Girlz: wie zijn jullie?

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Cool, ik ben ik 1996 ook over de Atlas geklommen, echt een geweldige ervaring!
m.

Petertyuh schreef:
m. schreef:...
Dus nu ben ik enthousiast en ga dit weekend maar eens een mtb aanschaffen :D
Het is al zondag, dus je zou er al eentje kunnen hebben. Als dat zo is, hoop ik dat je een goede fiets hebt gekocht. Mocht je er nog geen hebben, dan raad ik je aan om eerst ff hier op het forum rond te kijken naar tips voor het aanschaffen van een fiets. Er is namelijk héél véél te koop, te veel om zomaar ff een fiets te kopen.

Niet dat ik je wil afschrikken ofzo. Integendeel! Ik wil je van harte welkom heten en hoop dat je aan het mountainbiken nog veel plezier zult beleven.
Bedankt voor de tip, maar ik ben hier al 2 weken aan het lezen geweest voor ik deze post plaatste. Heb afgelopen weekend m'n bike gekocht. Een Bulls King Cobra (omdat ik neit echt veel budget heb).... Hij moest alleen 'helaas' nog afgesteld worden op mijn arm-been-weetikveelwat-maten, maar zaterdag kan ik m dan echt ophalen 8)
Liesje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 juni 2007, 15:14
Mijn mountainbike: Raleigh/Ideal
Contacteer:

zal me ook ff voorstellen, aangezien ik van plan ben wat fanatieker te gaan mountainbiken :).

Ik ben Marlies, 17 jaar, gesitueerd in Beetsterzwaag (Friesland). Ik fiets nu net 2 weken, sinds ik wist dat ik een crosshybride ging krijgen voor mn verjaardag en ik dit forum ontdekte om reacties over merk fietsen te lezen en ik helemaal geinspireerd raakte om te mountainbiken en omdat ik nog een leuk paadje wist dat ik al jaren niet meer gefietst heb en vroeger echt super leuk was.

*pfff* volgen jullie t nog ;).
Naja, daarvoor heb ik ook al vaak wat gemountainbiked tijdens vakanties ed, maar niet echt fanatiek.
En dat was t wel zo'n beetje.

Doeidoei
~Dream of tomorrow, live for today~
Nienkee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 2 juli 2007, 14:28

Ik ben Nienke, 14 jaar, mountainbike moet nog komen, maar dan wil ik er ook echt intensief mee bezig gaan, wedstrijden rijden. Ik woon niet echt in een gebied met veel bos, maar dan maar eens een eindje weg met de auto.
Ain
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 20 juli 2007, 14:41
Mijn mountainbike: oranjese fiets!

Hey iedereen,

Mijn naam is Angela, sinds december ook de locale bospaadjes bij Eindhoven onveilig aan het maken op mijn knaloranje trek 8) samen met mijn vriend en huisgenotten.
Zij geven me alle tips en trucs over techniek en fietsonderhoud, superrelaxt want ik pik echt veel van ze op :D

Doordeweeks studeer ik op de kunstacademie en het ik nog een handjevol andere hobbies.

Aanstaande zondag gaan we naar Houffalize 8)
A Heretic mind is a Joy forever!
www.heretic-industries.nl
brelsje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 11 juli 2007, 16:47
Mijn mountainbike: Cube Comp Series LTD
Contacteer:

Hallo Dames,

Ik ben Els en woon in den bosch, 23 jaar en net begonnen met fietsen.
Rij nu 'lange' stukken om een beetje conditie en spieren te krijgen.
Binnenkort ga ik met mijn vriend door de drunense duinen crossen! (25 km)
Ik ben erg enthousiast!!!

Doei doei Houdoe ;)

Groet
Els
Een heel erg Beginnende MTB-ster....:D
Niet opgeven...blijven trappen...
Wmijn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 22:00
Mijn mountainbike: Rockhopper

Ik begreep uit een oud topic dat dit het voorstel-topic is, ik dus ook maar even:
Willemijn, sinds 1,5 maand in het bezit van een mtb en al regelmatig op mijn plaat gegaan. Het fietsen gaat prima, het afstappen iets minder (met dank aan spd). Hopelijk wordt dat snel wat beter, want mijn huidskleur is meer blauw dan iets anders ;)
charlotte
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 20 juli 2007, 14:50
Mijn mountainbike: Giant XTC

Nou, ik dan ook nog maar even hier.
Ik ben Charlotte. Ik ben 28 jaar en kom uit alkmaar. Ik fietst nu weer na een hele lange tijd weer sinds september. Ik heb het geluk dat ik vlakbij de duinen woon en het parcours in schoorl. In de winter ga ik ook weer lekker spinnen. Ik fiets meestal samen met een vriendin.
Fietsmuts
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 16 augustus 2007, 17:15
Mijn mountainbike: GIANT RINCON
Contacteer:

Hey Dames!

Ik zal me ook even voorstellen.. Ik kom uit Winterswijk, fiets sinds een paar maanden fanatiek door de Achterhoek. Ik ben 23 en probeer 3 keer in de week te fietsen, maar dat komt er niet altijd van.
Geweldig om lekker door het bos en zandwegen te crossen! Ik fiets soms alleen, soms met een vriend of vriendin.
dread-mtb
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 25 augustus 2007, 23:17
Mijn mountainbike: oud ijzer

daar gaat ze dan: ik ben Linda, 28 jaar, en heb vorig jaar een mtb op marktplaats gekocht. In het kader van "beter een eigen voor 100 euro, dan 8 dagen 20 euro dokken voor verschillende mtb's", was de vakantie in de Ardennen erg geslaagd. Mijn bikeje heeft het goed uitgehouden, al staan er inmiddels andere remmen op.

