Glijden over het zadel

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Het valt mij op dat ik het lastig vind om op 1 plek op het zadel te blijven zitten. Ik probeer achterin het zadel, op mijn zitknobbels, te zitten maar ik glij telkens naar voren.
Vandaag heb ik met mijn overgooier aan gefietst (zonder zeem, overgooier gaat over mijn fietsbroek heen) en ik gleed een stuk minder.
Eerste conclusie: Mijn fietsbroek is te glad. Het is overigens een Gonso. Ik heb voor dit merk gekozen omdat ik nogal lange bovenbenen heb en de broeken van Gonso zijn vrij lang. Helaas heb ik bij de aankoop niet echt op de gladheid van de stof gelet.
Wie heeft er ervaring met fietsbroeken dit niet glijden en ook nog eens een behoorlijke bovenbeenlengte hebben? Welk merk zouden jullie aanraden?
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ik zweer bij Assos, takkeduur maar bevalt prima!

Wel een heftige TopicTitel :winkie: :bier:
Je gaat veul viewers krijgen!
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

TinaToertocht schreef:Ik zweer bij Assos, takkeduur maar bevalt prima!

Wel een heftige TopicTitel :winkie: :bier:
Je gaat veul viewers krijgen!
Lol , als ik even mag inbreken ... Misschien een overbodige vraag , maar heb je je zadel in de goeie stand staan ? (Dus niet tever naar voren gekanteld ?) , maatje van me had zn zadel ook standje glijbaan staan , en klaagde ook over een schrale kont door het glijden over zn zadel .
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

@Remy, die schrale kont valt gelukkig nog wel mee. :wink: (Ik zal het netjes houden) maar bedankt voor de tip. Ik zal eens goed kijken. Volgens mij staat het zadel niet teveel naar voren gekanteld maar daar even extra aandacht aan besteden kan geen kwaad.
amateurke
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 16 september 2012, 22:42
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL29 7.9
Contacteer:

Kan zijn dat afstand zadel/stuur niet goed is. Had ik zelf ook. Zadel iets naar achteren en zit een stuk beter. Denk niet dat je het in de broek moet zoeken.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Dan natuurlijk nog de vraag wat voor zadel heb je...?

Er zijn ook van die goedkope zadeltjes die niet echt kwaliteitsleer bezitten zeg maar.... :wink:
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

mud mate schreef:Dan natuurlijk nog de vraag wat voor zadel heb je...?

Er zijn ook van die goedkope zadeltjes die niet echt kwaliteitsleer bezitten zeg maar.... :wink:
Het zadel zat er op toen ik de fiets kocht: Specialized Jett Comp. Dat is geen glad zadel. Er zit wel relief in.
Gebruikersavatar
Ron.l
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 896
Lid geworden op: za 3 april 2010, 22:40

@ Silvia we kijken er wel even naar tijdens Tina's Toertocht of het zadel goed staat,zoniet passen we het aan tijdens de tocht.
Cannondale Scalpel 29 Carbon Team**Eagle** ( 9,8 kg ) ******* Cannondale F-si Carbon 2***** Cannondale Caad 8
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

@ron: fijn, dank je!
wiebie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 23 augustus 2010, 14:07
Mijn mountainbike: Specialized Rumor

Silvia schreef:
mud mate schreef:Dan natuurlijk nog de vraag wat voor zadel heb je...?

Er zijn ook van die goedkope zadeltjes die niet echt kwaliteitsleer bezitten zeg maar.... :wink:
Het zadel zat er op toen ik de fiets kocht: Specialized Jett Comp. Dat is geen glad zadel. Er zit wel relief in.
Toch geen twee Jetjes volgende week op Zeddam hè :winkie:
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

@wiebie: wat zadel betreft wel wat fiets betreft niet. :wink:
Ik heb een Specialized Era.
wiebie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 23 augustus 2010, 14:07
Mijn mountainbike: Specialized Rumor

Silvia schreef:@wiebie: wat zadel betreft wel wat fiets betreft niet. :wink:
Ik heb een Specialized Era.
Leuke bike!! Dat gaat leuk worden. Ben ik zometeen de enige met een HT :o op het Zeddamse baantje........
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Bikkel! 8)
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ach, gewoon veel staan, gaat prima. Begin ik ook steeds meer te doen.
Heb je ook geen last van geglij op je zadel :winkie: (zei Heleentina van Rooyen 8) :bier: )
Iedere wortelpartij en iedere afdaling, gooi die kont in de lucht!
De mannuh waren vandaag onder de indruk van mijn progressie in een maand tijd :D
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Is het nog een vrij nieuw zadel? De mijne was in het begin ook vrij glad. Misschien moet het ding wat opgeruwd worden. Nu zou ik niet gelijk de schuurmachine er over heen trekken. Maar even lekker afsponsen met een ontvettend sopje kan geen kwaad.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie