Let's ride Hoogerheide - Calfven

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Jeroen Bike Comp
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 4 november 2008, 21:34
Mijn mountainbike: Hoogerheide
Contacteer:

Op gezette tijden krijg ik vragen van mountainbikers om een rondje vanuit Hoogerheide te mogen meerijden. Tot op heden werd er of in Hoogerheide of in Bergen op Zoom gestart. Aangezien er blijkbaar genoeg animo lijkt te zijn om iedere week vanuit Hoogerheide te starten start ik deze topic. Het is de bedoeling om vanuit Hoogerheide op zondagochtend te starten. Verzamelpunt Cafe de Entree (bij het tunneltje, begin Raadhuisstraat).

Zomers starten wij meestal om 8.00h 's morgens en in de winter om 9.00h.

Wij rijden meestal een afwisselend rondje van ca 40 km. in de bossen van Hoogerheide - Ossendrecht - Putte. Wij rijden voor ons plezier maar zijn ook wel een beetje fanatiek. Dus heb je zin om een keertje mee te rijden laat dan een post achter of kom gewoon naar het startpunt. Let op! als er gereden wordt dan wordt dit hier vermeld. Bij constante regen rijden wij in principe niet. Uiteraard mag iedereen van dit topic gebruik maken om een rit te plannen maar geef dan wel duidelijk de datum, tijdstip en vertrekpunt aan.

Bikers die liever vanuit Bergen op Zoom willen starten kunnen ook posten op "Let's ride Zuid West Hoek by Mellowbikers".


As zondag 13 juni 8.00h wordt er weer gestart vanaf Cafe de entree:

Jeroen BC
Laatst gewijzigd door Jeroen Bike Comp op wo 8 december 2010, 14:47, 4 keer totaal gewijzigd.
Hay que empezar a subir la montaña como un viejo para llegar a la cima como un joven

El CiclistA AmablE
Twan s
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 29 januari 2010, 18:13
Mijn mountainbike: Fuel Cube ams comp. 2010 Cube nature. Cube Team 240

Op gezette tijden krijg ik vragen van mountainbikers om een rondje vanuit Hoogerheide te mogen meerijden. Tot op heden werd er of in Hoogerheide of in Bergen op Zoom gestart. Aangezien er blijkbaar genoeg animo lijkt te zijn om iedere week vanuit Hoogerheide te starten start ik deze topic. Het is de bedoeling om vanuit Hoogerheide op zondagochtend te starten. Verzamelpunt Cafe de Entree (bij het tunneltje, begin Raadhuisstraat).

Zomers starten wij meestal om 8.00h 's morgens en in de winter om 9.00h.

Wij rijden meestal een afwisselend rondje van ca 40 km. in de bossen van Hoogerheide - Ossendrecht - Putte. Wij rijden voor ons plezier maar zijn ook wel een beetje fanatiek. Dus heb je zin om een keertje mee te rijden laat dan een post achter of kom gewoon naar het startpunt. Let op! als er gereden wordt dan wordt dit hier vermeld. Bij constante regen rijden wij in principe niet. Uiteraard mag iedereen van dit topic gebruik maken om een rit te plannen maar geef dan wel duidelijk de datum, tijdstip en vertrekpunt aan.

Bikers die liever vanuit Bergen op Zoom willen starten kunnen ook posten op "Let's ride Zuid West Hoek by Mellowbikers".


As zondag 13 juni 8.00h wordt er weer gestart vanaf Cafe de entree:

Jeroen BC
Twan s
Jeroen Bike Comp
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 4 november 2008, 21:34
Mijn mountainbike: Hoogerheide
Contacteer:

Hé Ludi, als je nog een keertje mee wilt rijden laat het dan even weten, zou leuk zijn! Ben je gebruikersnaam kwijt dus ik kan je niet PB-en.
Hay que empezar a subir la montaña como un viejo para llegar a la cima como un joven

El CiclistA AmablE
Jeroen Bike Comp
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 4 november 2008, 21:34
Mijn mountainbike: Hoogerheide
Contacteer:

Wordt goed weer, dus morgenochtend, zondag, om 8.00h wordt er gestart bij de Entree.
Hay que empezar a subir la montaña como un viejo para llegar a la cima como un joven

El CiclistA AmablE
Jeroen Bike Comp
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 4 november 2008, 21:34
Mijn mountainbike: Hoogerheide
Contacteer:

Het was een leuke en lekkere ronde afgelopen zondag. Eerst hebben wij het bekende stuk rond de vliegbasis gereden en daarna overgestoken naar Huijbergen doorgereden naar de Kalmthoutseheide (rond grote meren gereden) en overgestoken naar Ossendrecht, achter politieschool langs naar de "leeuw van Vlaanderen". Aldaar de oranje pijlen route gereden, echt een aanrader!! :-q , veel single tracks, hellinkjes en afdalingen en behoorlijk technische stukjes. Wel opletten dat je de pijlen niet mist! Nog een paar omgevallen boompjes van het pad afgetrokken om het volgende keer makkelijker te maken. Via de oranje pijlen route weer teruggereden richting Ossendrecht, door de bossen weer terug naar huis. Puik rondje.

