[oproep] Dames voor 4X RACE tijdens Bikefestival

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Tijdens het BikeFestival 26 en 27 juni in Bergschenhoek wordt er weer een 4X wedstrijd gehouden en uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat men zich verheugd op een ECHTE damesklasse. En om voor een echte klasse te kunnen zorgen, moeten wij, de dames, in grote getale gaan deelnemen!

Dus niet alleen de dames die freeride/downhill/4X als (bijna) tweede natuur hebben, maar (juist) ook voor dames die er net mee zijn begonnen OF dames die het wel eens willen proberen.

Allemaal, laat van je horen!! Ik wil hier graag de discussie starten, laat weten of je mee gaat doen, of vertel je redenen voor twijfel van deelname. Gebrek aan ervaring? Materiaal? Durf? Roep het maar!!!
klara
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 24 september 2003, 22:01
Contacteer:

gebrek aan materiaal en daardoor ervaring...
Lijkt me wel leuk zoiets
Ik denk wel dat het lastig wordt om de klasse veel groter te krijgen. Voor een xc wedstrijd heb je al snel een gewone mountainbike en je kan zo meedoen. Voor een dual is goed materiaal (vooral bescherming) toch wel belangrijk en dat heb je niet nog ergens in de kast liggen.
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Ja, in mijn hemelbestormende ik-heid, wil ik kijken in hoeverre 'we' ervoor kunnen die beletsels te laten verdwijnen. Als er animo is, wil ik best kijken wie of wat ik gek krijg om een paar spulletjes uit te lenen. Een dagje 'oefenen' een week of wat van te voren is trouwens te regelen. Misschien wel onder begeleiding van iemand die het ECHT kan. Is een leuke en laagdrempelige manier om het gewoon een keer te proberen zou ik zeggen...

• ervaring
• gebrek aan materiaal/bescherming
klara
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 24 september 2003, 22:01
Contacteer:

Dat klinkt goed, keertje oefenen... Maakt de drempel alweer lager om mee te doen
ZERO
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 19 april 2004, 17:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 30! - Be One woodbumble - Kona Shred - Giant XTC2 - Duell Professional

Als ik dan niets anders te doen heb dan ben ik ook van de partij.
Ik zal dan wel eens flink wat aan mn conditie moeten gaan doen denk ik, maar dat komt vast wel goed.

speciale wedstrijdklasse voor ons lijkt me leuk, durf ik misschien ook wel mee te doen :-D
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

Het idee is geweldig.
Al heb ik mijn ernstige twijfels over kunde enzo.
Ik weet nog vorig jaar. die laatste jump bij de finnish over een diep gat heen.... ik heb ze erin zien vallen, en dat lijkt me niet echt leuk ....

Ik wil 27 juni eigenlijk ook xc rijden ( vorig jaar was er tenminste ook XC) , kan dat beide....?
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

Ik begreep vandaag dat je die het beste met een hardtail kan rijden :~
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Mariekemeisje schreef:Ik begreep vandaag dat je die het beste met een hardtail kan rijden :~
Of een dual-fully. Maar niet een dh-fully
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Pizzaboy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 7 mei 2003, 12:51
Mijn mountainbike: = een 9.6 Bear longboard

Hallo Dames,

Hier Jeroen illegaal on the girlzztrack.
Ik zal het eea uit proberen te leggen.
Persoonlijk ben ik een zwaar grote fan van vrouwen in het algemeen en Tanja in het bijzonder. Tanja heeft dezelfde drive als de jongens van de stichting Bikefestival, dus is het handig om de handen in een te slaan.

We hebben door dat er behoefte is onder de mountainbikende vrouwen om ook aan de 4-X te proeven! En terecht want dit is echt een supersport!
Vorig jaar kregen we weinig vrouwen in de race. De oorzaken hiervoor proberen we dit jaar zo goed als weg te nemen.

De nieuwe baan wordt zo aangelegd dat het voor iedereen (met goeie remmen) een uitdaging biedt.
Er zitten geen gaps meer in en alle jumps lopen mooi rond zoals op een BMX baan. Je hoeft dus niet te springen, maar mag wel :-D

Voor het bikefestival stelt de stichting een girlzzzzz only dag beschikbaar voor jullie! Er zal dan door (mannen, mogelijk door Anneke als ze tijd heeft.... ) een dag 4-x georganiseerd worden.
Helaas hebben we niet een hele voorraad fietsen die we hiervoor kunnen gebruiken. De bedoeling is wel dat dit er komt... alleen lukt dat niet voor het bikefestival.
Maarrrr ik denk dat we her en der contacten genoeg hebben om een paar leenfietsen te regelen.

Oftewel ik zal Tanja weer eens opzoeken om voor jullie dames een special VIP dag te doen ontpoppen.

Groetjes,

Jeroen
Yeah baby yeah
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

even geen tijdo m uitgebreid te reageren... maar klasse, natuurlijk doe ik mee, en indien beetje hulp nodig , hoor ik het wel.
Bikergrl
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 12:26
Mijn mountainbike: Cube Limited 2, Cube Reaction, Trek 1400 (race '00)
Contacteer:

Hoi Jeroen,
Klinkt goed hoor!
Nooit gedacht dat ik me aan zoiets als 4X zou willen wagen :o! maar het begint toch wel te kriebelen! I wanna try it!
Echt super dat jullie dit organiseren! :-q

Groetjes, Pamela
Pizzaboy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 7 mei 2003, 12:51
Mijn mountainbike: = een 9.6 Bear longboard

Wauw... dit is voor het eerst dat vrouwen eens blij zijn met me :oops:
Yeah baby yeah
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Nou, Jeroen laat er in elk geval geen gras over groeien, er wordt flink gebrainstoeit en gebeld en gemaild en er bloeit iets moois kan ik jullie beloven... blijf meelezen!


:)
Pizzaboy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 7 mei 2003, 12:51
Mijn mountainbike: = een 9.6 Bear longboard

Naast me zit Ollie van 24 bicycles Nederland.
Hij heeft beloofd jullie vrouwen te verwennen met een drietal fietsen en al nog wat meer wat hij meer mee zal nemen..
Tot 06-06-2004!
Yeah baby yeah
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Pizzaboy schreef:Naast me zit Ollie van 24 bicycles Nederland.
Hij heeft beloofd jullie vrouwen te verwennen met een drietal fietsen en al nog wat meer wat hij meer mee zal nemen..
Tot 06-06-2004!
dikke zoen voor Ollie!
Plaats reactie