Inmiddels ga ik regelmatig met vriendlief biken. Afgelopen weekend nog bij Nijmegen. Echt geweldig! Nu nog sparen voor een betere fiets, want hij begint nu toch wel krakkemikkig aan te voelen. tsja... zo gaat dat met het mtb-virus denk ik.
Gitta
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 14:01
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC

He ladies,

Ik ben Gitta, 27 jaar en woonachting in een klein dorpje in de omgeving van Alkmaar. MTB al een aantal jaar, maar het laatste jaar pas echt fanatiek. Samen met mijn vriend train ik 3 a 4 keer per week en daarnaast handbal ik ook nog 1x in de week.

In het voorjaar zijn we een week op Mallorca geweest om te biken en in juli heb ik een georganiseerde transalp gereden. Verder is het de bedoeling om wat meer marathons te gaan rijden het komende jaar.

Ik rij nu nog op een Trek Fuel-ex 9 wsd, maar ben aan het kijken voor een nieuwe. Potentiele kandidaten zijn de scott contessa spark en de cube sting of ams.

Verder is Schoorl ons thuisparcours en zijn we ook wel regelmatig te vinden in het PWN gebied en op de race voor de duurtrainingen. Volgende maand maak ik kennis met een nieuwe discipline: het strandrijden (uiteraard op een strandbikie).
Nosey Nelly
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 17 oktober 2007, 15:04

Hey hallo dames.
Ik ben nieuw op het forum en ik wil me dan ook even voorstellen.
Ik heb nu 3x gereden op de bike van mijn vriend,persoonlijk vind ik hem wat zwaar maar dat zal dan ook wel met wennen te maken hebben.
Daarbij hoop ik snel toch een eigen bike te halen maar ik ben er nog niet uit wat voor een.Ik zou graag het freeriden beter onder de knie willen krijgen maar ook kleine tochtjes lijken me leuk en dat is ook nog goed om mijn conditie op te krikken,ik ren dan wel 2x in de week ongeveer 1 uur maar het blijkt toch wel anders ,want als ik met de fiets bezig ben dan kom ik wel wat te kort haha dus veel oefenen nog.
Ik ben 31 jaar en woonachtig in urmond(limburg).
Zijn er toevallig ook nog meer dames die in de kinderschoenen van het freeriden staan?Zou leuk zijn om eens wat meer dames te zien daar waar ik rijd ben nu nog maar met 2 andere dames.Ik oefen dan in belgie maasmechelen/ dilsen op de filthy trails. super sfeer daar alleen mis ik toch de dames.Nou ik hoor het wel .
Groetjes G'ke
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Hallo allen!
Ik ben 29jr, en óók vrouw duzz.
Ik heb va m'n 15e MTB's gehad. Echter, waar ik woonde weinig spectaculairs te MTB-en, alleen polder..dús deed ik vaak aan 'streeten' zal ik maar zeggen! Dus kleine trappetjes ed, klimmetjes, paaltjes zo dicht mogelijk op elkaar, verkeersdrempels om te proberen v en a los te komen..
Verder geen wedstrijd aspiraties, het is nu ik helemáál in de polder woon, vnl om niet te 'vervetten'.. :-{ In de zomer rij ik veel op de racefiets, een Colnago Classic.
klara
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 24 september 2003, 22:01
Contacteer:

klara schreef:Goed idee om een vrouwentopic te openen. Maar nu vraag ik me wel af hoeveel dames hier op mtb.nl rondkijken.
Dus bij deze: stel je voor (alleen de dames dus!) en vertel wat je interesse op mountainbike gebied is (XC, dual, downhill, freeride... wel/geen competities)

Zelf ben ik dus klara, ben vooral bezig met xc in competitie verband (funklasse dames) Als ik nou eens echt goed word heb ik wel ambities om naar de Damesklasse te gaan (volgend jaar misschien). Heb ook wel interesse in de andere mtb-sporten, maar ja, heb als student nou eenmaal geen geld voor meerdere fietsen. Later als ik groot ben misschien. :D
Grappig om te zien hoe lang dit topic al loopt en blijft lopen sinds ik het een paar jaar geleden gestart ben. In 2004 reed ik nog funklasse en inmiddels heb ik er alweer een paar seizoenen opzitten in een mountainbike team (http://www.dirty-pages.net/team) Zo kan het dus gaan, van een simpele hobby naar een serieuse sportvrouw ;). Ik hoop dat dit topic nog flinke tijd blijft lopen en nog meer vrouwen op de mtb gaan zien.

groetjes!
Jetje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 1 maart 2007, 23:09
Mijn mountainbike: Trek 6500, Trek fuel ex 9

Hallo allemaal,

ik bezoek dit forum al een tijdje. Sinds maart 2007 aan het mountainbiken gegaan. Door het afstuderen is dit wat stil te komen liggen. In augustus heb ik het weer opgepakt en zat bijna iedere dag op de fiets. Af en toen reed ik wat trappetjes maar extremer dan dat helaas nog niet gedaan. Ik zou graag een keer willen downhillen.

Ik was bezig mij te voorbereiden om aankomend seizoen funklasse te gaan rijden. Geen idee wat ik hier van kan verwachten. Helaas twee maanden geleden ongeluk gehad. Op de testdag van bike sportive weer voor het eerst gefietst. Hoop dat ik op tijd fit kan zijn.

Over 10 maandjes ga ik drie maanden door nieuw zeeland mountainbiken. Ik hoop dan toch eindelijk eens te leren downhillen/freeriden.
Plaats reactie