Glijden over het zadel

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Als jij je bike wast met een sopje neem je dan ook je zadel mee met dat zelfde sopje?
Ik bebruik altijd autoshampo om mijn bike te wassen maar was nooit mijn zadel daar mee schoon.
Er blijft dan een gladde film achter wat glad kan zijn.
Persoonlijk lijkt mij het niet aan je broek te liggen.
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik gebruik meestal Cyclon Bionet. (1 dopje op een emmer) http://www.cyclon.nl/?m1=2&m2=9&m3=10&m4=14&lang_id=1" onclick="window.open(this.href);return false; Dat ontvet dus.
◼︎ Go round the outside.
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

cisco schreef:Als jij je bike wast met een sopje neem je dan ook je zadel mee met dat zelfde sopje?
Ik bebruik altijd autoshampo om mijn bike te wassen maar was nooit mijn zadel daar mee schoon.
Er blijft dan een gladde film achter wat glad kan zijn.
Persoonlijk lijkt mij het niet aan je broek te liggen.
Doe ik niet zelf, heb ik mijn personeel voor. :wink:
Maar zover ik weet maakt mijn vriend de fiets gewoon met een doekje schoon. Maar bedankt voor de tip, ik zal het voor de zekerheid navragen.
joergarms
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 12:58
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega275 trail, custombuild. Dartmoor Primal 650 Custom. Propain Spindrift custombuild.
Contacteer:

Leuke titel, 't lijkt alsof je veel plezier hebt tijdens het fietsen :D , sorry kon het niet laten.

Maar zoals eerder geschreven, ik vermoed toch ook echt de stand van je zadel, of de zitafstand t.o.v. je stuur.
Qua gladheid met fietsbroeken betwijfel ik het, of er wel veel verschil is. Een stroeve broek lijkt me persoonlijk namelijk helemaal niet fijn, omdat je dan niet milimeters-gewijs kan verplaatsen.
Nukeproof Mega 275 Custombuild.
Dartmoor Primal 650b Custombuild.
Propain Spindrift Custombuild. (sold)
Giant ATX840 (retired)
Apex Ultegra racingbike.
Giant Ultimo stadsfiets.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

beetje oud al zie ik maar alsnog: zadel ietsje achterover kantelen kan schelen. maar je kan ook naar voren schuiven omdat je zithouding niet helemaal optimaal is. stuur te ver weg of te diep bv. zou eerst eens kijken of je zadel goed staat tov je trapas. vandaaruit verder kijken of je zitpositie klopt. misschien kan je zadel wel een stukje naar voren wat dan zowiezo al scheelt.
hier staan wat basis dingen om je fiets globaal af te stellen, kun je ook even doornemen om te kijken hoe het bij jou zit: http://www.voorkomblessures.nl/mountain ... untainbike" onclick="window.open(this.href);return false;
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10863
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Je zadel hoort 100% horizontaal waterpas te staan. Als je zadel goed staat, zou je er niet op hoeven glijden.

Zijn er een paar fotootjes van jou op je fiets en van je fiets zonder jou, van opzij geschoten?
Hoe ver staat je zadel van je stuur af?
Hoe ver staat je zadelpunt achter het hart van je trapas?
Hoeveel fietservaring heb je op de mtb?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

bert l. schreef:Je zadel hoort 100% horizontaal waterpas te staan.
ben ik het niet mee eens. als je voorvork in veert als je erop gaat zitten komt de neus van je zadel al iets omlaag.. ik vind het fijner als het zadel ietsje achterover staat.
life starts @ 150bpm...
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Heren, bedankt voor het meedenken!
We zijn inmiddels heel wat maandjes verder en ik heb in de tussentijd een BG-fit meting laten doen. Het bleek dat een breder zadel beter voor me was en de positie van mijn zadel is aangepast. (En daarnaast nog verschillende andere aanpassingen) Ik zit nu een stuk beter op de fiets en ik merk dat ik eigenlijk niet meer schuif over mijn zadel.
Hopelijk blijft dat zo!
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

kijk, mooi resultaat dus na een goeie meting :-q
life starts @ 150bpm...
Plaats reactie