleen gereden. De eerste 3 x in de warmte, en ik merkte dat ik steeds makkelijker reed. Vandaag in de stromende regen gereden. De route gereden in 13.8. Ik Denk dat dat helemaal nog niet zo verkeerd Is, het was glibberen maar na even wennen was dat niet echt een obstakel. Zelfs nog mensen ingehaald en hoe verder de rit gaat, hoe hoger het tempo ligt. Ik Denk toch dat ik mijn vergelijkingsmateriaal, lees vriendje, moet laten varen. Op zijn niveau en zijn stijl kom ik toch niet, wil ik ook niet. Binnenkort maar eens een let's ride proberen en ik zal eens kijken naar zo'n clinic.
I hope you're thirsty.
why!?
Cause you're thumb and ugly and I can do something about thirsty.

http://www.epping-art.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

mijn vrouw zit er aan te denken om hier: http://www.allridemountainbike.nl/nieuws/" onclick="window.open(this.href);return false;
een clinic te gaan volgen.
MTBIloveit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 16 mei 2015, 15:35

Hier nog een dame ;-)

Ik mountainbike nu een jaar of 4.
Na 2x met mijn man op pad te zijn geweest vond ik het toch wel erg leuk.
Wij hebben ons samen aangemeld bij een NTFU club waar zij tijdens de zomertijd elke woensdag mountainbikeles geven.
Inmiddels hebben wij zoveel techniek aan geleerd dat ik ondanks een kindje en werk "lekker" met de mannen mee fiets en ook alle obstakels neem.
Les of een clinic is echt een aanrader!!! :-)
albert40
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 16 december 2012, 19:24
Mijn mountainbike: Ghost AMR 2955

Kom je uit Rutenbrock
Gebruikersavatar
DirtAss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 00:13
Mijn mountainbike: Cannondale prophet sl, cannondale scalpel
Contacteer:

albert40 schreef:Kom je uit Rutenbrock
Jazeker!
I hope you're thirsty.
why!?
Cause you're thumb and ugly and I can do something about thirsty.

http://www.epping-art.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
albert40
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 16 december 2012, 19:24
Mijn mountainbike: Ghost AMR 2955

Dan ga je helemaal naar sleen om te fietsen , je hebt toch ook een leuke route in je achter tuin :D
Gebruikersavatar
jacobsentertainment
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 11:16
Mijn mountainbike: Cannondale, Scalpel, FSI, Scalpel HT.
Contacteer:

albert40 schreef:Dan ga je helemaal naar sleen om te fietsen , je hebt toch ook een leuke route in je achter tuin :D
Correct ! alleen is het verschil met Ter Apel en Sleen vergelijkbaar met dat van de oprit en een BMX baan. Ter Apel is leuk maar na verloop van tijd is het fijn voor de afwisseling om wat anders te doen, iets met meer kilometers en uitdaging. En Sleen is ook om de hoek toch !
Tot ziens op de route :-q
Make it idiot proof and someone will make a better idiot........... I don't necessarily agree with everything I say.
Gebruikersavatar
DirtAss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 00:13
Mijn mountainbike: Cannondale prophet sl, cannondale scalpel
Contacteer:

jacobsentertainment schreef:
albert40 schreef:Dan ga je helemaal naar sleen om te fietsen , je hebt toch ook een leuke route in je achter tuin :D
Correct ! alleen is het verschil met Ter Apel en Sleen vergelijkbaar met dat van de oprit en een BMX baan. Ter Apel is leuk maar na verloop van tijd is het fijn voor de afwisseling om wat anders te doen, iets met meer kilometers en uitdaging. En Sleen is ook om de hoek toch !
Tot ziens op de route :-q
Idd. Ter apel rijd ik ook, vooral met mijn zoontje, of als ik niet teveel tijd heb. Het Is een leuke grappige route waar ze echt hun best voor gedaan hebben, maar Is niet te vergelijken met Sleen. En met de fiets op de auto ben je daar ook zo hoor. (y)
I hope you're thirsty.
why!?
Cause you're thumb and ugly and I can do something about thirsty.

http://www.epping-art.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
albert40
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 16 december 2012, 19:24
Mijn mountainbike: Ghost AMR 2955

Haha klopt je hebt gelijk
ik neem vaak de route van Sellingen er bij dan heb je wat meer kilometers
Alleen niet zo veel hoogte meters
We dwalen af van het onderwerp haha
he groetjes
Maurice-1981
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: di 7 oktober 2014, 17:37
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro

DirtAss schreef:Bedankt voor de reacties. Afgelopen week heb ik een aantal x de route van Sleen gereden. De eerste 3 x in de warmte, en ik merkte dat ik steeds makkelijker reed. Vandaag in de stromende regen gereden. De route gereden in 13.8. Ik Denk dat dat helemaal nog niet zo verkeerd Is,
Misschien begrijp ik iets niet maar de route van Sleen is 32 of 18 km en jij rijdt die in 14 minuten ( of gemiddeld 14 km/u?)
14 minuten is onmogelijk, zal dan wel km/u zijn. Ik ken de aard van de route niet, maar gezien de hoogte meters lijkt me dat niet verkeerd
--------------------------------------

https://www.strava.com/athletes/4760570" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie