MTB schoenen voor op flats (a la Five Ten Freerider)

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Zoals ik hierboven ook al had geschreven: een tijdje dagelijks dragen om ze wat uit te kunnen lopen.
Met alleen fietsen zal er niet veel rek in gaan komen maar met lopen/dragen wel.
Wat dunnere inleg zolen geeft ook wat extra ruimte.
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

nadine35 schreef:
mud mate schreef:Mooie schoenen :-q
Maar ik heb mijn twijfels over de grip functionaliteit van de zool bij het rijden op flatpedalen. Denk dat 5-10', Etnies, Vans of Teva's daarin wel beter scoren. Maar het moet wel lekker zitten. Dat is uiteindelijk wel het belangrijkst...

Ben benieuwd hoe ze bevallen in het wild...
Ze zijn prima bevallen in het wild kwa grip! Door rubberen zool met flink profiel goed grip op de pedalen, zit ' genoeg vast' om ook bij het omhoog gaan van de trapper nog wat te kunnen 'trekken'

Wel had ik erg last van knellen aan de bovenkant terwijl ik ze al behoorlijk los had. Ik had ook nog steeds erg last van tintelende tenen/voeten, dat is dus helaas niet verholpen met goede schoenen en nu zal ik naar mijn zadel moeten gaan kijken
Dat kan ook met de plaatsing van je voeten op de pedalen te maken hebben. Dat de bal van je voet teveel naar voren zit of dat je juist teveel op je tenen steunt. Ik heb zelf (met spd) ook wel eens last van tintelende tenen/voeten en door de stand iets te veranderen is dat nu vrijwel weg. Maar fijn dat de schoenen voor de rest goed bevallen zijn! :-q
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Hé Nadine, mooi dat je een paar fijne schoenen hebt gevonden.

Als het goed is heeft de fietsenmaker je fiets correct op jouw maten afgesteld. Had je dit probleem al eerder? Ik denk ook eerder aan één van de hier genoemde oorzaken. Hier op het forum wordt bijna ieder denkbaar probleem besproken, misschien heb je wat aan dit onderwerp: Dooie tenen!.
modder zuigt!
Gebruikersavatar
Marja
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 4 mei 2013, 18:54
Mijn mountainbike: Giant

Fijn dat je geslaagd bent! Wel balen dat je last van tintelende voeten hebt.
Moet toch ook nog op zoek naar andere schoenen. Zal de info hier ook meenemen.
Mijn hardloopschoenen voldoen op zich prima, afgezien van modderpaden, omdat mijn voeten direct zeiknat zijn, maar misschien is dat niet erg (ik vind t vreselijk)? Of zijn deze schoenen die hier genoemd worden ook direct doorweekt als je door een modderplas rijdt?
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

Mark-xt schreef:Hé Nadine, mooi dat je een paar fijne schoenen hebt gevonden.

Als het goed is heeft de fietsenmaker je fiets correct op jouw maten afgesteld. Had je dit probleem al eerder? Ik denk ook eerder aan één van de hier genoemde oorzaken. Hier op het forum wordt bijna ieder denkbaar probleem besproken, misschien heb je wat aan dit onderwerp: Dooie tenen!.
Ik had het topic gelezen idd. Zowel andere schoenen als een ander zadel worden erin genoemd. Ik fietste eerst met sneakers (Nike) en had toen ook al dode tenen. Voornamelijk rechts. Gister met mijn nieuwe schoenen aan beide voeten tintelende tenen.

De fietsenmaker waar mijn Scott vandaan komt heeft de stuurpen aangepast aan de lengte die ik nodig had om goed te zitten (zodat je de as van je voorwiel net niet voor of achter je stuur ziet). Daarnaast heeft hij naar de hoogte van mijn zadel gekeken door mij met bijna gestrekt been op de pedalen (in verlengde van de crank) te laten zitten.

Omdat ik al vanaf het begin last van tintelende voeten heb wil ik nu een 'echte' bike fitting laten uitvoeren, of in ieder geval een zadelmeting. Ik zal het forum even doorzoeken voor een tip hier in de buurt van Amersfoort.
Groentje wat betreft biken
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Marja misschien even wat impregneer op spuiten. Baat het niet...
Er zijn maar weinig schoenen echt waterdicht uiteindelijk, maar ik merk wel verschil tussen mijn sportschoenen en mijn Etnies. Is toch net ander materiaal.
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

Marja schreef:Fijn dat je geslaagd bent! Wel balen dat je last van tintelende voeten hebt.
Moet toch ook nog op zoek naar andere schoenen. Zal de info hier ook meenemen.
Mijn hardloopschoenen voldoen op zich prima, afgezien van modderpaden, omdat mijn voeten direct zeiknat zijn, maar misschien is dat niet erg (ik vind t vreselijk)? Of zijn deze schoenen die hier genoemd worden ook direct doorweekt als je door een modderplas rijdt?
Ja, ik ben bang van wel, dus dan zijn deze voor jou ook geen optie. Je hebt van Vaude ook wel vergelijkbare schoenen met wat meer waterdicht bovenmateriaal. Ik vind de pasvorm (vooral ook de extra versteviging in de de hiel zodat je niet slipt) en het comfort van het merk iig erg fijn (als mijn schoen representatief is voor het merk)

