MTB schoenen voor op flats (a la Five Ten Freerider)

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

Wie kan mij adviseren over goede MTB schoenen (stevige zool en niet al te lomp) voor het rijden op flat pedalen? In andere (algemene) topics begreep ik dat Five Ten Freeriders erg populair zijn, maar voor zover ik kan zien gaat Five Ten vanaf maat 41,5 wat te groot is voor mij (39). Ik kan niet zo snel vergelijkbare damesschoenen vinden.

Ik heb al in de Girlz Corner gezocht maar de paar topics die erover gingen verzanden al snel in de wel of niet spd discussie. Die discussie wil ik niet opnieuw aangaan, ik wil gewoon geen spd.

Dus... wie heeft er tips voor prettige dames MTB schoenen voor op flats? Liefst in een normale (niet alleen web) winkel, zodat ik kan passen.
Groentje wat betreft biken
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Teva heeft damesschoenen in het assortiment. Er worden er in Nederland drie modellen aangeboden. Jammer, want die andere modellen vind ik niet verkeerd.
Teva NL
Teva USA
modder zuigt!
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

Mark-xt schreef:Teva heeft damesschoenen in het assortiment. Er worden er in Nederland drie modellen aangeboden. Jammer, want die andere modellen vind ik niet verkeerd.
Teva NL
Teva USA
Dank je voor de tip. Vind deze wel mooi:

http://www.teva-nl.com/heren-links-moun ... refv1=Bike" onclick="window.open(this.href);return false;

Moet dan wel een andere fietsoutfit gaan aanschaffen ben ik bang ;-)
Groentje wat betreft biken
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Dat wordt dan een goede bestemming voor je vakantiegeld :lol:
modder zuigt!
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

Zag net bij Rose dat die wel Five Ten Freeriders hebben vanaf maat 38. Dat word dus naar Bocholt binnenkort.

Tips over andere merken zijn wel nog van harte welkom.
Groentje wat betreft biken
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

Mark-xt schreef:Dat wordt dan een goede bestemming voor je vakantiegeld :lol:
Valt toch al niet mee om deze hobby op te starten, daar red ik het met mijn vakantiegeld niet mee :(
Groentje wat betreft biken
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Ik rijd zelf met "gewone" Vans met waffle sole op flats. Gaat prima. Ben er nog niet van afgegleden.

https://www.google.nl/search?q=vans+waf ... Gdak3AM%3A" onclick="window.open(this.href);return false;
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Five Ten all the way zou ik zeggen, en ja ze hebben gewoon kleinere maten hoor ;)

Kijk maar even bij Southside Mountainbiking anders (nee ik heb er geen baat bij ;) )
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

nadine35 schreef:Zag net bij Rose dat die wel Five Ten Freeriders hebben vanaf maat 38. Dat word dus naar Bocholt binnenkort.

Tips over andere merken zijn wel nog van harte welkom.
Hè, wat vervelend nou dat je naar Rose moet. 8)
Ik zag trouwens dat jij dezelfde windstopper hebt als ik, die in het roze-rood (berry heet dat geloof ik) In die kleur hebben ze van Gore ook hele mooie shirts. Hopelijk is je vakantiegeld toereikend......
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Je kunt eigenlijk bij heel veel merken terecht die ook skate schoenen maken. Zlef heb ik Etnies, niet zo'n mooie zool asl five ten of teva maar de enige in maat 49.
Je hebt ook nog schoenen van dc of zo.
Teva's zijn wel heel mooi en degelijk net zoals de five ten. Ik denk gewoon passen en kijken welke het lekkerst zitten. Alleen zool is wel bepalend voor de grip. Liefst klein profiel met wafel oif gaatjest waar de pennen goed grip kunnen pakken.
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

Silvia schreef:
nadine35 schreef:Zag net bij Rose dat die wel Five Ten Freeriders hebben vanaf maat 38. Dat word dus naar Bocholt binnenkort.

Tips over andere merken zijn wel nog van harte welkom.
Hè, wat vervelend nou dat je naar Rose moet. 8)
Ik zag trouwens dat jij dezelfde windstopper hebt als ik, die in het roze-rood (berry heet dat geloof ik) In die kleur hebben ze van Gore ook hele mooie shirts. Hopelijk is je vakantiegeld toereikend......
Op mijn bon staat "rood/zwart" en hij is ook echt rood, denk dat een andere is dan die jij hebt. Wel een superfijn jack en met 60 euro korting ook acceptabel qua prijs :wink:

Rose is voor mij maar 1h15min rijden dus dat is fijn :-)
Laatst gewijzigd door nadine35 op zo 5 mei 2013, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groentje wat betreft biken
ernies
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 09:34
Mijn mountainbike: kan sneller dan ik
Contacteer:

Ik zeg Teva. Ik startte met Vans, maar die gingen na een keer op flat pedals al hopeloos kapot. Ze zijn wel onder garantie weer in elkaar gelijmd door de winkel, maar geen optie in regen en modder. Daarna kwamen Shimanos. Heerlijk, maar lompe dingen niet om normaal mee te lopen of zeg maar auto te rijden na het biken. Daarna 661, die worden nooit droog als ze een keer nat zijn, niet doen dus. Nu Teva, echt super. Zien er normaal uit, lopen lekker, goede pasvorm en geven erg veel grip op de pedalen.

FiveTen zou ik ook nog wel een keer willen proberen, maar die zien er wel wat lomper uit dan de teva's op de plaatjes.
Gebruikersavatar
Marja
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 4 mei 2013, 18:54
Mijn mountainbike: Giant

Kijk, dit is ook wat ik zocht! Fiets nu met hardloopschoenen (of mijn bergschoenen, als t vriest, maar dat is nu niet meer aan de orde). Gaat ook wel, maar niet ideaal.

Moeten het eigenlijk speciaal damesschoenen zijn? Of maakt dat niet uit (geen idee wat t verschil nu is, behalve het uiterlijk misschien?) Er zijn ook unisex, wat is daar dan weer anders aan dat ze voor iedereen geschikt zijn?

Heb je inmiddels al een keuze gemaakt, Nadine?
Tank
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert Carbon 29

ernies schreef:Ik zeg Teva.
FiveTen zou ik ook nog wel een keer willen proberen, maar die zien er wel wat lomper uit dan de teva's op de plaatjes.
FiveTen heb ik getest tijdens het Bikefestival Rival del Garda, heel fijne schoenen en zien er qua design prachtig uit, in het echt lijken ze door kleur en materiaal variatie minder lomp; de sample schoenen waren perfect, maar de definitieve schoen in de winkel was net te smal voor mijn brede voet.

Nu ga ik op zoek naar Teva, de sandalen van Teva bevallen ook al 20 jaar, dus het merk heeft bij mij een goed track record.
Everything you need. Nothing you don't. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=98498
Irentjuh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 15:21

Ik twijfel of ik ook een speciale schoenen ga aanschaffen voor MTB'en. Ik hoor verhalen dat sommige mountainbike/fietsschoenen niet prettig vindt, en dat ze liever "gewone" schoenen aantrekken. En andere vindt mountainbike/fietschoenen juist prettiger.

Een vriendin die ook veel fietst had een keer fietschoenen van iemand geleend, maar ging niet goed. Zij is namelijk gevallen omdat zij vergat om de schoenen loskoppelen van de pedalen. Zeg maar te laat.

Moet je dus goed van te voren eerst los maken voordat je stopt met fietsen?
Plaats reactie