bikefun, moet het ff kwijt

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

sommige verhalen moet je even opschrijven, beetje zelfverheerlijking :oops: , beetje girlpower,u is gewaarschuwd

Vriend van me vroeg gisteravond of ik mee ging, twee keer Zeddam route rijden.
Dat leek me wel wat maar hoe pak je dat aan, zonder Bike.
Mijn broertje had nog wel wat staan......

Dus ik loop eens naar de garage... kijk naar de bike, roep het huis in ...... : " hoe groot is dat eigenlijk ?"

ooooh 19 inch ofzo is het antwoord.

Moet kunnen ( mijn Bike is 16 inch :) ).
Ik bekijk de fiets beter : Giant ATX840 afgemonteerd met shimano SIS. Achter een v brake en voor een hele vage schijfrem.
Even optillen, voelen wat hij weegt. Zooooo Robuust fietsje ( lees zwaar)
Ik begin te twijfelen.Zeddam 2x pfffeeeuw.
Zadel lager gezet, en probeer een stukje te rijden. hmmmmm achterrem doet het niet.
Remkabel 3 cm ingekort en probleem zo goed als verholpen.
Na al die moeite vast van plan om te gaan fietsen.
Nog een klein probleempje. de ketting wil niet van het kleinste voorblad af, detail dacht ik, ging Idols kijken en vertrok vannochtend vol goede moed naar Zeddam.

En om heel eerlijk te zijn, het ging prima. Schakelen was wat lastig, Er waren maar drie versnellingen die het deden, afdalen heel spannnend met een slecht werkende achterrem. Maar een lol dat je daarom kan hebben
En ik had geloof ik nog niet verteld dat we het hier over platform pedalen hebben :-D
Toch, best redelijk tempo, klimmen viel me 200% mee. Ik was erheen gegaan met een verwachting van nul en het ernstige vermoeden dat ik er na en ronde wel doorheen zou zitten.

Van Tanja had ik gehoord dat er ergens een dropje schijnt zitten, maar dat die niet te vinden is... en waarempel ,tijdens de heftigste afdaling, huppel ik zowaar een echt dropje ( 25 cm) af, wat door de snelheid nog best leuk leek
Tweede ronde ging de vriend die mee was even een rondje voluit ( voor de kenners : tijd 1:03 gemiddelde snelheid 24 km/u, kheb gezegd dat ie maar eens een wedstrijdje moet rijden), en ik gewoon rustig aan met inmiddels pijn in de nek vanwege het grote frame, maar nog steeds veel lol..

Halverwege het tweede rondje vlak voor de bekende vaak mulle afdaling, voelt er iets niet helemaal goed. ik twijfel over stoppen of doorfietsen, maar mijn beschermengeltje laat mij stoppen.
Ik til de voorkant van de fiets op..... en daar valt het wiel eruit.
Geweldige dag, heb mezelf minimaal van een ziekenhuisbezoek gered.Ik zie het al voor me, die afdaling af, met ruim over de 30km/u hobbelend, en dan je voorwiel eruit zien vliegen......

Laatste 10 km wilde ik even tempo maken en kwam zowaar een paar heren op de canondale tegen die ik bijhield.
Met verbazing bekeken ze mijn fiets en licht afgunstg dat ik ze al gezellig kletsend,met mijn gympies op platformpedalen,de hele klim met gemak bijhield ( zo leek het dan :)))
Gezien hun bewondering moest ik natuurlijk even de afdaling met het de drop vol af ( I'm a showgirl :-D ) en terwijl ik op volle snelheid naar beneden vlieg hoor ik achter me iemand zeggen : dat lijkt f*cking Corine Dorland wel.....
Met een grijns van oor tot oor, de rest van de route stevig doorgetrapt.... :tong

Nu ff rustig wat drinken, het bad loopt vol, en weer met beide beentjes op de grond.( dream on girl dream on)

ps twee keer winterberg, en je durft 10x harder af te dalen
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