Succes met je zoektocht!
Groentje wat betreft biken
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Je kan tintelende voeten krijgen wanneer je te lang of juist te kort bewogen hebt. Ook kan je tintelende voeten krijgen wanneer je op je voeten zit. Tintelende voeten zijn uiteraard geen goed teken. Dit betekent dat het gevoel weg is in je voeten. Je voeten zitten knel op een bepaalde plaats in het lichaam en het bloed kan niet goed doorstromen.
De hersenen verliezen op die manier het contact met je voeten waardoor deze niet goed meer kunnen functioneren. Je “voelt” je voeten dus niet meer, als is dit maar voor een korte periode. Soms gebeuren er knullige ongelukken wanneer je voeten tintelen, zo kun je bijvoorbeeld niet goed lopen en struikel je.
Vooral mensen met overgewicht hebben kans op tintelende voeten. Het vet kan een goede doorstroom blokkeren waardoor de kans op tintelende voeten kan toenemen. Wanneer je dus een te hoog gewicht hebt is het misschien verstandig om eerst een afvalcursus te volgen alvorens je jezelf naar de huisarts begeeft.
Slap worden gaat meestal samen met de tintelende voeten. Het gevoel dat je nooit meer kan lopen kan daar ook onderdeel van zijn, al hopen we natuurlijk dat dit niet het geval is!
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

mud mate schreef:
Je kan tintelende voeten krijgen wanneer je te lang of juist te kort bewogen hebt. Ook kan je tintelende voeten krijgen wanneer je op je voeten zit. Tintelende voeten zijn uiteraard geen goed teken. Dit betekent dat het gevoel weg is in je voeten. Je voeten zitten knel op een bepaalde plaats in het lichaam en het bloed kan niet goed doorstromen.
De hersenen verliezen op die manier het contact met je voeten waardoor deze niet goed meer kunnen functioneren. Je “voelt” je voeten dus niet meer, als is dit maar voor een korte periode. Soms gebeuren er knullige ongelukken wanneer je voeten tintelen, zo kun je bijvoorbeeld niet goed lopen en struikel je.
Vooral mensen met overgewicht hebben kans op tintelende voeten. Het vet kan een goede doorstroom blokkeren waardoor de kans op tintelende voeten kan toenemen. Wanneer je dus een te hoog gewicht hebt is het misschien verstandig om eerst een afvalcursus te volgen alvorens je jezelf naar de huisarts begeeft.
Slap worden gaat meestal samen met de tintelende voeten. Het gevoel dat je nooit meer kan lopen kan daar ook onderdeel van zijn, al hopen we natuurlijk dat dit niet het geval is!
Ehhh.... wil je hier iets specifieks mee zeggen? :o
Groentje wat betreft biken
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nee, maar wel typisch dat jij die er uit haalt... :lol:
Dat zou bij mij wel de oorzaak zijn geweest dus.
Je had natuurlijk ook deze zin kunnen markeren:
Je voeten zitten knel op een bepaalde plaats in het lichaam en het bloed kan niet goed doorstromen.

Bestudeer deze ook nog even dan... http://plazilla.com/tintelingen-in-je-voeten" onclick="window.open(this.href);return false; (geeft ook div. oorzaken weer)
Laatst gewijzigd door mud mate op ma 20 mei 2013, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marja
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 4 mei 2013, 18:54
Mijn mountainbike: Giant

Tja, impregneer helpt niet bij mijn sportschoenen ben ik bang, die zijn open ad bovenkant. Wel lekker luchtig, maar echt totaal niet waterdicht. Met hardlopen niet erg, dan heb ik super warme voeten, maar met fietsen krijg ik snel koude voeten als ze helemaal nat zijn.
Goed dat je je citaat nog even wat verduidelijkt. Dat citaat was een beetje vaag...
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

mud mate schreef:Nee, maar wel typisch dat jij die er uit haalt... :lol:
gevoelig puntje momenteel zal ik maar zeggen ;-) (probeer er 4 kilo af te krijgen maar lukt nog niet zo)
Je had natuurlijk ook deze zin kunnen markeren:
Je voeten zitten knel op een bepaalde plaats in het lichaam en het bloed kan niet goed doorstromen.

Bestudeer deze ook nog even dan... http://plazilla.com/tintelingen-in-je-voeten" onclick="window.open(this.href);return false; (geeft ook div. oorzaken weer)
Vermoed dat het bij mij ook een geval knellende zenuw is. Vandaar mijn 1e plan om een zadelmeting (of direct complete bike fitting) te laten doen.
Groentje wat betreft biken
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Oh 4 kilo, waar mag ik daarvoor tekenen.... :lol: :lol:
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

mud mate schreef:Oh 4 kilo, waar mag ik daarvoor tekenen.... :lol: :lol:
:bier:
Groentje wat betreft biken
Tank
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert Carbon 29

nadine35 schreef:
Mark-xt schreef: of in ieder geval een zadelmeting. Ik zal het forum even doorzoeken voor een tip hier in de buurt van Amersfoort.
Omdat ik al vanaf het begin last van tintelende voeten
Nadine, ik heb zelf een bike fitting bij SMA Nederland te Amersfoort laten doen http://www.smamiddennederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet goedkoop maar ze leveren kwaliteit en je zorgverzekeraar (kan) een deel of het geheel van de kosten vergoeden (even je polisvoorwaarden bekijken en hier kijken : http://www.sportzorg.nl/wie-vergoedt-uw-sportzorg-.html" onclick="window.open(this.href);return false;)

Een bike fitting consult heeft bij mij alle klachten verholpen en geleid tot een veel efficientere stuwkracht, waar ik zelf door verrast werd en nog wekelijks veel profijt van heb.
Everything you need. Nothing you don't. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=98498
Plaats reactie