Het is even afwachten of ik as zondag weer ga rijden, kom zaterdag terug van de camping met het gezin (zonder bike) dus ik denk dat ik er dan wel weer aan toe ben!
Hay que empezar a subir la montaña como un viejo para llegar a la cima como un joven

El CiclistA AmablE
Jeroen Bike Comp
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 4 november 2008, 21:34
Mijn mountainbike: Hoogerheide
Contacteer:

De opkomst was magertjes, me, myself & I waren van de partij. Dus ik mocht het tempo bepalen :) Via Calfsven door de bossen naar Ossendrecht gereden, kwam daar midden in een rommelmarkt terecht. Zag nog een leuke MTB staan voor weinig maar kon deze helaas niet meenemen :winkie:. Doorgereden naar mijn favoriete ronde "de leeuw van Vlaanderen". Was lekker rustig op een paar joggers na (dat dat daar vrij mag rondlopen :tong ). Een paar verschillende pijlen routes gereden, oranje, wit en groen. Het blijft leuk aldaar, iedere keer ontdek je toch weer een ander paadje. Daarna weer terug naar Ossendrecht waarbij ik na tig kilometer omrijden vanwege die rommelmarkt (wist niet dat Ossendrecht zo groot was, of was ik gewoon de weg kwijt :~ ) weer huiswaarts ben gegaan.

Oh ja, ik ga morgen, dinsdag weer een rondje rijden, iemand interesse? Bij de Entree om 19.00h, als je mee wilt rijden laat dan even een berichtje achter.
Hay que empezar a subir la montaña como un viejo para llegar a la cima como un joven

El CiclistA AmablE
Jeroen Bike Comp
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 4 november 2008, 21:34
Mijn mountainbike: Hoogerheide
Contacteer:

Morgen Donderdag omstreeks 19.30h bij de Entreé voor een rondje ZWH.

Deelnemers

Jeroen BC
Freddy

Voor as Zondag moet ik afhaken, wordt mooi weer dus ga met het gezin het hele weekend naar Zeeland.
Hay que empezar a subir la montaña como un viejo para llegar a la cima como un joven

El CiclistA AmablE
rubber-12
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 5 mei 2008, 18:20
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Trek Superfly 7. Ex-Turner Flux en GT Xizang

Ik kom vanuit Kalmthout en heb vandaag geprobeerd om de oranje route eens af te bollen en meteen in te lezen in de GPS.
Omdat ik niet wist waar de route allemaal passeert, aan het Ravenhof de groene route genomen en onderweg de oranje toer op.
Leuk ritje, maar wat een zandbak!! Precies ook wat zwaarder dan de groene route (die is 22 km)
Het is me wel niet gelukt om de lus vol te krijgen.
In het Moretusbos achter het theehuisje achterdoor, naar rechts het fietspad richting Ravenhof op, op de bareel staat een pijl naar rechts met iets dat op een P-symbool lijkt en dan niks meer. Ik heb nog wat gezocht in alle richtingen maar noppes. Het begon daar ook ferm druk te worden met de dorpsdag van Putte.
Heeft iemand een tip hoe de route daar loopt?
Jeroen Bike Comp
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 4 november 2008, 21:34
Mijn mountainbike: Hoogerheide
Contacteer:

rubber-12 schreef:Ik kom vanuit Kalmthout en heb vandaag geprobeerd om de oranje route eens af te bollen en meteen in te lezen in de GPS.
Omdat ik niet wist waar de route allemaal passeert, aan het Ravenhof de groene route genomen en onderweg de oranje toer op.
Leuk ritje, maar wat een zandbak!! Precies ook wat zwaarder dan de groene route (die is 22 km)
Het is me wel niet gelukt om de lus vol te krijgen.
In het Moretusbos achter het theehuisje achterdoor, naar rechts het fietspad richting Ravenhof op, op de bareel staat een pijl naar rechts met iets dat op een P-symbool lijkt en dan niks meer. Ik heb nog wat gezocht in alle richtingen maar noppes. Het begon daar ook ferm druk te worden met de dorpsdag van Putte.
Heeft iemand een tip hoe de route daar loopt?
Hallo Rubber, dat p symbool staat volgens mij voor het einde van de ronde. Ik haak in op de oranje route vanuit de kant van Ossendrecht dus eerlijk gezegd weet ik niet waar het officiële beginpunt is. Vanuit Ravenhof keer ik om en rijd ik tegenovergesteld de route weer terug (je ziet dan geen pijlen langs deze kant) en duik dan het park weer in waarlangs ik gekomen ben, op een gegeven moment duiken de pijlen weer op en kun je de route vervolgen uiteindelijk kom je dan weer uit bij Ravenhof. Ik heb geen GPS dus kan je de route niet laten zien.

