Mountainbikers Oud-Beijerland e.o !

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
lenbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: za 9 februari 2008, 20:06
Mijn mountainbike: Trek 8500 2008

Ik wil hierbij toch weer een poging wagen om te kijken of er nog meer bikers zijn uit Oud-Beijerland/Hoeksche Waard die het leuk vinden om een keer samen te gaan biken ! Het is voornamelijk racefietsen hier in de Hoeksche Waard maar soms zie ik nog weleens een verdwaalde mountainbiker voorbijkomen en ben dus benieuwd of ze ook hier op het forum zitten.

Zelf rij ik meestal richting Heinenoord om daar naast de tunnel modder te ploegen maar ben ook regelmatig te vinden op de vaste routes van Dorst/Rheden/Lelystad/Drunese duinen. Daarnaast elk jaar wel een keertje of 2 naar de Ardennen of Frankrijk(Vogezen) om te biken. Kortom, een fanatiek biker maar nooit bezig met het neerzetten van snelle tijden ofzo.

Grz
Lennart
lenbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: za 9 februari 2008, 20:06
Mijn mountainbike: Trek 8500 2008

Nobody ? ! ? :o
Stievos500
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 9 maart 2009, 22:47
Mijn mountainbike: is op hoogte stage...

Hallo Lennart!

Ik kom wel aardig uit de buurt: Hoogvliet! (Misschien ken je me nog van het vorige gefaalde draadje van omg. Rotterdam :-? )

Ik spreek de laatste tijd weer met RayX af om te gaan biken. Misschien is het wel leuk om iets met z'n allen af te spreken. Maar omdat RayX onregelmatig werkt, is het soms aardig lastig plannen.

Schijnbaar woon je helemaal alleen op dat eiland, gezien je reacties!
Niet getreurd, ik rij elke dag op de fiets naar Piershil :winkie:.

gr steven
lenbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: za 9 februari 2008, 20:06
Mijn mountainbike: Trek 8500 2008

Hahah i remember you ! :-q Rayx al veel te lang niet gezien/gesproken dus het wordt inderdaad tijd om weer eens iets te gaan ondernemen. Nog voorkeuren ?
Stievos500
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 9 maart 2009, 22:47
Mijn mountainbike: is op hoogte stage...

Hmm voorkeuren.... Ik bestel liever eerst beter weer :-q.

Heb niet zo veel voorkeuren maar ik heb helaas geen auto tot m'n beschikking. Dus het blijft dan in de buurt!
2willie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 13:07

Lennart, steven

Ik zelf woon in rotterdam rij nu ongeveer 1 jaar op een MTB mischien kunnen we een keer met een aantal mensen afsprekken om een ritje te doen in de hoekse waard of omgeving.
In de zomermaanden is het wat lastiger in de weekende dan ben ik meestal duiken op de Noordzee. Maar dan rij ik een aantal keer per s avonds (ritjes van 30-40 km) omgeving rotterdam,barendrecht oude maas enz.

Ik denk dat we gewoon een datum moeten prikken en locatie waar we verzammelen en rijden. Er moeten toch meer mensen op het forum zitten die in de omgeving rotterdam wonen en een MTB hebben. Het mag van mij off the raod of wegrit zijn. Afhankelijk van de de datum kan ik nog een aantal mensen mee brengen (2 of 3 als me vrouw mee wil en mag :-)) Dus ik zou zeggen tot ziens.

Gr Wilfred.
Stievos500
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 9 maart 2009, 22:47
Mijn mountainbike: is op hoogte stage...

Hallo Wilfred!

Weer een biker uit de omgeving erbij! mooi! :D
Dan kunnen we idd een keer afspreken. Kijken of er nog meer Rotterdammers of uit de omgeving zin hebben om mee te gaan.
Mij maakt het ook niet uit als het een keertje een road tocht lang bv. de maas wordt. Ik woon er immers 2 min vandaan.

Ik hoor het wel!

grzz steven
lenbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: za 9 februari 2008, 20:06
Mijn mountainbike: Trek 8500 2008

Lijkt me leuk om een keer met z'n allen af te spreken om ff een tochtje te maken !

@ 2willie > voor de echt leuke offteroad tochten moet de fiets toch achter op de auto, heb je die mogelijkheid ?

@ Steven > pontje nemen en dan kan je bike bij mij achterop als we iets verder weg willen

Uiteraard is een asfalttocht hier in de buurt ook altijd prima.
2willie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 13:07

Lenbiker,

Geen probleem ik heb een twiny load voor 2 fietsen en de auto van mijn vrouw en trekhaak,mij auto niet maar dat niet zo`n probleem
Zit vanaf de 19e weer een weekje in limburg omgeving valkenburg.
Dus zoals je al aangaf gewoon een keer afspreken en rijden met die handel

Maar wil ook zeker een keer een asfalt toch maken.

Gr 2willie of gewoon wilfred (37 jaar)
Stievos500
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 9 maart 2009, 22:47
Mijn mountainbike: is op hoogte stage...

lenbiker schreef: @ Steven > pontje nemen en dan kan je bike bij mij achterop als we iets verder weg willen
Das een strak plan! Ben ik gelijk warm gereden :wink:
Nu nog een datum afspreken en dan idd knallen!
Hoor het wel...

gr Steven
Japie916
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 17:03
Mijn mountainbike: Een paar Kleintjes

Hier in mijn schuur in Oud-Beijerland hangen een paar Klein's.

