Girlz: wie zijn jullie?

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Dirrty
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: zo 2 december 2007, 18:04
Mijn mountainbike: Stevens S8
Contacteer:

Hi! Lijkt me tof, drie maanden naar nieuw zeeland om te biken. Ik fiets ook pas sinds maart vorig jaar. Maar alleen XC. Wil wel freeriden, maar het is er nog niet van gekomen. Ja flink springen in het bos, dat wel, maar nog noit het 'echte' werk.
Wat houd dat in Funklasse?
Jetje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 1 maart 2007, 23:09
Mijn mountainbike: Trek 6500, Trek fuel ex 9

Ja, ik heb er ook super veel zin in om daar heen te gaan.

Funklasse is de beginnende wedstrijdklasse bij de XC vrouwen ( dit ook zo bij de heren ). Dit is dus de " laagste klasse". Ik hoop dat ik daarbij mee kom. Geen idee hoe hard het daar aan toe gaat en hoe vaak de meeste dames rijden.

Ik fiets eigenlijk ook altijd met mannen. Dus geen idee wat ik van het niveau kan verwachten.

Het freeriden lijkt mij ook super maar wel lastig om te leren. Zeker als er niemand in de omgeving is die jou wat handige tips kan geven. Ik rij van trappetjes maar daar blijft het bij!
Dirrty
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: zo 2 december 2007, 18:04
Mijn mountainbike: Stevens S8
Contacteer:

Je moet denk ik wel aangesloten zijn bij een mtbclub ofzo, om mee te doen aan een funklasse? Of kan dat ook individueel?

Ik fiets ook altijd met mannen. Maar dat zegt niets, ik heb wel eens dames door het bos zien stuiven, met een snelheid waar je akelig van word.

Ben nog nooit van een trappetje afgestuiterd, misschien toch maar eens proberen..... :tong
Gary'sGirl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 28 november 2005, 15:29
Contacteer:

Funklasse kun je altijd voor inschrijven, of je nu lid bent van een vereniging of niet. Je kunt je eigenlijk altijd op eigen gelegenheid inschrijven bij de organiserende vereniging en de wedstrijden vinden (vaak) plaats tijdens de reguliere Elite-dames wedstrijd. (Erg leuk, want dan kun je meteen zien hoe je in dat veld mee komt..)

Ook op de dag zelf is er altijd nog gelegenheid om je in te schrijven. Zéker bij de Funklasse dames, want die klasse is eigenlijk altijd te leeg... :(

Het enige dat je als funklasse rijdster (of rijder) extra moet kopen is een zgn. daglicentie (meestal €3,-). Hiermee ben je die dag tijdens het inrijden en de wedstrijd verzekerd tegen schade (aan jezelf of derden). Dit is verplicht, tenzij je (wederom op eigen houtje, dus zonder clublidmaatschap) een ledenkaart koopt bij de KNWU (linkje naar het aanvraagformulier). Deze kost ~ €30,- en daarmee ben je het hele jaar verzekerd en kun je in alle funklasse wedstrijden starten zonder die daglicentie.
Gary'sGirl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 28 november 2005, 15:29
Contacteer:

Voor wat meer info over funklasse kun je misschien nog wat in dit topic vinden.

En (hoewel ietsje ouder) deze: http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=18288 , bevat ook heel wat info!
Jetje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 1 maart 2007, 23:09
Mijn mountainbike: Trek 6500, Trek fuel ex 9

Ik had inderdaad al op dat topic gekeken. Alleen ik heb nog steeds geen idee hoe hard die dames rijden en hoeveel er getraind wordt.
Gary'sGirl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 28 november 2005, 15:29
Contacteer:

Jetje schreef:Ik had inderdaad al op dat topic gekeken.
Zullen we daar dan maar even verder gaan? En dit topic schoon houden voor de dames die zich willen voorstellen? :wink: :-q

Ik heb hier antwoord gegeven op jouw vraag.
Jorg1979
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: wo 7 maart 2007, 09:28
Mijn mountainbike: Giant Xtc NRS

Edited by msxx: zéér ongewenst postgedrag. De dames hebben hun eigen hoekje zodat ze onder elkaar kunnen spreken over hun hobby. Gelieve je daar te onthouden van enig commentaar. dank
Es ste op dun bakkes geis daan likste op de grond
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1133
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Jorg1979 schreef:Edited by msxx: zéér ongewenst postgedrag. De dames hebben hun eigen hoekje zodat ze onder elkaar kunnen spreken over hun hobby. Gelieve je daar te onthouden van enig commentaar. dank
Precies beetje respect voor de girlz 8)
Miranda1710
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 26 februari 2008, 12:33

