Let's ride vanuit Enschede en omgeving

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Blu-Ray
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 27 februari 2010, 21:59
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 2012 650B Special

Er wordt getracht wekelijks op de maandagavond (als er voldoende licht is) een rondje te rijden vanaf de parkeerplaats van het Mediant te Enschede. We proberen elke keer een andere route te rijden met het principe "samen uit, samen thuis". Dus uitermate geschikt voor mensen die niet meer alleen willen rijden, of net begonnen zijn met mountainbiken. Wil je lekker hard knallen en/of alleen maar kilometers maken, dan is het advies om zelf een groepje te maken. Begrijp me goed, het mag best wel een keer en met een deel van de groep, maar de doelstelling is meer gezelligheid ipv prestatie en/of resultaat. De afstand schommelt tussen de 25 en 30 kilometer en het gemiddelde zal niet boven de 20 km/uur komen. Getracht wordt om gebruik te maken van de bestaande routes in de omgeving, waarbij zo veel mogelijk asfalt en verharde fietspaden worden gemeden. Halverwege houden we een kleine pauze, want ja we willen ook wel wat te kletsen en te bikken hebben. We hebben een leuke traditie; nieuwelingen een pak koekjes mee laten nemen :-q
We verzamelen meestal op de maandagavond om 18:45 uur en vertrekken uiterlijk om 19:00 uur. Hou dit topic in de gaten wanneer we weer beginnen en hoe laat.

Daarnaast wordt er vanuit deze groep regelmatig initiatieven genomen om zondag gezamenlijk in verschillende regio's te gaan rijden. Ook worden evenementen bezocht die wat verder weg liggen, denk aan Limburg mooiste en MH2D. Natuurlijk houden we de rest van het forum ook in de gaten en als er ergens anders een Let's Ride wordt georganiseerd gaan we er naar toe. Iedereen die zich kan vinden in onze principe is van harte welkom. We hebben geen instructeurs, maar wel voldoende ervaring om je tips of begeleiding te kunnen geven. Dus schroom niet om contact op te nemen, of kom op maandagavond spontaan naar de parkeerplaats bij het Mediant te Enschede. Een pak koekjes scoort punten, maar we vinden het gewoon leuk als je met ons mee wilt rijden. Dus wie weet tot snel?
Laatst gewijzigd door Blu-Ray op ma 11 maart 2013, 11:04, 9 keer totaal gewijzigd.
Blu-Ray
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 27 februari 2010, 21:59
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 2012 650B Special

Maandag 31 mei verzamelen parkeerplaats Mediant (TPZ) om 18:45 uur, tocht gaat richting UT en een deel Noordlus.
It’s all about the smiles.
Avio-NL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 20:44
Mijn mountainbike: Cube Acid Hayes SR White n Red

Mijn eerste bericht op dit forum.
Kom zelf uit Glanerbrug, zou wel mee willen gaan ff kijken of ik dan kan.
Hoeveel bikers verwacht je?
Gr Dennis
Blu-Ray
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 27 februari 2010, 21:59
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 2012 650B Special

Meestal zitten we tussen de 10 en 12 bikers. Het tempo is te doen, er wordt goed doorgereden, het is wel de bedoeling dat we op elkaar wachten. Kijk maar of je kunt,

gr Ray
It’s all about the smiles.
-Haas-
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:12

waar gaat de route langs?
Blu-Ray
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 27 februari 2010, 21:59
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 2012 650B Special

-Haas- schreef:waar gaat de route langs?
Dat wordt elke maandag bepaald door de groep, maar het is altijd in de omgeving van Enschede. Soms worden er delen van de vaste MTB route gereden (Ruthbeek, Noordlus of Buitenspoor). Dus als je zin hebt kom gerust langs, let wel, we gaan door tot dat er s'avonds tot 20:00 uur nog licht is.
It’s all about the smiles.
subarie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 3 september 2010, 15:59
Mijn mountainbike: Scott Spark 920

