Let's Ride Zeeuwse Kust 2018 (pag 38)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Het is dat ik al andere verplichtingen heb zaterdag anders reed ik graag dit keer ook weer mee. Was een leuke zonnige ride daar in het Zeeuwse :-q
Ja, doei !
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Joepie de schreef:Het is dat ik al andere verplichtingen heb zaterdag anders reed ik graag dit keer ook weer mee. Was een leuke zonnige ride daar in het Zeeuwse :-q
Jammer en tnx man! Leuk om te horen en wellicht dat er nog anderen door getriggerd worden!
Next time! :-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

@jj speed

Ik neem aan dat jij je enkelproblemen te boven bent en zaterdag definitief door gaat ?
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Oystein schreef:@jj speed

Ik neem aan dat jij je enkelproblemen te boven bent en zaterdag definitief door gaat ?
Mijn fout, sorrie.
Ja hoor. Het gaat door!

Beloofd n mooie dag te gaan worden!
Droog, weinig wind, en volgens insiders zelfs zonnig!
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

:-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 3 augustus 2023, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

jj speed schreef:@Hugo: Balen man! Ik had het al wel gelezen op Strava.
We kunnen er wel n mouw aan passen; dan geef ik je n alternatief stukje route, als er trappen komen......
Of je loopt ze; zoveel zijn het er niet! :wink:
In ieder geval: beterschap!
Thanks JJ! Vanmiddag hopelijk nog even contact met huisarts. Als ik mag gaan fietsen, dan doe ik dat voor nu liever even rondom huis. Dan ben ik ook dichtbij, mocht er onverhoopt toch weer iets mis gaan...
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Boekenkist schreef:Dan ben ik ook dichtbij, mocht er onverhoopt toch weer iets mis gaan...
:-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Veel plezier allemaal, maar dat gaat zeker lukken!

@JJ: neem wel een keer contact op om de let's ride in te halen... :D
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

JJ bedankt voor de goede organisatie :-q
En iedereen bedankt voor de gezelligheid gedurende de dag.

Ik vond het een erg leuke tocht en sinds vandaag ervaring opgedaan met het trappen rijden, omhoog, omlaag, er langs omhoog en soms ook met de fiets over de schouder wanneer het erg steil werd.
Maar verder mijn grenzen verlegd en nieuwe ervaringen opgedaan :winkie:

Wel jammer dat ik al snel mijn voorrem leiding bij de remhendel kapot stootte maar zelfs op alleen een achterrem kon ik prima mee komen :-q

Nu nog even afwachten wanneer JJ de foto’s plaatst en doorstuurt :wink:
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ja het was weer top geregeld! Hij blijft me verbazen met zn mooie routes! Volgende keer hoop ik weer helemaal mee te rijden
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Foto's? 8)

'K zou graag 's een keer meerijden, Ik woon toch net boven de Zeeuwse eilanden dus ben wel benieuwd wat daar zoal te rijden is :wink:

Ik weet wel beetje de weg op de kop van Schouwen maar verder naar beneden is me qua MTB'en vrij onbekend.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ondertussen heeft JJ alle foto's gedeeld.
Ik heb er een paar uitgezocht :-D

Nog maar net op weg .. iedereen nog fris en fruitig :-q

Afbeelding

Voor mij was trappen rijden nieuw dus beetje makkelijk beginnen :winkie:

Afbeelding

Het is nog best pittig klimmen in de Zeeuwse duinen :o

Afbeelding

Ondertussen durfde ik al wat meer :lol:

Afbeelding

En soms gaat er naast makkelijker ... alhoewel .. :~

Afbeelding

Nog even allemaal poseren :-q

Afbeelding

Met 2.6 banden lukt het op kiezels omhoog rijden toch net wat makkelijker :winkie:

Afbeelding

En mijn persoonlijke hoogtepunt van de dag: deze "steile" trap:

Afbeelding

Alhoewel ik een enkele (lange) trap toch te intimiderend vond ... zeker als je nog maar 1 rem hebt ipv 2 :o

Afbeelding

En nog een groepsfoto :-q

Afbeelding
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Ik zit nu op mn werk (break) na te genieten van de Let's Ride.
Weet niet zo goed hoe ik m zou moeten omschrijven, omdat hij eigenlijk áf was.
Ook ben ik bevooroordeeld, omdat ik m zelf heb uitgestippeld.
Als ik dan nu toch even n min-puntje zou moeten benoemen: het zonnetje werd gemist.