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa weer een dame erbij! Ik heb afgelopen zaterdag mijn Specialized Myka FSR opgehaald en ben er superblij mee! :D Nu nog een beetje conditie gaan opbouwen en snel de bossen in! Zit er over te denken om lid te worden van de mountainbike club in Apeldoorn Bar-End. Zijn er hier dames lid van deze club? Ben alleen bang dat ik op dit moment nog niet kan meekomen omdat ik al een tijdje niet meer op de MTB heb gezeten.
Oh ja nog even iets meer over mezelf. Ben 34 jaar, werk als management assistente (nu nog bij een bedrijf in Deventer maar over 1,5 maand weer lekker in Apeldoorn). Woon samen met Ronny (ook lid hier). Heb 5 katten, 2 konijnen, 2 valkparkieten en een paar vissies.

Wie weet tot in het bos!
Groetjes,
Miranda
love-my-scott
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 15 april 2008, 12:57
Mijn mountainbike: scott genius mc 40

Ik ben Mariska, 29 lentes jong en in het bezit van een prachtige Scott Genius MC 40. Ik bike nu al zo'n 5 jaartjes en ben een recreatieve biker.
We gaan volgende maand 3 weken naar Zugspitzarena in Oostenrijk om lekker rond te crossen.
We hebben een dochter van bijna drie, die gewoon mee crossed in haar aanhanger!
Mijn partner rijdt een Specialized Epic S-works en gaat een nieuwe Ibis opbouwen. Van hem heb ik het mtb virus opgelopen...
Vanessa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 juni 2008, 00:06
Mijn mountainbike: Cannondale F2000SL
Contacteer:

Hallo!

Hier nog een nieuw forumlid.
Ik ben Vanessa, 28 jaar, woon in Amstelveen, werk in een ziekenhuis in Amsterdam als verpleegkundige,
fiets recreatief, maar wil er iets serieuzer mee aan de slag gaan. Nu vooral XC.

Hopelijk leer ik hier veel bij over mountainbiken!

Groet Vanessa.
||Vanessa||
Member of MTB Women

"Maybe this world is another planets hell"
monique_
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 13:16
Mijn mountainbike: Scott Reflex
Contacteer:

Hoii!

Nog een (redelijk) nieuwe er bij!
Mijn naam is Monique, woon in Groesbeek (omgeving Nijmegen) Ga binnenkort Fysiotherpie studeren (of als ik uitgeloot word wat anders met sport en spieren) Ik doe veel aan sporten: hardlopen, fanatiek RPM (het nieuwzeelandse spinning) mountainbike en fitness. Sinds kort ben ik begonnen met wat serieuzer te fietsen vooral omdat ik mee ga doen aan Duchenne heroes, een 700 KM tocht, in 7 dagen door 4 landen met het doel geld in te zamelen voor de spierziekte duchenne. (www.freewebs.com/duchenneheroes-monique-sanders) Verder rijd ik een Scott Reflex, en train op dit moment 2 a keer in de week voor de duchenne heroes tocht.

Dat was het wel denk ik :P

Groetjes Monique
Never let it rest, until your good is better, and your better is best.
M@rleen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: vr 25 april 2008, 17:11

Hoi,

Ik ben marleen en ik zit sinds vorig jaar op de mtb. Ik heb nu een Trek 6700 WSD model 2007 (mijn 1e fiets), bevalt me super!! Hele mooie bike vind ik zelf. Kleur: turquoise.
Ik heb afgelopen weken niet zoveel gefietst, maar ga er nu weer helemaal voor, 2 a 3 keer per week. We nemen de bikes waarschijnlijk mee op vakantie naar frankrijk, dus ik moet nog flink trainen voor de bergen. Ik bike vooral in noord brabant, waar ik zelf woon. Ik doe alleen maar aan XC.
Ik ben destijds aangestoken met het virus door mijn vriend, en samen gaan we veel op pad.
Lins_Bike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 30 juni 2008, 11:37

Hallo!

Ik ben Lindsay, woon in Scheveningen en atb zo nu en dan. Geen wedstrijdambities gewoon gezellig met wat vrienden fietsen (het liefst in Noordwijk). Tijdje terug in de ardennen gefietst waar ik het in het begin best zwaar en moeilijk had, maar later ging het steeds beter!

Leuk om hier ook meiden te vinden, meestal ben ik de enige in de groep :S

Groetjes!
Plaats reactie