Fiets(t)er(s) rond Arnhem

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
CarverS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 448
Lid geworden op: vr 15 juli 2011, 21:08
Mijn mountainbike: Canyon XC6 XT + Trek Farley Saso

Paul Rush schreef:1 1/2 uur okay?
Lijkt me prima.
Gebruikersavatar
Rijkovich
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 330
Lid geworden op: do 25 maart 2010, 18:11
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF9 SL 2021 / Stanton Sherpa

Als het weer niet te slecht is ben ik van de partij. Ik hoop dat ik een beetje met jullie mee kan komen...
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen...
Arnhemrunner76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 12:12
Mijn mountainbike: Merida XC Series 80-d - Rock Shox Repo SL - SLX - XT - Gestolen - Gary Fisher Sugar 293

Hoi allemaal,

Ik ben zelf ook nog niet zo lang actief op de mountainbike (sinds juni 2011), maar kikker enorm op van fietsen. Ik zou het leuk vinden om het wat serieuzer aan te pakken. Om kennis te delen over training, materiaal, en de voortgang te monitoren door met iemand of een klein groepje wat intensiever samen te gaan trainen. Liefst zelfs een paar keer per week, waarvan tenminste 1 dag in het weekend. Dat vereist best wat van elkaar, dus misschien dan wat meer info om mijzelf:

Ik bezit momenteel een tweetal fietsen (26" GF hardtail met profielbanden en een 29" GF met straatbanden), maar fiets het liefst op verhard asfalt. Dat heeft er ook mee te maken dat als mijn materiaal stuk gaat, ik het (nog) niet kan repareren. Bovendien is mijn opberghok overvol.

Mijn oorsprong ligt in hardlopen en ik mag als krachttraining graag doorhalen op de ergometer bij een dichtbijgelegen sportschool (roeien, tot 10 km). Het hardlopen heb ik geskipt, omdat het te onvriendelijk voor mijn gewrichten is. Fietsen lijkt me veel gezondere manier om fit te blijven. Ik heb een behoorlijk sportverleden.

Niet onbelangrijk: Ik ben woonachtig te Arnhem (Noord), 34 jaar oud en weeg ongeveer 85 kilo. Omdat ik meestal in Arnhem werk, kan ik makkelijk afspraken maken en me eraan houden. Mijn thuisfront (vriendin), traint zelf ook veel, dus ook van dat front vooral medewerking. Nu fiets ik voornamelijk op de Posbank, maar hou me aanbevolen voor inspannendere stukjes asfalt. Ik ken er de weg nog niet heel goed. Om het lichaam te monitoren train ik altijd met hartslagapparatuur (Suunto incl. bikepod). Na een training is die gemiddeld rond de 160 bpm, dus ik zit niet stil.

Reacties zie ik graag verschijnen.

Groet,

Wouter
------------------------------------------------------------------------------
Cave canem... Merida XC series 80-d - gemodificeerd - RS Repo SL - SLX - XT - hydrauliek. GESTOLEN d.d. 15-1-2013 : GF Sugar 293 MY2004
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Arnhemrunner76 schreef:.....
Ik bezit momenteel een tweetal fietsen (26" GF hardtail met profielbanden en een 29" GF met straatbanden), maar fiets het liefst op verhard asfalt....... maar hou me aanbevolen voor inspannendere stukjes asfalt. ......
Je zit hier op een mountainbikeforum. Volgens mij kun jij beter een racefiets kopen en asfaltvretend op een reetfietsforum knoppenbonken.
Mijn insteek is gewoon regelmatig een lekker, vooral gezellig stukje trappen door de bossen, al dan niet met klimmetjes en technische stukjes. Als het aan mij ligt moet het vooral niet op training gaan lijken :tong , ik heb in ieder geval geen wedstrijddoel of zo, maar een beetje zweten en nu en dan afzien is prima :bier: .
Maar sluit je vanavond lekker aan, dan gaan we horen wat de insteek is van de rest, dan kun je altijd nog aan- of afhaken.

Woensdagavond 19.00
SC Valkenhuizen:

CarverS
Gangisalles
Paul Rush
Rijkovich (weersafhankelijk)
Arnhemrunner76 ?
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Gaan jullie het hele rondje posbank doen ?
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

RobSter schreef:Gaan jullie het hele rondje posbank doen ?
Als je bedoelt de hele Rheden-route, ik niet in ieder geval. Ik weet niet of we überhaupt bij de Posbank komen.
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Mwha.. heb wel zin om te komen...

Paul PB me het adres en je telefoon nummer even...

Iemand anders mag ook :roll:
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

pb voor Rob
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Woensdagavond 19.00
SC Valkenhuizen:

CarverS
Gangisalles
Paul Rush
Rijkovich (weersafhankelijk)
Arnhemrunner76 ?
RobSter
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Met 1 1/2 uur rijden gaan we het volgens mij net droog houden.
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Het was kort maar krachtig :-q

Morgen maar eens een echte ketting halen want 2x kettingbreuk in 15 km is teveel van het goede.

Volgende week maar eens over doen. Morgen maar de Posbank voor straf maar eens fietsen. :roll:

Heren, het was me weer een waar genoegen. Paul bedankt voor het gidsen en.... Robert....

Bedankt voor de lift zou ik maar zo zeggen... Jammer dat we je die fietsert net niet heb kunnen inhalen..

Zou een mooi plaatje zijn geweest :D :-q
Arnhemrunner76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 12:12
Mijn mountainbike: Merida XC Series 80-d - Rock Shox Repo SL - SLX - XT - Gestolen - Gary Fisher Sugar 293

Mannen,

bedankt voor de begeleiding en graag tot een volgende keer.

Groet,

Wouter
------------------------------------------------------------------------------
Cave canem... Merida XC series 80-d - gemodificeerd - RS Repo SL - SLX - XT - hydrauliek. GESTOLEN d.d. 15-1-2013 : GF Sugar 293 MY2004
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Koop dan ook gewoon een fatsoenlijke fiets man Rob! Die Taiwanese troep is nergens goed voor :lol:

Volgende keer ben ik er ook weer bij. Heb ze vandaag maar even verteld dat ik het overwerken zat ben. Het lost niks op, want ze plannen het toch wel overvol.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Ben je nu homo of niet ? (zie je onderschrift 'het is waar') :tong

Btw... het was een shimano ketting.. taiwan of niet.. ik het gewoon teveel kracht :lol:
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

RobSter schreef:Ben je nu homo of niet ? (zie je onderschrift 'het is waar') :tong
Ssssht, niet verder vertellen :-{ Maar ik mag aannemen dat je weet wie of dat die 'gay' is? Dan snap je 'm wel :winkie:

Maar wat betreft de kracht; Nu weet je hoe ik me voel... Ik flik dat kunstje altijd met frames... Gewoon veel bier drinken, word je sterk van (althans, dat zegt de chef....)
Plaats reactie