Ga regelmatig ergens met de mountainbike raggen. Meestal Drunense duinen en 's winters bijna elke week een toertochtje ergens in Brabant. Ga dan met een maatje uit Rozenburg.

's Zomers meestal op de racefiets voor de wedstrijdkilometers in het weekend en door de weeks door de Hoeksche waard knallen op maandag- dinsdag en woensdagavond.
Frenchy2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 12 maart 2010, 13:57
Mijn mountainbike: Gary Fischer Hifi 2008

Hoi heren,

Ik doe graag ook mee ! Ik woon in Barendrecht en, net zoals Japie916, ga regelmatig (in mijn eentje) naar de Drunense duinen, Bergschenhoek en 's winters naar toertochten in het zuiden. De Ardennen staan natuurlijk 2 à 3 keer per jaar op mijn programma en, als Fransman, ga ik natuurlijk nooit zonder mijn fiets naar de Douce France !

Nu dat het toertochtseizoen bijna voorbij is, lijkt het me leuk om wat met bikers uit de omgeving te kunnen afspreken ! Ik had een oproep hiervoor gemaakt een paar jaar geleden maar geen reactie gekregen...nu maken wij misschien een kans !

's zomers ga ik meestal even op woensdagavond op de weg "trainen".

Qua vervoer kan ik 3 à 4 fietsen meenemen achter mijn Laguna...'t kan handig zijn !

Ik kan jammer genoeg dit WE niet gaan fietsen maar in het WE van 20-21 maart wel.
Iemand geïnteresseerd ?

Gr. Olivier
Edwin B
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 21 augustus 2009, 22:28
Mijn mountainbike: Trek - Elite 9.8 ( modeljaar 2010 )

Ik wil ook wel graag van de partij zijn , ik woon in Rotterdam zuid .

Vanaf het voorjaar tot aan de herfst fiets ik heel veel , toch wel zo'n 5 dagen per week .
En dan doordeweeks enkel in de avond uren .
In de weekenden overdags , met name in de middag

Ik fiets vooral veel in Barendrecht en langs de OudeMaas , Heerjansdam , Rhoon , Heinenoord , Hoogvliet , Beverwaard , Ridderkerk enzovoort .

Ik fiets trouwens enkel op de verharde wegen zoals asfalt en op fietspaden , dus mensen die dat ook met regelmaat doen kunnen wat mij betreft kontakt met mij opnemen .
Ik kom dus nooit op de onverharde mountainbike parkoers ondanks dat ik een Trek 8500 (2010) hebt .

Ik fiets eigenlijk altijd alleen omdat mijn fietsmaatje er enige jaren mee gestopt is .





Groeten EDWIN B
Laatst gewijzigd door Edwin B op za 13 maart 2010, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Trek - Elite 9.8 modeljaar 2010

Ducati - 1000ss bouwjaar 2003 ( motor )
Edwin B
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 21 augustus 2009, 22:28
Mijn mountainbike: Trek - Elite 9.8 ( modeljaar 2010 )

Even een tip voor de mensen die in Rotterdam zuid wonen of daar in de buurd wonen .

Als je onverhard wil rijden in een bosrijke omgeving klein van opzet heb je pal naast het Fyenoord stadion het eiland van Brienenoord .
Het is helaas niet ruim van opzet en het is ook geen officieel mountainbike terrijn , maar desondanks toch prima om er onverhard te kunnen raggen in het bos wat dus niet al te groot is .



En in Rotterdam Noord heb je natuurlijk het overbekende Kralingse Bos .
Dat is veel groter qua oppervlakte .
Je vind er veel fietspaden maar je kunt er ook het bos in met de mountainbike .


In Rhoon heb je ook een mooi gedeelte liggen direct langs de snelweg A15 .
Dat is ook een bosrijke omgeving waar je prima kunt mountainbiken met veel bospaadjes .
Helaas kan ik niet exact uitduiden hoe het daar heet en hoe je precies moet rijden om er te komen , ik fiets er zelf wel zo naar toe .
Dit is trouwens wel de meest interesante omgeving met heel veel bos en ook ruim van opzet .
Het begint in Rhoon en je komt uiteindelijk uit in Portugaal .
Het loopt ook een beedje in de buurd van de metro baan .




Groeten EDWIN B
Trek - Elite 9.8 modeljaar 2010

Ducati - 1000ss bouwjaar 2003 ( motor )
Stievos500
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 9 maart 2009, 22:47
Mijn mountainbike: is op hoogte stage...

Edwin B schreef: In Rhoon heb je ook een mooi gedeelte liggen direct langs de snelweg A15 .
Dat is ook een bosrijke omgeving waar je prima kunt mountainbiken met veel bospaadjes .
Helaas kan ik niet exact uitduiden hoe het daar heet en hoe je precies moet rijden om er te komen , ik fiets er zelf wel zo naar toe .
Dit is trouwens wel de meest interesante omgeving met heel veel bos en ook ruim van opzet .
Het begint in Rhoon en je komt uiteindelijk uit in Portugaal .
Het loopt ook een beedje in de buurd van de metro baan .
Is dat soms tussen het Distripark Eemhaven (Rhoon) en de Gadering in Hoogvliet? Daar heb je idd veel bospaden.

Frenchy2 schreef:Ik kan jammer genoeg dit WE niet gaan fietsen maar in het WE van 20-21 maart wel.
Iemand geïnteresseerd ?
Goed idee. Kan alleen op zondag 21 maart iets afspreken. Hoor het wel.

gr steven
Plaats reactie