Lange mtb touren USA zomer 2014

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
marieke.k
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 1 juli 2013, 15:48

Hoi mede-mtb-sters!

Ik (25 jaar te Utrecht) heb twee hele gave fietsplannen en een van de twee wil ik volgend jaar gaan uitvoeren: The Tour Divide of een combinatie van The Arizona trail & The Colorado trail (alle drie lange off-road mtb tracks). Arizona/Colorado trail wil ik combineren met een road-trip door zuid Utah voor wat bezienswaardigheden. De tracks zijn allemaal lang en behoorlijk afgelegen dus alles moet zelf meegenomen worden. Technisch gezien zijn de routes niet heel moeilijk.

Nu wil ik dit liever niet in mijn eentje doen dus ben ik opzoek naar een/meerdere (jonge) dame(s) die met mij dit avontuur willen aangaan. Enige ervaring met fietsvakanties/kamperen/bivakkeren en het plannen van afgelegen tochten (fiets of wandelen) zou wel handig zijn. Zelf ben ik iemand die ze dan wel op een behoorlijk tempo wil gaan fietsen; zo veel mogelijk kilometers per dag (dus ook lichte bepakking). Het plan is om er ongeveer 5 weken voor uit te trekken. Voor de Tour divide is Juni/Juli de beste tijd en Arizona/Colorado eind April-Mei ergens.

Interesse of vragen? Stuur me een mailtje: malea_@hotmail.com of iets anders

Cheers,

Marieke :-D

ps. tips zijn ook welkom!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ha Marieke,

Je zou je licht ook eens kunnen opsteken op het forum van http://www.wereldfietser.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Daar is ook meer info te vinden over The Tour Divide, én gelijkgestemden met MTB-ervaring, vermoed ik. Veel plezier in ieder geval!

PS ja, ook ik lees de girlz corner;)!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
marieke.k
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 1 juli 2013, 15:48

Hey, daar heb ik ook al rond gevraagd, alleen zijn de meesten daar vakantie fietsers en geen mountainbikers :-)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Maar ze hebben wél ervaring met het meenemen van bepakking... en er zitten toch best wat MTB-ers tussen volgens mij. Nou ja, je plannen zijn nu eenmaal erg specifiek en zo'n tijd met elkaar optrekken... tsja, dat moet maar net goed gaan;)!

Succes|!|
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
marieke.k
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 1 juli 2013, 15:48

Precies! Daarom ben ik nu ook al opzoek, kunnen er wat goede test en kennismakings-ritjes gemaakt worden :)
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Hier zitten ook wat ultralight/minimaal bikers.
Dames heb ik er nog niet gespot, kamperende mountainbikers wel.

Toffe plannen, succes! :-q
Plaats reactie