Klopt dit wel??

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
JNNS85
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 20 mei 2014, 16:52

Hoi dames,

Even voorstellen: ik ben een beginnende MTB'er en nieuw op dit forum, hoewel ik wel al een tijdje meelees. Nu wil ik zelf een MTB aanschaffen en ben op MP aan het kijken naar een leuke tweedehands om mee te beginnen, budget ongeveer € 400,-.

Er staat een fiets op MP die ik wel interessant vind, maar ik vraag me af of het wel klopt. Het betreft een advertentie voor een Specialized Era, volgens de tekst uit 2011, maar het model lijkt niet op een Era? Er staat wel Era op, dus het is niet dat ik de verkoper niet vertrouw, maar als ik google op dit model, krijg ik echt een heel andere fiets. Ik heb ook al even verder gezocht en zag dit model ook al eerder op dit forum voorbij komen (2007-2008) met een vergelijkbaar verhaal. Dat model was ook heel anders dan besteld, maar ook weer net even anders dan deze... (dat specifieke model heb ik wel nog ergens anders voorbij zien komen, maar die is dus ook weer anders dan deze)

Willen jullie me helpen en kijken of deze fiets op MP inderdaad een Era is (herenmodel??) en of het een goede aankoop zou zijn?

Dit is de advertentie op MP: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... 46-cm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En dit is de link naar het onderwerp op dit forum met een vergelijkbaar verhaal: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 26&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ontvang graag jullie reacties, alvast bedankt!
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Wat ik op de archief site van Specialized heb kunnen vinden, is dat dit geen 2011 model is. De 2011 era modellen zijn allemaal full suspensions.

De fiets lijkt het meest (ook kwa afmontage) op deze fiets en dit is een 2009 model. Het kan natuurlijk dat de aanbieder deze fiets in 2011 nieuw heeft aangeschaft als een (flink) overjarig model. Ik vermoed dat de plaatjes op die site een klein model fiets laat zien waarbij de bovenbuis gebogen is en dat dit bij de grotere modellen niet nodig was en daardoor met rechte bovenbuis zijn gemaakt.

Just my 2 cents.

Of het een goede aankoop is?? Hangt er van af of het frame jou past en wat de staat van de onderdelen is en het service-verleden van de vork is. Maar ik denk dat 450 euro voor deze fiets een wat optimistische hoge vraagprijs.
"Righty tighty, lefty loosey."
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Voor 400€ moet je beter kunnen vinden. Zeker als je dan ook nog kijkt dat deze nog beschikt over velgremmen...
Heb je ook al bij onze zuiderburen gekeken, staan ook nog wel eens leuke fietsen te koop. http://forum.mountainbike.be/viewforum.php?f=34" onclick="window.open(this.href);return false;
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Het eerste wat ik dacht was: Hé, ik mis het specifieke boogje in de bovenbuis.
Het is echt geen Era uit 2011, die heb ik nl en die ziet er toch echt heel anders uit!
En ik kan me niet voorstellen dat Specialized een herenmodel Era noemt..
Mijn vriend heeft een Specialized uit 2006 (2007?) en die heeft eenzelfde stuurstang met dezelfde tekeningen en kleuren.
Verhaal rammelt behoorlijk moet ik zeggen.
En ik ben het met Mud Mate eens dat je voor dat bedrag een betere fiets moet kunnen vinden.
JNNS85
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 20 mei 2014, 16:52

Dames, bedankt voor jullie reacties!

Ik heb na jullie reacties inderdaad besloten verder te kijken en inmiddels een Cube LTD Comp in goede staat gekocht en ga deze week met mijn vriend lekker een stuk fietsen!
JNNS85
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 20 mei 2014, 16:52

En heren natuurlijk ook... Weet niet wie wie is...
Plaats reactie