Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015, 16:42 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Ja hoor daar kan nummer 2 ook nog in, dat noemen ze een stoma.

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015, 16:50 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
TinaToertocht schreef:
Is die er ook in Camelbak-variant?

Jep. :D

Afbeelding

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015, 17:14 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Giant Talon 27,5 LTD - VFR 750F '94 - BMW R50 '64
Tjeetje dat dat bestaat, haha.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015, 23:02 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Dat spiegeltje :lol:

Ohh, wacht… het is een dop!! :lol: :lol: :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 mei 2015, 05:49 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Giant Stance
TinaToertocht schreef:
Dice Oldskool schreef:

Lees het maar , als ik het uitgegeven heb, en ik ben heel benieuwd of je de verschillen, behalve in kleding en fiets, kan ontdekken. :winkie:

Dat ga ik zeker doen, al is het alleen al om ook mijn vrouw op de mtb te krijgen.

Succes ermee Tina :-q

My bike

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2015, 11:28 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Ik mountainbike sinds twee weken, en heb daarbij wel wat (nog steeds openstaande) vragen:
- Waar kan ik terecht voor goede informatie over het mountainbiken?
- Waar vind ik routes in de buurt, wat niet per se een route is van minimaal anderhalf uur?
- Wat is er allemaal te doen (clinics, wanneer kan je meedoen met wedstrijden)?
- Is het verantwoord om vanuit niet sporten meteen elke dag op de fiets te klimmen? Waar houd ik rekening mee (met lichamelijke dingen) als ik begin met mountainbiken?
- Wat is een goede uitrusting, zowel qua kleding als bijvoorbeeld een rekje om schoon te maken of verlichting?
- Dien ik speciale mountainbikekleding aan te schaffen of is wielerkleding ook goed? De mountainbikekleding is voor mij best 'lomp'.
- Ik heb per ongeluk mijn fiets op de verkeerde manier schoongemaakt, wat nu (er is ondanks dat ik nog zo voorzichtig was wat siliconenspray op de voorrem gekomen)?
- Is het schadelijk voor mijn fiets als ik mijn voorvork altijd op 'open' zet?
- Hoe ga ik om met mensen op het mountainbikepad (vooral mensen met honden, ik ben ervan overtuigd dat iedereen rekening moet houden met elkaar, maar vaak moet ik ondanks dat ik flink heb afgeremd, nog volledig op de rem omdat iemand zijn hond los laat lopen op het pad)?
- Is er iets van een etiquette voor mtb'ers onder elkaar?
- Waar laat ik mijn fiets als ik bijvoorbeeld op het terras ga zitten en fietsen niet zijn toegestaan?
- Wanneer moet ik mijn fiets wegbrengen voor een servicebeurt, waar breng ik mijn fiets naartoe?
- Bepaalde fijne zalfjes voor na het mountainbiken

Als ik nog op meer dingen kom, kom ik er nog op terug :lol: :P Succes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2015, 17:26 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
martine2 schreef:
Ik mountainbike sinds twee weken, en heb daarbij wel wat (nog steeds openstaande) vragen:
- Waar kan ik terecht voor goede informatie over het mountainbiken? Hier, boek van Tinatoertocht
- Waar vind ik routes in de buurt, wat niet per se een route is van minimaal anderhalf uur?Welke omgeving?
- Is het verantwoord om vanuit niet sporten meteen elke dag op de fiets te klimmen? Waar houd ik rekening mee (met lichamelijke dingen) als ik begin met mountainbiken? Rustig beginnen zodat je nog vol zinnen kunt praten
- Wat is een goede uitrusting, zowel qua kleding als bijvoorbeeld een rekje om schoon te maken of verlichting?
- Dien ik speciale mountainbikekleding aan te schaffen of is wielerkleding ook goed? De mountainbikekleding is voor mij best 'lomp'. Wielerkleding is goed, de lompe kleding die jij benoemd is denk ik freeride kleding
- Ik heb per ongeluk mijn fiets op de verkeerde manier schoongemaakt, wat nu (er is ondanks dat ik nog zo voorzichtig was wat siliconenspray op de voorrem gekomen)? Dit is niet erg als je je remschijven hierna maar schoonmaak met remmenreiniger.
- Is het schadelijk voor mijn fiets als ik mijn voorvork altijd op 'open' zet?Nee
- Hoe ga ik om met mensen op het mountainbikepad (vooral mensen met honden, ik ben ervan overtuigd dat iedereen rekening moet houden met elkaar, maar vaak moet ik ondanks dat ik flink heb afgeremd, nog volledig op de rem omdat iemand zijn hond los laat lopen op het pad)? Snelheid terug nemen en vriendelijk blijven.
- Waar laat ik mijn fiets als ik bijvoorbeeld op het terras ga zitten en fietsen niet zijn toegestaan? Op slot in of aan de auto/fietsenrek
- Wanneer moet ik mijn fiets wegbrengen voor een servicebeurt, waar breng ik mijn fiets naartoe? Naar de lokale fietsenmaker, wanneer elk half jaar??, als er gebreken zijn, niet goed schakelt
- Bepaalde fijne zalfjes voor na het mountainbiken ????

