Brede dameszeem

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Gebruikersavatar
Maggie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 19 augustus 2013, 20:43

Hoi dames,

Mijn zitbotjes staan vrij ver uit elkaar, wat de zoektocht naar een passend zadel en goede broek nogal lastig maakt. Een passend zadel heb ik eindelijk gevonden, nu nog een goede broek!
Ik heb laatst een Assos broek besteld (H FI.Mille), maar helaas is de zeem te smal; mijn zitbotjes vallen precies op de rand van het dikke gedeelte als ik op het zadel zit.

Weet iemand een broek met een goede én brede zeem? Ik heb nu twee broeken van Northwave en Moozes waarvan de zeem breed genoeg is, maar weinig comfort biedt. Die Northwave was wel een van de goedkoopste, heeft iemand ervaring met de duurdere (Venus bijvoorbeeld)?
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Wat is breed? Ik weet niet hoe breed een assos zeem is....
Zas
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 21:36
Mijn mountainbike: is erg fijn

Ik heb altijd Castelli 3T met Kiss zeem. Zijn zeer comfortabel en de zeem is redelijk breed, maar of dat voor jou breedgenoeg is, is kwestie van passen.
A good bike ride fixes everything.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Gore Bike Wear Xenon.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Maggie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 19 augustus 2013, 20:43

maaf schreef:Wat is breed? Ik weet niet hoe breed een assos zeem is....
De zeem van Assos is 15 cm breed op het breedste punt (maat L), mijn Northwave 18 cm (maat L) en de Moozes ook 18 cm (maat M). Als ze dat in de webshops er nou eens bij zouden zetten... :wink:
Zas schreef:maar of dat voor jou breedgenoeg is, is kwestie van passen.
Het is zo jammer dat er hier in de buurt maar heel beperkt aanbod is. Ik zag wel dat er een winkel in de buurt is met Castelli, dus dat ga ik eens proberen.

Ik vroeg me gewoon af of er andere vrouwen zijn die dit ook hebben en inmiddels een fijne broek hebben gevonden. :)
wiebie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 23 augustus 2010, 14:07
Mijn mountainbike: Specialized Rumor

de broeken van Pearl Izumi met de dames 3d Elite zeem zijn ook fijn, maar hoe breed deze zijn heb ik geen idee van.
Er is wel een filmpje op YouTube, misschien wordt je daar nog iets wijzer:
https://www.youtube.com/watch?v=m3AG4Ld2CRs" onclick="window.open(this.href);return false;
Zas
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 21:36
Mijn mountainbike: is erg fijn

Heb even opgemeten, ik heb meerdere Castelli broeken, maat M en S. Bij beiden is de zeem op het breedste punt 16cm. Deze broeken vallen over het algemeen wel klein.
A good bike ride fixes everything.
Gebruikersavatar
Maggie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 19 augustus 2013, 20:43

Bedankt voor het meten Zas! :)
Zas
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 21:36
Mijn mountainbike: is erg fijn

Graag gedaan! Succes met het vinden van een fijne broek, toch wel belangrijk!
A good bike ride fixes everything.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Nimbus schreef:Gore Bike Wear Xenon.
15cm van buitenkant tot buitenkant van de gel inserts. Hele zeem is iets meer dan 24cm breed, op het breedste punt. In mijn geval een XL.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Sil.
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: di 20 november 2007, 19:57

Pearl Izumi elite 3d zeem maat large is 15,5 cm van buitenkant tot buitenkant "zitkussentjes".
Zelfde voor Sugoi Formula FX zeem.
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Ik ken het probleem helaas. Bij mij is het zo dat mijn zitbotjes heel laag zitten waardoor ze net buiten het brede gedeelte vallen. Ik heb al een keer de tip gekregen om een mannenbroek te proberen.
Gebruikersavatar
Maggie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 19 augustus 2013, 20:43

Bedankt voor het meten!

Voor de dames die ooit gaan Googlen op dit probleem... ;)

Ik heb een aantal Castelli broeken geprobeerd. De Kiss3 zeem is te smal, de Progetto X2 ging nét dacht ik.
Helaas viel het toch tegen toen ik thuis op mijn zadel zat. Daarbij heeft die zeem een toplaag die precies in het midden van voor naar achter een vouw vormt... niet heel comfortabel. Volgens mij ben ik een van de weinige vrouwen die hier last van heeft, want internet staat vol goede reviews.

Uiteindelijk bij een Craft Performance zeem uitgekomen. Is in ieder geval breed genoeg, maar wel redelijk stijf. Eerste ritje ging prima, hoop dat hij bij warm weer ook lekker blijft zitten!
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Craft maakt mooie spullen.

Wellicht dat je ook eens naar Assos kan kijken. Iig in de herenbroeken is de zeem vrij groot en dik.

Is iig mijn favoriete broek; echter zoveel mensen zoveel smaken.
StAlTiCa
Gary'sGirl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 28 november 2005, 15:29
Contacteer:

@owwwwk: als je de OP van Maggie had gelezen, dan had je gezien dat ze juist Assos al geprobeerd had maar dat die niet breed genoeg is.

Ben het met je eens dat als je eenmaal 'aan de Assos bent' je nooit meer anders wilt, maar helaas schijnt dat voor mensen bij wie de zitbotjes wat verder uit elkaar staan niet zo te zijn...

@Maggie: Ik heb ook goede ervaringen met de duurdere modellen zemen van BioRacer (goedkope = troep!). Dat stamt echter al van een aantal jaar geleden, dus mijn zemen opmeten is denk ik niet zo zinvol. Wellicht is het de moeite waard ze even te mailen voor de maten? (zijn Belgen!)

owwwwk schreef:Craft maakt mooie spullen.

Wellicht dat je ook eens naar Assos kan kijken. Iig in de herenbroeken is de zeem vrij groot en dik.

Is iig mijn favoriete broek; echter zoveel mensen zoveel smaken.
Plaats reactie