Heb je toevallig dat Giant geval vandaag ook in Amerongen uitgelaten? Kan er naast zitten, maar ik had op een gegeven moment een dame achter me zitten die qua kledij zo ongeveer hetzelfde aan had als jij in je avatar aan hebt.
Als het goed is ben je gestart bij de parkeerplaats bij het sportveld. Kwam net langs toen je je Giant uitgeladen had. Ik was op een gegeven moment bang dat je me zou inhalen. Gelukkig toch nog voor kunnen blijven tot ik de weg huiswaarts inzette richting wageningen

[excuus truus] Iets teveel Duveltjes op gisteren en te weinig gegeten, waardoor ik heb een gegeven moment een hongerklap had. Plus had ik natuurlijk er al zo'n 40 km vanaf wageningen + zuylensteinse lus op zitten, plus reed ik met bepakking. En had ik veel sag ingesteld om mijn pijnlijke schouder te sparen, die ik in Winterberg had opgelopen na van een table top afgelazerd te zijn. en, en en...[/excuus truus]

Ik vind het maar niks dat girl power gedoe. Hup daar gaat je mannelijk ego als je ingehaald wordt door een dame op zo'n Giant dinges. Vond het ook al zo irritant tijdens funklasse wedstrijden op gegeven een lieflijke stem achter je hoort "Pardon, snellere dame" :-{

Beseffen jullie wat dat doet met het mannelijke ego ! :wink: :tong
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

Mariekemeisje schreef:kenners : tijd 1:03 gemiddelde snelheid 24 km/u
Mijn buurman 55 minuten ... en dan 3 ronden :tong

Maar .... mooie prestatie Marieke ... maar goed dat ik er gister niet was ... vind het nooit leuk om ingehaald te worden door een dame :D
Laatst gewijzigd door Marang op ma 3 mei 2004, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
@rno
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 16:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works Carbon
Contacteer:

Wat een onzin, het niet leuk vinden om door een dame te worden ingehaald. Dat ligt aan onszelf......
Als die dame harder/vaker traint dan jij (en ik ook overigens) dan kan die ook harder. Om dat op te lossen moet je gewoon zelf wat vaker trainen lijkt mij....
Ik heb het gisteren op de bikersdag ook meegemaakt dat de weinige dames die er bij waren mij voorbleven. Ik vind dat toch wel een knap staaltje werk.
There are three ways to get something done: do it yourself, hire someone, or forbid your kids to do it.
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

@rno schreef:Wat een onzin, het niet leuk vinden om door een dame te worden ingehaald. Dat ligt aan onszelf......
Als die dame harder/vaker traint dan jij (en ik ook overigens) dan kan die ook harder. Om dat op te lossen moet je gewoon zelf wat vaker trainen lijkt mij....
Ja ja .. lekker serieus allemaal ... was maar een geintje :-q
Jazzper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: do 29 april 2004, 00:59
Mijn mountainbike: '16 Cube LTD SL, '96 Giant Boulder Alu lite, '01 Trek 4500

ik vind het helemaal geen geintje :)
Ik zou me elke avond in slaap moeten huilen ben ik bang hehe
wielrennen & mtb & mecanicien ///
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

Marang schreef:
@rno schreef:Wat een onzin, het niet leuk vinden om door een dame te worden ingehaald. Dat ligt aan onszelf......
Als die dame harder/vaker traint dan jij (en ik ook overigens) dan kan die ook harder. Om dat op te lossen moet je gewoon zelf wat vaker trainen lijkt mij....
Ja ja .. lekker serieus allemaal ... was maar een geintje :-q
Jôh! :D
Inzane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 849
Lid geworden op: wo 18 september 2002, 13:21
Mijn mountainbike: Specialized Demo, Enduro
Contacteer:

[quote]Maar .... mooie presentatie Marieke[/quote]
kewl, maar leg me es uit hoe je dat doet?

zane
Alles kapot
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

inzane schreef:
Maar .... mooie presentatie Marieke
kewl, maar leg me es uit hoe je dat doet?

zane
Dat is iets tussen mij en Marieke :D
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

:D je zal een zus hebben die technischer met mtb's is dan jij :-q
Plaats reactie