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2015, 17:36 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)
De mi belangrijkste onderdelen ontbreken...

"Hoe bepaal je de juiste framemaat" (gerelateerd aan het soort gebruik) > natuurlijk zal een goede LBS hier in adviseren (is alleen jammer dat er maar heel weinig LBS'sen de juiste kennis hebben)
"Impact van geometrie op rij-eigenschappen" > natuurlijk zal een goede LBS hier ook in adviseren (is alleen jammer dat er maar heel weinig LBS'sen de juiste kennis hebben)
"De onzin van specifieke vrouwenfietsen" (als je de spelregels kent krijg je met een herenmodel meer waar voor je geld zonder enige concessie te doen)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2015, 17:55 
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
martine2 schreef:
- Waar kan ik terecht voor goede informatie over het mountainbiken? hier op het forum
- Waar vind ik routes in de buurt, wat niet per se een route is van minimaal anderhalf uur?
mtb routes.nl
Fietsfit/start2bike;wordt op meerdere plaatsen gegeven. Clinics kan volgen bij b.v. mtbclinic. Wedstrijden kan je zo mee beginnen in de funklasse
- Is het verantwoord om vanuit niet sporten meteen elke dag op de fiets te klimmen? Waar houd ik rekening mee (met lichamelijke dingen) als ik begin met mountainbiken?
- Dien ik speciale mountainbikekleding aan te schaffen of is wielerkleding ook goed? De mountainbikekleding is voor mij best 'lomp'.
- Ik heb per ongeluk mijn fiets op de verkeerde manier schoongemaakt, wat nu (er is ondanks dat ik nog zo voorzichtig was wat siliconenspray op de voorrem gekomen)?
- Is het schadelijk voor mijn fiets als ik mijn voorvork altijd op 'open' zet? daar is ie voor bedoeld
- Hoe ga ik om met mensen op het mountainbikepad (vooral mensen met honden, ik ben ervan overtuigd dat iedereen rekening moet houden met elkaar, maar vaak moet ik ondanks dat ik flink heb afgeremd, nog volledig op de rem omdat iemand zijn hond los laat lopen op het pad)?
- Waar laat ik mijn fiets als ik bijvoorbeeld op het terras ga zitten en fietsen niet zijn toegestaan?
- Wanneer moet ik mijn fiets wegbrengen voor een servicebeurt, waar breng ik mijn fiets naartoe?Het liefst naar een mtb/race speciaal zaak; daar is vaak net wat meer kennis dan bij de gewone fietsenboer
- Bepaalde fijne zalfjes voor na het mountainbiken Assos heeft fijne zalfjes voor tijdens en na het fietsen. (er zijn ook wel andere, maar Assos bevalt mij het best)

Hey ho, let's go!

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: ma 8 juni 2015, 11:09 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 / Cube LTD Race 27.5
Superleuk idee! Ik zat er aan te denken een blog over te beginnen maar het is er tot dusver nog niet van gekomen. :)

- Misschien is het een idee een aantal routes in je boek op te nemen waar ook MTB-verhuur is? Zodat de vrouwen die nog een fiets moeten kopen het toch eens kunnen proberen of voelen hoe een bepaalde (maat) fiets rijdt?

- Bepaalde apps waarmee je familie/vrienden kunnen zien waar je uithangt als je in je eentje fietst. Ik geef sinds kort (nadat ik een flinke klapper had gemaakt die achteraf gezien best slecht had kunnen aflopen) door waar ik ben als ik in m'n eentje op pad ga.

- Hoe een MTB achterin je auto te gooien (m.a.w. hoe je voor- en eventueel achterwiel uit je fiets te halen en weer terug te plaatsen.)

- De eeuwige SPD of flats discussie? En dan is een lijstje verkooppunten waar ze flats in vrouwenmaten verkopen ook geen overbodige luxe, ik heb gemerkt dat die vrij schaars zijn (vooral als je de Teva's niet past)!

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: zo 7 mei 2017, 20:17 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Cube Acid
Is dit boek er ooit gekomen? Heb even snel gegoogled maar kan zo gauw niks vinden...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 7 mei 2017, 21:50 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Lees gewoon alles van Tina op het forum dan heb je meer leesvoer dan een boek. :lol:

Ben benieuwd of Tina zich weer eens meldt.

Profiel   WWW

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2