Rondje Hellendoornse Berg

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

zenegroen schreef:
Sheiky schreef:Haha ik zie dat er iemand zijn eerste plek terug heeft gepakt een paar uur geleden?
:bier: Ging mooi! Afdaling is idd nog sneller te nemen in midden :-q ik heb je toegevoegd op Strava!
Top :-q Nu nog een keer samen :winkie: Alhoewel je competitiedrang wellicht niet helemaal goed is voor mij :roll:
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

Sheiky schreef:Nou heb Strava eens even geprobeerd: http://app.strava.com/activities/56034960

Het feit dat ik achter Monster zat en we moesten remmen voor een groep beginnende mtb'ers onderaan en wandelaars bovenaan geeft mij het idee dat ik daar ook nog wel een aantal seconden af kan halen :winkie:
Best leuk dat strava, met de garmin app zelf doe ik namelijk niet zoveel en nu zie ik direct al met wie ik heb gefietst en de kleine uitdagingen die er worden geplaatst :-q
Dat geeft ook gelijk aan dat je niet te veel waarde moet hechten aan de Strava tijden. Jij zat vlak achter me en hebt 1:02 vorlgens Strava, en ik 1:11. Ik weet niet precies waar die 9 seconden verschil vandaan komt :roll: Afgezien van gps meetfouten zitten er ook nog wel wat rariteiten in de Strava algorithmes.
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Je moet het inderdaad niet op de seconde of meter serieus gaan nemen. Maar overall geeft het wel een lichte competitie drang.
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

9 seconden is trouwens wel veel verschil. Maar vergis je ook niet dat dat je soms onbewust net een segment niet full speed uit fietst, dan gaan de seconden snel. Bij die downhill kommetjes moet je zo laat mogelijk remmen

Bij mij herkend die soms segmenten ook niet.
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

zenegroen schreef:9 seconden is trouwens wel veel verschil. Maar vergis je ook niet dat dat je soms onbewust net een segment niet full speed uit fietst, dan gaan de seconden snel. Bij die downhill kommetjes moet je zo laat mogelijk remmen .
Mijn punt is dat Sheiky en ik gelijk beneden waren (we moesten remmen voor een langzamere groep) en ongeveer gelijk gestart waren (volgens mij kwam hij direct achter mij aan). Een paar seconden ok, maar 9 seconden komt door rariteiten van Strava, bv. doordat deze een segment pakt wat het meest lijkt op het origenele segment, en die tijd gebruikt. De afgelegde afstand kan echter behoorlijk verschillen! Het is een leuke tool, maar eigenlijk niet zo heel geschikt voor zulke korte segmenten door gps meetfouten, gps meetintervallen en de gebruikte algorithmes. Hierdoor is het behoorlijk onnauwkeurig.

Mijn motto: leuk, maar laat je niet gek maken!
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Klopt, maar gaat ook vaak goed. Ik heb vorig jaar met collega ook gebiked en onze tijden kwamen op de seconden overeen.

Het zal wel steeds beter gaan worden denk ik (en hoop ik). Geeft wel een kick om soms een KOM te pakken... vooral met klimmen. Stimuleert op een of andere manier toch. Maar dan is het wel balen als die het segment niet herkend heeft. :o
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Ik ben het helemaal met je eens hoor Monster. Ik startte wel iets later en kwam tegelijk aan, maar 9 seconden is inderdaad vrij veel. Meer dan ik me kan voorstellen. Overigens neemt ook niet elke GPS evenvaak de punten op en zijn er dus zeker meetfouten. Alleen als je over de hele afstand kijkt zal de GPS toch wel vaak dezelfde dingen aangeven. Aangezien je op het beginpunt nog niet hard gaat en op het eindpunt ook niet heb je toch 2 punten die vrij accuraat te meten zijn lijkt me.

Hoe dan ook is Strava sowieso anders, want in Garmin gaf hij bij mij nog een max van 146,8 aan :lol: en op Strava slechts 57.2. Nu is dat realistischer, maar ik denk echt dat ik die dag niet veel harder ben gegaan dan 35. Bovendien is het met mijn verzet vrijwel onmogelijk om 57.2 in het bos te halen.
Conclusie mag dus wel zijn dat er zeker wel ergens foutjes worden gemaakt :-q

Vooral het share-gedeelte van Strava vind ik leuk. Garmin zelf is daar wat beperkt in, volledig openbaar of volledig dicht. Ik blijf het in ieder geval de eerste tijd nog even naast elkaar gebruiken. En laat me zeker niet gek maken door uitdagingen en rankings, want dat is niet zo goed voor mij :roll:

Binnenkort nog weer een keer een let's ride?
Mattijn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 16:39
Mijn mountainbike: KTM Ultra Flite (2012)
Contacteer:

Ik ben klaar met de examens dus ik zou ook wel een keertje meekunnen. Eerst de conditie maar eens weer een beetje opbouwen. 4 weken niet sporten helpt ook niet echt...
KTM fan
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Waarschijnlijk wel voor je uitslagen....
Mattijn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 16:39
Mijn mountainbike: KTM Ultra Flite (2012)
Contacteer:

Ja dat dan weer wel, maar ik doelde meer op m'n conditie ;).
KTM fan
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Wie heeft volgende week maandag, dinsdag of woensdag zin om een ride te doen in Hellendoorn? We moeten dat zootje toch een keer bij elkaar zien te krijgen??

Ik heb geen voorkeur nog, misschien weersomstandigheden afwachten.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Helaas druk met klussen, dus waarschijnlijk geen tijd :( 't is niet makkelijk om het zootje bij elkaar te krijgen ;)
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Ik wil graag nog eens een rondje doen daar. In het weekend past mij beter, maar misschien
dat ik dinsdag of woensdag 's avonds ook wel kan. Ik ben sowieso zeer benieuwd naar die
fameuze drop daar.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

@zenegroen: je bedoeld neem ik aan 's avonds? Dan kan ik vast wel van de partij zijn. Ik zou afspraken alleen niet te veel van het laatste moment laten afhangen.

@edkars (en anderen): laat het gerust weten als je een rondje wilt doen, ik ga normaal gesproken elk weekend ook (bv. a.s. zondag hoogstwaarschijnlijk aangezien ik zaterdag niet kan), dus we kunnen altijd wat afspreken.
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Weekend plan ik eigenlijk nooit de rit, dus dat kan ik niet zeggen.

Voorstel volgende week woensdagavond 19.00 uur bij de Rendac?
Plaats reactie