's Ochtends helaas een afmelding van mario070, zodat het aanvangs startveld op 5 bleef hangen.
Op de parking trof ik mauke en Oystein (met n Bluf-O), even later gevolgd door pieterw33 (wederom zonder reserve derrailleurpad) en mtb-praat (non forum-lid).
Dagprogramma doorgesproken, afspraken gemaakt en we gaan op pad.
Warmtrappen over enkele Nollepaadjes, al dan niet gemarkeerd door Bloso-bordjes.
Uiteindelijk kom je dan aan de voet van de duinen, waar de echte fun begint.
Oystein was het trappen rijden niet echt gewend; met een (fraaie) ltht zonder dropper waren de eerste trappen dan ook best wennen. De andere rijders waren bekend met het fenomeen.
Gelukkig liet hij zich niet opnaaien en schatte goed in of hij een hindernis wel of niet aandurfde.
Wet van Murphy kwam ook om de hoek kijken, tijdens de afdaling bij Lage Licht Kaapduinen.
Pieterw33 had zojuist enthousiast over zn stabiele bidonhouder vertelt..... ik heb m na de afdaling zn bidon weer terug gegeven....
Waterwingebied, pomphuisjes, one-twenty omhoog gemeesterd.
Vossenhol naar beneden was het Waterloo voor de voorrem van Oystein. Even ergens achter blijven haken....
Na ruim 1.5uur waren we dus in Zoutelande (bij het oude strandhuis); Streefkerk lonkte met koffie en gebak, maar vanwege de tijdslimiet van mauke (uiterlijk 12uur retour ivm werk), werd besloten door te rijden tot Westkapelle.
Een vriendelijke strandwacht attendeerde ons op het niet-fietsen-op-de-boulevard, maar gaf zelf aan d'andere kant op te kijken.
Boulevard dus van diverse kanten op en af, door naar duintjes en KNRM.
Liberty Bridge naar beneden en een verdiende koffiebreak gedaan, waarna we afscheid genomen hebben van mauke, nadat we de verplichte groepsfoto genomen hadden.
Vier bikers door richting Domburg via 'Alpenpaadje' en vogeluitkijk, waar pieterw33 een mooie walride demonstreerde.
Hoge Hill Domburg is geheel vernieuwd, maar de trappen zijn, na beklimming te voet, een mooie aanvulling op de route. Appeltje-eitje, zelfs met slechts één rem.
Via één van de vele Manteling-trailtjes naar Westhove, via de 'knuffelboom', trauma-pad van pieterw33 (takke-tak vorige Let's Ride)richting Oranjebos.
Na een heuse 'skinny' was het keerpunt bereikt. Via Overduin, Zeeduin, Schoonoord (waar enkele reeën gespot werden) weer terug bij Westhove.
Daar even een culturele stop gedaan bij 'De Boom Van Mondriaan'en door naar de dixies.
Nieuw in de Let's Ride was het stuk Westhove-Westkapelle via de Kreken en Watergangen. Die lagen er fantastisch bij; droog, groen en stil.
De beentjes werden hier toch al gevoeld door de diverse deelnemers. De enkele rustpuntjes (trekpontjes) moesten de armspieren het werk over nemen, om d'overkant te kunnen bereiken.
Westkapelsche Kreek bracht ons weer bij het KNRM-parking.
Duinen omhoog en de trap thv het RAF-monument afgedaald.
Enkele asfaltkilometers naar Zoutelande; en via het Duinstraatje naar Bunker2, welke overwonnen moest worden door beklimming van de trap, bikend of lopend.
Bij Streefkerk een alternatief lusje genomen en door naar de one-twenty over de duinen. mtb-praat had hier echter niet de puf meer voor en koos voor het geplaveide alternatief.
Na het afdalen van de one-twenty werd door de overige deelnemers ook schoorvoetend toegegeven dat men moe was.
Gekozen voor het samen-uit-samen-thuis principe en via schelpenpaadjes onderlangs richting huiswaarts.
Uiteindelijk is de teller op ruim 75km met 780hm tot stilstand gekomen.

Een mooi resultaat voor een mooie dag met een super ploeg!

Mannen bedankt! :-q
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Herkenbare trappen op de foto's! Maar goed dat ik niet mee ben gegaan, mijn schouder had dat nog niet getrokken... Maar zo te horen is het weer een toffe dag geweest. Hopelijk snel een herhaling...;)
Plaats reactie