Fiets(t)er(s) rond Arnhem

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Xezoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 10 juli 2010, 11:22
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 1 2010

Zijn er hier nog groepjes actief in Arnhem voor de routes Oosterbeek en/of Posbank?
Ik woon in Arnhem-Noord en haak graag een keer aan; ik start bij Mariëndaal/Warnsborn.
Ben 35 jaar en fiets 1 a 2x in de week, hou wel van een lekker tempo.
Luuk16
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: do 26 mei 2016, 00:52
Mijn mountainbike: FELT thirty 9 '15

Xezoz schreef:Zijn er hier nog groepjes actief in Arnhem voor de routes Oosterbeek en/of Posbank?
Ik woon in Arnhem-Noord en haak graag een keer aan; ik start bij Mariëndaal/Warnsborn.
Ben 35 jaar en fiets 1 a 2x in de week, hou wel van een lekker tempo.
Geen idee. Zou wel handig zijn als dat een beetje overzichtelijk weergegeven kan worden in een topic ofzo. Waar en wanneer er groepjes zijn.
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

Luuk16 schreef:
Xezoz schreef:Zijn er hier nog groepjes actief in Arnhem voor de routes Oosterbeek en/of Posbank?
Ik woon in Arnhem-Noord en haak graag een keer aan; ik start bij Mariëndaal/Warnsborn.
Ben 35 jaar en fiets 1 a 2x in de week, hou wel van een lekker tempo.
Geen idee. Zou wel handig zijn als dat een beetje overzichtelijk weergegeven kan worden in een topic ofzo. Waar en wanneer er groepjes zijn.
ivm de vakanties zal het nu wel wat rustig zijn, maar over het algemeen steeds zo'n 4 to 12 man.
http://www.mtbvelp.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
beter scheef erin dan recht ernaast
Xezoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 10 juli 2010, 11:22
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 1 2010

@Jelle73: Bedankt, klinkt goed! Maar Velp is wat minder handig startpunt voor mij en zondagochtend ook niet. Ik kwam via google ondertussen ook al op http://mtb-arnhem.blogspot.nl/; zal daar eens kijken.

@Luuk16: mee eens , een agenda functie o.i.d. zou leuk zijn hier op het forum. Wie wil kan dan aanhaken.

Andere initiatieven in Arnhem-Noord hoor ik ook nog graag.
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Bij MTB-Arnhem word flink doorgereden de meeste leden zijn wedstrijdrijders echt een leuk clubje rijders bij elkaar. Op de dinsdag en donderdag zijn er trainingen dinsdag wordt er lekker getrailed door de bossen donderdag ligt de nadruk op techniek training.

Er is nog een ander optie: Roellofs mountainbike club
ernest68
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 24 september 2010, 11:38
Mijn mountainbike: Cannondale FSI Carbon 4 (jaar 2017)

Roelofs in Arnhem heft ook clubje als ik me niet vergis
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

ernest68 schreef:Roelofs in Arnhem heft ook clubje als ik me niet vergis
Ja, dat had ik hierboven al geschreven.
Er is nog een andere optie: Roellofs mountainbike club
Gebruikersavatar
MvdS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 28 augustus 2016, 21:28

ernest68 schreef:Roelofs in Arnhem heft ook clubje als ik me niet vergis
Om de week op zo. ochtend vertrekken er twee groepen. Verschil tussen beide groepen is het tempo. Lekker fietsen rondom Arnhem, nadruk licht op techniek. Copy/paste van de (besloten) Facebook Groep RMC:

Roelofs MTB/Race Club richt zich op de recreatieve en sportieve mountainbikers die van uitdagingen en af en toe tempowisselingen houden, met als doel het verbeteren van de algemene conditie en techniek. Daarnaast is het leuker om samen te rijden, van elkaar te leren en nieuwe routes te ontdekken. Gezelligheid, vrijheid, eigen verantwoordelijkheid, het principe “samen uit, samen thuis” en rekening houden met overige recreanten in het bos zijn de belangrijkste uitgangspunten. Er zijn twee groepen.

Roelofs MTB groep I
• Om de twee weken op zondag, in de oneven weken, wordt er gefietst. Vertrek om 09.30 uur vanaf Fietsspeciaalzaak Roelofs waar de groep om ongeveer 12.00 uur terug keert;
• Je beschikt voor een goede conditie en techniek beheersing;
• Gemiddelde snelheid ligt boven 20 km/uur (afhankelijk van de route en ondergrond);
• Het dragen van een goed helm en handschoenen is verplicht;
• MTB-vergunningsticker van Natuurmonumenten is verplicht. Deze is o.a. verkrijgbaar bij Fietsspeciaalzaak Roelofs. Kosten € 12 voor een kalenderjaar;
• De groep is voor zowel mannen als vrouwen.