Hé mannen heeft iemand interesse om morgen (maandag) een rondje te rijden vanuit Hoogerheide? De entree 19.30h?
Hay que empezar a subir la montaña como un viejo para llegar a la cima como un joven

El CiclistA AmablE
Jeroen Bike Comp
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 4 november 2008, 21:34
Mijn mountainbike: Hoogerheide
Contacteer:

Interesse peiling Let's ride Moretusbos (Putte), Zondagochtend 11 Juli.
Hay que empezar a subir la montaña como un viejo para llegar a la cima como un joven

El CiclistA AmablE
Dubber
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2392
Lid geworden op: za 2 januari 2010, 23:38
Mijn mountainbike: too much to list :)

Jeroen Bike Comp schreef:Interesse peiling Let's ride Moretusbos (Putte), Zondagochtend 11 Juli.
Ik hou m ff in de gaten, wellicht dat wij ook een keer die kant op komen zetten met een paar man! :-q
Jeroen Bike Comp
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 4 november 2008, 21:34
Mijn mountainbike: Hoogerheide
Contacteer:

Hi Dubber,

Ik hoor het wel! Lijkt mij leuk om weer eens samen te rijden.

Ik ga vanavond niet meer rijden, veel te warm, wordt morgen (dinsdag), 19.00h? Twan je hebt een PBtje.
Het gaat richting het Ravenhof om aldaar de oranje route te rijden met Rubber-12. Verder nog iemand zin om mee te rijden?

Deelnemers:

Twan S
Rubber-12
Jeroen BC
Hay que empezar a subir la montaña como un viejo para llegar a la cima como un joven

El CiclistA AmablE
rubber-12
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 5 mei 2008, 18:20
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Trek Superfly 7. Ex-Turner Flux en GT Xizang

Voilà sé,

Net terug van een avondtochtje met Jeroen BC en Twan. De beesten begonnen ons op te vreten en het werd stilaan donker.
Maar weer wat leuke paadjes én bikers ontdekt/ontmoet.

Twee uurtjes is jammer genoeg wat kort om op 'ontdekkingsreis' te gaan.

Tot de volgende!
Jeroen Bike Comp
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 4 november 2008, 21:34
Mijn mountainbike: Hoogerheide
Contacteer:

rubber-12 schreef:Voilà sé,

Net terug van een avondtochtje met Jeroen BC en Twan. De beesten begonnen ons op te vreten en het werd stilaan donker.
Maar weer wat leuke paadjes én bikers ontdekt/ontmoet.

Twee uurtjes is jammer genoeg wat kort om op 'ontdekkingsreis' te gaan.

Tot de volgende!
Ik zie dat je ook weer veilig thuis bent gekomen. Het was leuk en zeker avontuurlijk rijden! Geen paadje is veilig voor Rubber! Op paden gereden waar volgens mij al 100 jaar geen mens meer was geweest :winkie: Inderdaad jammer dat wij niet wat meer tijd hadden, het begon al te schemeren en was pas 10 over 10 thuis, net voor het donker thuis.

Is zeker voor herhaling vatbaar. Kijk maar even of jullie op zondagochtend 11 juli vrij zijn voor een ritje met de Mellow bikers. als ik jullie agenda zo hoor dan hebben jullie ieder weekend wel ergens een toer te rijden. Als je nog een paar goede tips voor leuke tochtjes dit najaar dan horen wij dat graag, zeker de nightrides niet vergeten.

Tot de volgende rit.
Hay que empezar a subir la montaña como un viejo para llegar a la cima como un joven

El CiclistA AmablE
rubber-12
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 5 mei 2008, 18:20
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Trek Superfly 7. Ex-Turner Flux en GT Xizang

Ik heb hier net even op de kalender gekeken (die van mountainbike.be met weergave op kaart is echt handig) en 11 juli is er niks te beleven binnen een redelijke afstand. De enige die in aanmerking kwam is afgelast.

Dus ik ben wel kandidaat voor 11 juli :-q .

Strammermax (die zich al zorgen maakt over het tempo :-D ) en andere bikecompagnons proberen warm te maken.
Ik smijt het even op het Belgische forum, we zitten meestal hier te lullen
Plaats reactie