Let's Ride Zeeuwse Kust 2018 (pag 38)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

PaneVino schreef:He kak! Dan wordt die beoogde combinatie ZIS-Mellowbikers niet echt een stressloos geheel, vrees ik. Mooi weer ook, dus extra druk op die weg :(
N57 is niet veel langer vanaf Hoofddorp....... en als het zaterdag mooi weer is, ben je vóór de grote uitloop al weg!

Afbeelding
Van A naar Beter Zeeland :winkie:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik kijk eerst nog even aan hoe/of de aankomende dagen mijn gezondheid zich verbetert. Loop al een tijdje te kwakkelen en dat beoogde programma gaat er natuurlijk enorm inhakken ....
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

PaneVino schreef:Ik kijk eerst nog even aan hoe/of de aankomende dagen mijn gezondheid zich verbetert. Loop al een tijdje te kwakkelen en dat beoogde programma gaat er natuurlijk enorm inhakken ....
Ik zou het wel weten......
Afbeelding :bier:
Beterschap iig!
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Ik ga de combi mellowbikers en deze let's ride gewoon doen. Desnoods maar 1 rondje savonds...
Ik heb je een Pm gestuurd JJ.
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Zeeuwse-Indian-Summer Ride
14 oktober

- JJ Speed
- TenZNL
- Joepie de
- Royba
- Boekenkist
- Pieterw33 (ovb)

Benieuwd of er nog last-minute bikers aansluiten zaterdag. :bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Ik ga het niet redden mannen. Veel plezier morgen!
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Da's jammer Pieter.
Next time..... :-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ik kom nu net uit de nacht en ga zo mn wekker zetten, als ik er niet ben om 9.30 dan lig ik nog in mn bed :D
In iedergeval veel plezier!
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Eenvoudiger kunnen we het niet maken; leuker ook niet!
Man wat was het gisteren een topdag; zon, zee, duinen, trappen, trails, goed gezelschap;

De Zeeuwse Indian Summer Let's Ride.

