Lady's only clinic?

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Ik wist even niet waar ik dit topic moest plaatsen, ik ben een beginner, maar het is wel een vrouwen onderwerp. Als het hier niet past, graag verplaatsen..

Het lijkt mij verstandig om eens een clinic te volgen, gewoon om eens de basis goed te krijgen en eens wat techniek op de juiste manier te leren. Ben eens een beetje aan het snuffelen gegaan en toen kwam ik een Lady's only clinic tegen.
Iemand hier ervaring mee? Aan de ene kant lijkt me dit wel gezellig, ik denk.. of nee ik hoop.. dat de competitie drang daar wat lager is, aan de andere kant.. ik ben totaal geen vrouwen vrouw, wordt er vaak onrustig van. :-D
Wat is nu daadwerkelijk het verschil.. tussen een reguliere clinic en deze?? van het zelfde niveau uiteraard.

Er zullen vast wel meer deze clinic zijn tegen gekomen, maar voor de zekerheid nog ff een linkje http://www.mtbclinic.nl/ladies-only/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Over het algemeen genomen zitten er tussen "de vrouwen" wat minder haantjes inderdaad.

Nu is dat haantjes gedrag bij een clinic vaak al stukken minder dan bij gewone ritten!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
wulf
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 10:50
Mijn mountainbike: Transition's & Kona's
Contacteer:

Waar kom je vandaan? Er is inmiddels binnen het uur rijden wel een lokatie waar je een mtb clinic kan volgen. Het haantjes gedrag binnen clinics is inderdaad laag of geheel niet aanwezig. En dan spreek ik vooral wel over eigen ervaring.
"Get lost in nature and you will find yourself"
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Ik woon zelf in de Hoeksche Waard, onder Rotterdam. Vlaardingen is bijvoorbeeld een klein half uurtje rijden, als het verkeer mee zit. Oosterhout ook zoiets, Dorst is net iets verder.
Fijn dat het haantjes gedrag nauwelijks aanwezig is.. zoals jullie dat zo mooi verwoorden. :wink:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dat is mijn eigen ervaring ;)
Vrouwen zijn vaak wat bescheidener en overschatten zich een stuk minder dan de meeste mannen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Dat is inderdaad een reden dat het voor mij al een drempel is. Ben dan toch niet tevreden over mijn conditie en controle over mijn bike.
Mijn doel is om in maart met een clinic mee te gaan doen. Of dan tevreden ben over die dingen of niet.
Iemand ideeën? Mag dan ook een clinic voor ook mannen zijn. :-q
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Wij van WC eend :winkie:

Zal ook een beetje van je locatie afhangen :)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

:lol: WC eend, de naam alleen al zou er voor zorgen dat ik me in zou schrijven..
Woon zelf in de hoeksche waard, half uurtje vanaf Vlaardingen. Maar voor een leuke clinic ben ik wel bereid verder te reizen, ga samen met een vriendin.. dus altijd gezellig.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

10min langer en je zit in Zoetermeer :wink:
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Ja joh, das in een zucht en een scheet, heb mijn bike bij 12GO gehaald, das praktisch om de hoek. Als het een uur rijden zou zijn is het ook geen probleem, 1,5 uur vind ik dan toch tegen de lange kant. Maar dat is maar net wat voor clinic het is..
Zat net ff de link te bekijken in je onderschrift macReal, prijs is ook nog zeer acceptabel moet ik zeggen.. :)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Niet dat ik schaamteloos iemand wil pluggen maar ik weet uit ervaring dat MacReal hele fijne clinics geeft. Ik heb zelf een niveau 2 van hem gehad en m'n vriendin is door één ochtendje clinic met Mac echt met enorme sprongen vooruit gegaan :-q

Toch schaamteloos iemand geplugd dus.... :-?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik heb ook een niveau 2 clinic gevolgd en ben daarvoor uit Enschede naar Zoetermeer gereden. Ben van plan om komend voorjaar weer te gaan zo goed is het bevallen.
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Haha.. ik geloof dat MacReal in het nieuwe jaar dan een berichtje van me gaat krijgen. Dan ff uitzoeken voor welke clinic ik dan ga.. hoe ver ik gevorderd ben :wink: 1 of 2.. moeilijk om dat over mezelf te zeggen.
Laatst gewijzigd door Helene83 op vr 15 december 2017, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
wulf
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 10:50
Mijn mountainbike: Transition's & Kona's
Contacteer:

Vanuit Enschede naar Zoetermeer? Dan zijn er ook wel opties dichterbij :p
"Get lost in nature and you will find yourself"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dat weet ik en heb bij die opties ook al clinics gevolgd dus dat zegt genoeg. :bier:
Plaats reactie