Hoi, ik ben een beginnende biker en het lijkt me leuk/ gezellig om eens bij jullie aan te sluiten als dat oke is.
Hoeveel KM fietsen jullie ongeveer op een avond en wat is de gemiddelde snelheid waarmee jullie fietsen?
Kan ik even kijken of ik het vol zou houden :wink:
Tijd vliegt, maar jij bent de piloot...
Blu-Ray
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 27 februari 2010, 21:59
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 2012 650B Special

subarie schreef:Hoi, ik ben een beginnende biker en het lijkt me leuk/ gezellig om eens bij jullie aan te sluiten als dat oke is.
Hoeveel KM fietsen jullie ongeveer op een avond en wat is de gemiddelde snelheid waarmee jullie fietsen?
Kan ik even kijken of ik het vol zou houden :wink:
De groepsamenstelling wisselt per week, gemiddeld rijden we tussen de 25 tot 35 km. Het gemiddelde is afhankelijk van de (natte) ondergrond, maar we wachten altijd wel. Zou zeggen probeer het eens, want eind september zal het te snel te donker zijn. Dan beginnen de toertochten ook weer. Zelf kan ik er niet zijn, maar bij droog weer is er altijd wel iemand om 18:45 tot 19:00 uur bij de parkeerplaats van het Mediant, veel plezier!
It’s all about the smiles.
Gebruikersavatar
zoesa
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 22:10
Mijn mountainbike: is altijd stuk
Contacteer:

Hallo fiets vrienden, ik wil zondag naar Nutter bij Vasse.
Wie heeft er zin om mee te gaan?
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
Delio
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 18:01
Mijn mountainbike: Cube LTD TEAM 2011
Contacteer:

Hoi woon zelf op de helmerhoek !! geldt het nog steeds als meeting point de tpz ?
bedoel nu anno 2011.....en idd. voor achten savonds richting thuis ivm verlichting..
ik fiets momenteel in me eentje (niks op tegen).! maar lijkt me wel eens leuk om het eens met een groep mtb gasten te doen.....! wie weet. met name in de vakantie periode (bouw vak.) gaan dit jaar niet met vakantie en dus veel tijd om lekker te raggen door de omgeving.! saluut....the cube.....
Blu-Ray
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 27 februari 2010, 21:59
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 2012 650B Special

Delio schreef:Hoi woon zelf op de helmerhoek !! geldt het nog steeds als meeting point de tpz ?
bedoel nu anno 2011.....en idd. voor achten savonds richting thuis ivm verlichting..
ik fiets momenteel in me eentje (niks op tegen).! maar lijkt me wel eens leuk om het eens met een groep mtb gasten te doen.....! wie weet. met name in de vakantie periode (bouw vak.) gaan dit jaar niet met vakantie en dus veel tijd om lekker te raggen door de omgeving.! saluut....the cube.....
Hoi Delio,
Er wonen meerdere bikers in de Helmerhoek. Op dit moment is het nog te vroeg om s'avonds te biken (te snel te donder) hou dit topic in de gaten, zal posten wanneer we weer beginnen. Wel gaan we meestal in het weekend naar de toertochten hier in de buurt. Dan sms ik iedereen hoe laat en waar we verzamelen. De toertochten zijn bijna afgelopen, maar dan organiseren we zelf tochten hier in de buurt. Hoor het wel of je zin hebt om mee te gaan.

groet, Blu-Ray
It’s all about the smiles.
Gebruikersavatar
zoesa
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 22:10
Mijn mountainbike: is altijd stuk
Contacteer:

Ik heb er wel zin in hoor, kom maar op.

Is dit wat voor as zondag?

http://www.wintermarathon.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
Blu-Ray
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 27 februari 2010, 21:59
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 2012 650B Special

zoesa schreef:Ik heb er wel zin in hoor, kom maar op.

Is dit wat voor as zondag?

http://www.wintermarathon.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Afhankelijk van het weer, de vooruitzichten zijn dat het warmer wordt, maar ook kan gaan regenen. de kortste afstand is 55 km (met 10 % marge 60 km). Om dat nu in de regen te doen???? Er zijn alleen geen andere toertochten, ben nog aan het nadenken. Woensdag maar eerst een ontdekkingstocht naar Bad Bentheim.
It’s all about the smiles.
Gebruikersavatar
zoesa
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 22:10
Mijn mountainbike: is altijd stuk
Contacteer:

Hoe laat morgen?
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
Blu-Ray
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 27 februari 2010, 21:59
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 2012 650B Special

zoesa schreef:Hoe laat morgen?
zie sms
It’s all about the smiles.
Plaats reactie