Opkomst was overweldigend; Boekenkist en Joepie de stonden reeds ruim vóór de afgesproken tijd klaar zodat we, na de gebruikelijke begroetingen, flux, fris en fruitig op pad konden.
Warmtrappen in het Nollebos; stukjes mtb-route meepakken, verder aangevuld met (wandel)paadjes en spoortjes.
De duinen lonken, maar niet voordat we een eerste pittige trap bij de tennisbanen afgedaald zijn om de (juiste) toon te zetten.
De eerste complimenten van omstanders worden trots in ontvangst genomen; die hebben we in tha pocket!
Duinen in; op en af, afgewisseld met ruiterpaden, mul en zwaar op enkele stukken; lastig om niet (stil) te vallen.
Trappen op en af, zonnetje wat goed doorkomt, vergezichten over zee en Walcheren, vriendelijke wandelaars.
Afbeelding
WWT (WaterWinTrail) met pomphuisjes, verbaasde reacties bij de Toblerones (wat zijn dat???).
De One-Twenty wordt benaderd, en Joepie de ziet de uitdaging om deze gedeeltelijk op de rijden.
Afbeelding
Wetende wat er nog allemaal gaat komen, laat ik dit voor wat het is...
De wind was gunstig gestemd voor de parapenters;
Afbeelding
het leek wel een kolonie spreeuwen, maar dan wel bont gekleurd.
Bij Streefkerkse Huis was er n kleine domper, omdat de deur hermetisch gesloten was. Jammer want de appeltaart aldaar is fameus! Niet getreurd, want na een aantal keren de boulevard bij Zoutelande op en af te zijn gereden, kregen de beentjes rust.
Capu met appeltaart bij 'n Ice; n aanrader, want compleet met n zeeuws likeurtje, wafeltje etc.
Het werd drukker; boulevard vol met vrachtauto's, want blijkbaar was er een strandcross later die dag; helaas daardoor n paar hm's gemist.
Duinen naar Westkapelle, Buckswegtrap bij Zuiderduin naar beneden en via schelpentrailtjes richting Waskapelse Kreken.
Afbeelding
Begrazingsgebied met zeeuwse knollen en mooie, prikkelbare meidoorns en braamstruiken naar KNRM en de tank.
Vanwege drukte Liberty Bridge links laten liggen.
De magen begonnen weer te knorren, maar rusten kon pas nadat we eerst nog n stukje dijk op-en-af geslingerd waren, het 'keerpunt' van de route bij het Alpentrailtje geslecht hadden (wederom eerst n demonstratie van omvallen), basaltkeien afgedaald naar het strand en ter plekke besloten om n klein stukje vloedlijn mee te pakken tot pauseplek bij KNRM, heerlijk in t gras.
Calorieën en vochtgehalte werden bijgevuld. Zo ook de achterband van Boekenkist, die zn laatste lucht blijkbaar had uitgeademd.
Onder toezicht van n lokale-oldtimer-met-sigaar-én-veel-kennis-van-zaken werd de bike gerepareerd. Forza.....
Duintrap beklommen, trap bij Joossesweg naar beneden
Afbeelding
en weer duinen op.
Zandputtrap af en trailtjes buitenom Het Kustlicht gereden richting Zoutelande. Cross was in volle gang; de uitlaatdampen sloegen op je longen, maar toch even bovenop de boulevard gekeken naar dat motorisch geweld.
De rust weer opgezocht bij Streefkerk, met n extra zware bonus klim.
Joepie de begon zn extra geleverde inspanningen in zn benen te voelen. Wat is er dan mooier om nog even te rusten op Het Hoge Duin (+54mtr NAP) om weer krachten op te doen.
Het laatste stuk van de rit kwam eraan; maar cadeau kregen we m niet.
De One-Twenty af, WWT/gebied
Afbeelding
en enkele Dishoektrails brachten ons naar Pancake Hill (Pannekoekhuis is er niet meer; een lelijk groot nieuw vakantieresort is er voor terug gekomen). Bovenlangs de duinen tot Camping Dishoek waar nogmaals het duin verlaten werd, uiteraard via een lekkere houten trap.
Afbeelding
Bij Vebenabos weer omhoog. Ten derde male bleek het evenwicht van Boekenkist niet geheel in orde, maar gras en meidoorn zorgden voor een comfortabele landing, met enkele schrammen in zn nek die thuis moeilijk uit te leggen zijn(!).
Afbeelding
Joepie de had nieuwe energie gevonden en kon het niet laten de trappen bij Vebenabos twee keer te doen. Laatste lootjes.
Afbeelding
Duintjes , een (bijna) laatste trap, laatste klim, laatste trap en last minute beslissing laatste stukje strand naar Panta Rhei.
Afbeelding
Een welverdiende Grimbergen-van-het-vat smaakte best mag ik wel zeggen.
Afbeelding
Bij de parking werd afscheid genomen.
53km/702hm.

Gentz, hij is voor herhaling vatbaar! :-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ziet er weer top uit. :-q De weer goden zijn je goed gezind, hoe doe je dat? :-D
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

kan niet meer schreef: De weer goden zijn je goed gezind, hoe doe je dat? :-D
Jarenlange ervaring.... :tong
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Leuk verslag, JJ :-q
Ziet er tof uit, erg jammer dat ik er niet bij kon zijn. Hopelijk de volgende keer beter.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Stephen King , Edgar Allan Poe,Hamlet,JJ Speed.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Gei-Kek schreef:Stephen King , Edgar Allan Poe,Hamlet,JJ Speed.
da's te veel eer! :winkie:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

In een woord: genoten!

Mooie dag, mooie tocht, goed gezelschap. Leuk verslag ook van de tocht! Helaas ook de Zeeuwse grond iets te vaak van dichtbij bekeken, maar er niets aan overgehouden behalve aangetaste eer... ;)


@JJ: ik hou me graag aanbevolen voor het grote rondje. Helaas gaan we nu qua weer de mindere periode in (alhoewel het bij mooi droog vriesweer ook wel top fietsen is). Hopelijk in het voorjaar een gaatje?
Plaats reactie