Nieuw

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
L_iek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 16 april 2013, 19:27
Mijn mountainbike: Merida Juliet 300

Vanmiddag heb ik een mountainbike aangeschaft. Zaterdag kan ik hem ophalen. Heb nog wel een paar vragen. Heb gelezen dat je een sticker moet hebben voor de Drunense duinen? Hoe zit dit precies en wat is een goede helm. Er is zoveel keus dat ik geen idee meer heb wat goed is en wat niet.
Walter1979
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 27 april 2012, 21:45

Voor de drunense duinen moet je inderdaad een stikker kopen. Deze is een jaar geldig en het geld komt ten goede aan het gebied daar. Zinder riskeer je een boete. De prijs was 5 euro, maar die is geloof ik verhoogd naar 6 of 7,50. Ben ik niet zeker van.

Alle helmen met keurmerk zij wat bescherming betreft vrijwel gelijk aan elkaar. Het comfort maakt echter wel een groot verschil en je hebt specuale mtb helmen die ook de achterkant van je hoofd bescherming bieden in tegenstelling tot standaard helmen. Bij een helm is vooral passen het devies. Doe dit dan wel met je fietsbril op. :)
wiebie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 23 augustus 2010, 14:07
Mijn mountainbike: Specialized Rumor

Veel plezier!!
Wat betreft de helm, naar de winkel en passen (incl. de goede tip van Walter1979, m.b.t. de bril).
Een helm die niet lekker zit irriteer je je de hele rit aan.
Wordt het ook de eerste keer dat je een MTB route op gaat?
Drunen is namelijk wel een doorbijtertje gezien de km's en de uitdagingen op de route.
Ik heb hem de tweede keer mtb'en gedaan en ik kan hem mij nog heeeeeellll goed herinneren :D, maar blijft, achteraf, toch altijd weer leuk!
L_iek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 16 april 2013, 19:27
Mijn mountainbike: Merida Juliet 300

Dan zal ik toch echt een helm moeten gaan passen. In eerste instantie is de mountainbike bedoeld om naar mijn werk te gaan. Als ik een beetje gewend ben wil ik me wagen aan de MTB route.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Het ontgaat mij even waarom je een helm moet passen met een bril op :~
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
L_iek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 16 april 2013, 19:27
Mijn mountainbike: Merida Juliet 300

Ik was eigenlijk niet van plan om een bril te kopen maar dit is dan toch wel verstandig als ik het zo begrijp?
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Als het verstandig is om een bril te kopen, dat moet je helemaal zelf weten.
Maar het passen van een helm met bril op is een beetje onzin.
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Walter1979
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 27 april 2012, 21:45

Als je geen bril wil, dan is dit vanzelfsprekend niet nodig. Fiets je wel met een fietsbril, dan kan de helm met bril heel anders zitten dan zonder. Je steekt de pootjes normaal gesproken namelijk onder de riempjes en bij sommige helmen kunnen bril en helm tegen elkaar aan komen. Door ze samen te passen voorkom je dus dat je een helm koopt die niet samengaat met de bril.

Geen onzin dus, maar bijna noodzaak als je ze samen gebruikt.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

In mijn 20 bike jaren heb ik toch al een dozijn aan helmen versleten.
Heb ze bijna van elk merk van goedkoop tot het top sigment gehad.
Nog nooit gepast met bril en de laatste helmen via een webshop gekocht.
Ook nooit problemen gehad met het daarna dragen van een bril ism een helm.
Ik weet niet goed wat het met het passen te maken heeft maar als jij met striemmen op je face van de bril weer in huis komt naar een ritje dan heb je denk ik de riempjes iets te strak staan.
Maar om er geen welles nietes gevecht van te maken moet Topic starter het maar zelf bepalen :wink:
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

die sticker of vergunning kun je kopen bij 1 van de restaurants daar in de ldd. net zo makkelijk als je er toch voor de 1e keer gaat rijden.
life starts @ 150bpm...
RayB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: za 18 juni 2011, 03:03
Mijn mountainbike: Spec. Camber Elite 2011 26"

Een bril is toch wel makkelijk tegen het niet in de ogen komen van takken/zand/stof.
Maar hier zul je vanzelf achter komen wanneer je gaat mountainbiken.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

ik zou zeker een bril kopen. al is het maar een goedkope van 2 tientjes, als ie maar past! je komt nogal is een takje tegen namelijk.. of stof.. of een vlieg of iets groters wat zich door de lucht beweegt.. mijne zit altijd langs de buitenkant van me helm riempjes trouwens..
life starts @ 150bpm...
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Walter1979 schreef:Als je geen bril wil, dan is dit vanzelfsprekend niet nodig. Fiets je wel met een fietsbril, dan kan de helm met bril heel anders zitten dan zonder. Je steekt de pootjes normaal gesproken namelijk onder de riempjes en bij sommige helmen kunnen bril en helm tegen elkaar aan komen. Door ze samen te passen voorkom je dus dat je een helm koopt die niet samengaat met de bril.

Geen onzin dus, maar bijna noodzaak als je ze samen gebruikt.
Waarom zou je de pootjes onder de riempjes steken? Ik steek ze erboven, dat is makkelijker met op- en afzetten en de riempjes kunnen strakker (wat normaal gesproken een goed idee is). Ik fiets overigens ook altijd met een fietsbril, heb al stapels helmen gehad en ook nog nooit problemen gehad met de pasvorm van die combinatie.

Een helm passen voor je hem koopt vind ik dan wel weer noodzaak ;)
Plaats reactie