Roelofs MTB Groep II
• Om de twee weken op zondag, in de oneven weken, wordt er gefietst. Vertrek om 09.30 uur vanaf Fietsspeciaalzaak Roelofs waar de groep om ongeveer 12.00 uur terug keert;
• Je hebt een redelijke conditie en stapt niet voor het eerst op een MTB;
• Gemiddelde snelheid ligt rond de 18 à 19 km/uur;
• Er wordt minimaal 1 x gestopt als rustmoment en mogelijkheid wat te eten
• Het dragen van een goede helm en handschoenen is verplicht;
• MTB-vergunningsticker van Natuurmonumenten is verplicht. Deze is o.a. verkrijgbaar bij Fietsspeciaalzaak Roelofs. Kosten€ 12 voor een kalenderjaar;
• De groep is voor zowel mannen en vrouwen.


Opmerkingen:
• Zorg voor een reserve binnenband en pomp, voldoende drinken en eten in de vorm van bv energierepen
• Deelname is kosteloos, vrijwillig en altijd op eigen risico (zowel op medisch als materieel technisch gebied)
• Een WA en NTFU (of KNWU) verzekering (voor schade aan fiets en accessoires) is aan te raden
•Voor het groepsgevoel rijden we in de kleding van Roelofs Fietsspeciaalzaak. Deze is tegen speciale prijs te koop voor leden van de Roelofs MTB/Race club.


VERTREK
Zondagmorgen om de twee weken (elke oneven week) om 09.30 uur
Fietsspeciaalzaak Roelofs, G.A. van Nispenstraat 1, te Arnhem.

AANMELDEN
Deelname is gratis, maar graag wel van tevoren aanmelden door een
mail te sturen naar RoelofsMTB@gmail.com (dit ivm het aantal begeleiders)
De data zijn te vinden onder evenementen op deze facebook pagina
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Onder het mom van groepsgevoel moet je in kleding van Roelofs rijden. Typische Mark Roelofs-actie, ook daar zit geld.
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
MvdS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 28 augustus 2016, 21:28

Paul Rush schreef:Onder het mom van groepsgevoel moet je in kleding van Roelofs rijden. Typische Mark Roelofs-actie, ook daar zit geld.
Dat vast wel mee. Er moet helemaal niets (rijden er genoeg zonder Roelofs kleding mee) en de RMC kleding wordt tegen inkoop aangeboden. Zeer goede Bioracer kleding voor een schijntje! Inderdaad een typische Marc Roelofs actie, RMC leden matsen met kleding tegen inkoop, scherpe tarieven op onderhoud en onderdelen, kosteloos uitlenen van MTB reiskoffers en op diverse ander vlakken een non-baatzuchtige ondersteuning van de gezamenlijke hobby. Daar kan menig fietsspeciaalzaak nog wat van opsteken!

De RMC tochten zijn erg leuk. Door de groei van het aantal rijders wordt er binnenkort zelfs met een derde groep gestart.

Rij gerust eens mee, iedereen is welkom!
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

MvdS schreef:.....Rij gerust eens mee, iedereen is welkom!
16 Jaar klant geweest, absoluut helemaal klaar mee. Maar, als je andere ervaringen hebt, koester die vooral. Er is echt beter te vinden in Arnhem.
En wat is hier het praktisch nut van?
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

@MvdS: Typisch Marc Roelofs? Heeft ie het licht gezien dan? Paul Rush is niet de enige met dat soort ervaringen, ben er ook een tijdje klant geweest en ook voor mij nooit meer Roelofs.
modder zuigt!
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Zijn er nog mensen waar ik bij kan aanhaken?

Vanwege mijn werk kan ik niet elk weekend maar wel vaak doordeweeks.

Ben een (net) boven gemiddeld mtb'er schat ik maar rij vooral voor de fun. Tempo pas ik graag aan!
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Hey Kelvin,

Ik heb tegenwoordig ook aardig ruimte om doordeweeks te rijden, en bike ook liever voor de fun dan voor de snel! Stuur maar PM met je nummer, kunnen we een keer wat afspreken. :-q
______Honzo ______ Jake______ Unit
XanderNL
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 4 april 2017, 15:53
Mijn mountainbike: Bulls Nuclear DS-300

Hey Kelvin en Frackture ik sluit ook graag aan :)! Rij ook voor de fun en vaak doordeweeks.
Plaats reactie