Ervaringen Specialized Rumor (de goedkoopste)

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
onnerons
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 25 maart 2014, 22:53

Heeft iemand ervaringen met de specialized Rumor? Dit is een 29er fully. Ik heb op de specialized Jett Expert gefietst wat me op zichzelf zeer goed is bevallen. Er gaat een wereld open van een 26 Bulls naar een 29er! Maar de Jett is een hardtail en ik wil toch wel graag een fully. Of heeft iemand misschien tips?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nu geen ervaring met de Rumor, maar met de heren-tegenhanger. Superfiets.

Enige is dat je nu voor de goedkoopste gaat. Die heeft lompere wielen, eenvoudigere vork, eenvoudigere onderdelen, etc. ten opzichte van de duurste Jett waar je dus op gereden hebt. De Rumor is dan een behoorlijk stuk zwaarder en de werking van diverse onderdelen duidelijk voelbaar minder. (op straat misschien niet direct merkbar, in het terrein wel).

Nu is achtervering wel heel lekker en maakt je een betere biker (geeft je meer vertrouwen en zo), maar je moet afwegen of het hogere gewicht en de mindere werking daar tegenop wegen. Vering is overal lekker, maar in de heuvel en bergen is een lichte fiets ook wat waard. Schakelen onder belasting doe je ook wel in NL, dus dat verschil ga je altijd merken... .

Nu kun je onderdelen altijd wel opwaarderen, dan gaat de werking er op vooruit en het gewicht omlaag. Maar dit gaat dan wel stukken meer kosten uiteindelijk dan het in één keer goed te doen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
wiebie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 23 augustus 2010, 14:07
Mijn mountainbike: Specialized Rumor

Ja hier een Rumor-rijdster en mijn vorige bike was een Jett.
Zelf heb ik een Rumor Expert en ik ben er echt super-blij mee.
Ik rijd deze nu 3 maandjes en ik heb hem eerst getest op Test the Best van Specialized in LDD.
Toen was het voor mij al gelijk duidelijk: dag hardtail en hallo fully :winkie: !!
Ik denk dat je graag wilt weten hoe het fietst en dan kan ik alleen maar zeggen, ga testen!
De eerstvolgende Test the Best is op 10 & 11 Mei op Papendal.
Mijn ervaring: alles gaat zo'n stuk makkelijker en ik durf hier veel meer mee.
Wat voor mij ook een verademing was, is dat ik grip-shifter heb laten monteren, supermakkelijk, supersnel.

Suc6 met je beslissing :-q
onnerons
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 25 maart 2014, 22:53

Bedankt voor de reacties. Lars, daar zit mijn twijfel nu ook. Maar ik wil echt niet duurder gaan, vandaar. Ik heb op de Jett gefietst en dat is een heerlijke fiets! Ik neem je reactie mee ter overweging; klinkt nog niet zo positief helaas. Misschien dan toch maar de Jett of een ander merk.
Wiebie, jij fietst op de Rumor Expert. Goed te horen dat deze zo goed bevalt. De Jett Expert vind ik ook al een superfiets, maar krijg wat last van mijn rug. Maar goed, dat ik herkenbaar voor mij.
DeniseK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 19:54
Mijn mountainbike: Specialized Rumor

Hey,

Wel ervaring met de Rumor, maar niet met degene die jij op het oog hebt. Ik rij net als Wiebie met de expert en ben daar super tevreden mee. Ik ben overgestapt van hardtail naar fully in verband met nekproblemen, ik heb nu meer comfort en dat geeft vertrouwen. Dus als je snel last van je rug hebt, zou ik je zeker een fully aanraden.
Keuzes, keuzes.... :~ , blijft lastig hoor.

Succes en laat eens weten wat het geworden is.

Groetjes,
Denise
Rumor has it !
Plaats reactie