Speciale damesfietskleding

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Olga
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 1 maart 2003, 15:03
Mijn mountainbike: Cube ltd 3, Specialized dolce

Hey meiden,
Ik was eigenlijk wel benieuwd of jullie voor het mountainbiken ook speciale dameskleding kopen. Ik doe dat zelf wel met fietsbroekjes, maar niet altijd met de shirts. Ik heb nu toevallig van Cannondale twee damesshirts, maar de originele prijs was echt heel hoog! Ik heb ze daarom alleen gekocht in de opruiming.
Lijkt het zo of is de dameskleding veel duurder dan de gewone fietskleding? En is het altijd wel nodig of kopen we het omdat het mooier (en vaak strakker) zit?
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Waarschijnlijk omdat de oplage veel kleiner is is ook de prijs hoger.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Bikergrl
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 12:26
Mijn mountainbike: Cube Limited 2, Cube Reaction, Trek 1400 (race '00)
Contacteer:

Hoi Olga,
Ik heb, toen ik met fietsen begon, geen specifieke dameskleding gekocht. De broeken en shirts passen gewoon goed. (Ultima) Maar ben nu wel op zoek naar die leuke tops zonder mouwen en dan ook het liefst met zakjes op de rug. Maar die kan ik nergens vinden en de merken DIE er zijn, bv Narlini, zijn schreeuwend duur! :-{ Erg jammer....
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

...broeken met speciaal dames-zeem is wel uitzonderlijk prettig, maar nadeel dat ze vaak in broeken zonder bretels zitten. Verder is het bij mijn weten niet specialer, dan alleen een vrouwelijke pasvorm en het design...

...niet alleen is het duurder, ook moeilijker om aan te komen én als ze het willen bestellen, zit je er meteen aan vast, ook al zou je het niets vinden in het eggie. Soms frustrerend ja.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Scholten Tweewielers in Zwolle is ruim voorzien in dameskleding.
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

Zelfde probleem hier:

Duur.
Bij mijn LBS in Groningen hebben ze gelukkig veel ladiesspul, want ik koop het wel.
Je zit toch met een iets andere lichaamsvorm,( waag het niet heren waag het niet !!!!) en dan is een dames shirt wel zo handig.
shorts maakt me weinig uit.

enneh om hierop verder te gaan: hoe doen jullie het met BH's.
Ik heb altijd gedoe met die dingen.
Wil ze superstrak hebben nml, maar dan rekken ze ook heel snel uit... tips , merken ?
Mathijs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1513
Lid geworden op: vr 20 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Hengelo

Gonso heeft leuke dames spullen, beetje in de japanse stijl. Heel cool.
Talk less, ride more!

Binnenkort met VW T2 a/b
Bikergrl
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 12:26
Mijn mountainbike: Cube Limited 2, Cube Reaction, Trek 1400 (race '00)
Contacteer:

enneh om hierop verder te gaan: hoe doen jullie het met BH's.
Ik draag altijd van die sporttops onder m'n fietskleding. (die ik vroeger altijd met aerobics aanhad) Dan zit alles lekker strak, dus geen gebungel en gestuiter :D Zit echt geweldig.
nuclear_girl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 9 januari 2004, 12:04
Mijn mountainbike: SCC02

Scott heeft ook wel leuke dameshempjes waar een topje binneninzit... Verder is het wel handig om toch speciale damesfietsbroekjes te halen want daar lopen de naden anders over de zeem.... Kunt wel voor heren nemen maar dan moet je gewoon ff op de naadjes letten want dat kan gaan irriteren.

O ja en verder zijn sportbh's van fila wel erg goed....of idd een topje voor aerobics of bovengenoemde hempjes hebben hetzelfde effect.
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Mariekemeisje schreef:...broeken met speciaal dames-zeem is wel uitzonderlijk prettig, maar nadeel dat ze vaak in broeken zonder bretels zitten. Verder is het bij mijn weten niet specialer, dan alleen een vrouwelijke pasvorm en het design...
Dat damesbroeken geen bretels hebben heeft 2 goede redenen.
Mariekemeisje schreef:Zelfde probleem hier:

Duur.
Bij mijn LBS in Groningen hebben ze gelukkig veel ladiesspul, want ik koop het wel.
Je zit toch met een iets andere lichaamsvorm,( waag het niet heren waag het niet !!!!) en dan is een dames shirt wel zo handig.
shorts maakt me weinig uit.

enneh om hierop verder te gaan: hoe doen jullie het met BH's.
Ik heb altijd gedoe met die dingen.
Wil ze superstrak hebben nml, maar dan rekken ze ook heel snel uit... tips , merken ?
edit RT: behave here monkey will ya
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Ik kreeg vandaag de brochure van Barracuda binnen, daarin hebben ze
de laatste 2 pagina's aan dameskleding gewijd, daarin stond ook het eea.

Wel toepasselijk, er stond linksbovenin de hoek: Women's corner. :D
<3
Junkie XC
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: di 29 oktober 2002, 16:53
Mijn mountainbike: Orbea Scape

Ze hebben bij Lohman in Amsterdam zooo veel dameskleding (iig vergeleken bij andere winkels). Je bent daar echt in een paradijs :wink:

Ik heb zelf zo'n Adidas sport bh, en om 'stuiteren' te voorkomen heb ik een kleinere maat gekocht. Ook heb je bij de H&M van die sport hemdjes met daarin een bh. Die doe ik dan onder mijn fietsshirt en dat zit goed. Vooral in de winter is het extra warm.

Olga (per ongeluk via dennis ingelogd. Heb geen zin om het via mijn naam weer te doen) Niet denken dat hij bh's gebruikt haha :D
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Rose heeft ook een flinke collectie dameskleding.
Wel lastig natuurlijk, passen bij een webshop...
Maar ze hebben ook een winkel, niet ver over de grens, voor de meeste dames hier erg dichtbij.
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

... ik hoor net van B2B dat ze een heleboel dameskleding gewoon op voorraad hebben! Misschien moeten ze een damesknop maken, zodat je in een oogopslag ziet wat ze aan spulletjes hebben. Schoenen en alles, blijkbaar gewoon op voorraad en ik de winkel te passen etc....
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Tanja schreef:... ik hoor net van B2B dat ze een heleboel dameskleding gewoon op voorraad hebben! Misschien moeten ze een damesknop maken, zodat je in een oogopslag ziet wat ze aan spulletjes hebben. Schoenen en alles, blijkbaar gewoon op voorraad en ik de winkel te passen etc....
damesknop, dames forum
beetje separatistisch ?
:tong
Plaats reactie