Meinweg Bikers (midden limburg)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Teken zitten de laatste jaren echt overal.
Ook buiten de Meinweg.
Zelfs hier in het veld omgeving Neeritter moet ik er regelmatig een paar van de hond afplukken.
Gewoon altijd goed kijken na het biken (of andere activiteiten) want ze zijn soms een paar mm groot
(of klein :winkie: ).
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Gisteren weer wezen biken op de Meinweg en nabij Birgelen.
Mij viel op,dat er weer iemand bezig is takken en boompjes op singletracks te leggen,zodat wij mountainbikers steeds moeten af stappen. Hier 2 foto`s van een bekend singletrack nabij het spoor.
En wat verder op liggen ook takken verspreid over een lang singletrack.
Echt ergerlijk :evil: want zo kunnen ook ongelukken gebeuren als je met een vaartje aan komt biken.

Afbeelding

Afbeelding

En op Duitsgebied is het vrij van opstakels en kan men gewoon biken en de vaart er in houden :-q .

Heb gisteren 57km gebiked met ongeveer 475 hm,want mijn snelheidsmeter begaf het weer.
Wordt tijd dat ik mij een gps aanschaf,zodat ik de mooie mtb route`s van de Meinweg en op Duitsgebied nabij Dallheim en Brigelen te toon stel hier voor de bikers.
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Een gps toestel mongoose !!??
En jij was altijd een fel tegenstander.
Trouwens wel een duur grapje als je zo'n ding wilt aanschaffen om voor anderen routes op te nemen.
Een gps kopen om in andere voor jou onbekende gebieden te gaan rijden waar je de weg niet weet is wel interessant
Dan is de investering ook de moeite waard.
Anders zou ik de centjes bewaren voor andere dingen.
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

marco-turn-me-on schreef:Een gps toestel mongoose !!??
En jij was altijd een fel tegenstander.
Trouwens wel een duur grapje als je zo'n ding wilt aanschaffen om voor anderen routes op te nemen.
Een gps kopen om in andere voor jou onbekende gebieden te gaan rijden waar je de weg niet weet is wel interessant
Dan is de investering ook de moeite waard.
Anders zou ik de centjes bewaren voor andere dingen.
@Marco,

Gezien mijn blesseure reeds van de afgelopen jaren,vind ik dat ik mijn niveau niet meer haalbaar is om voor meedere bikers een Lets Ride te organiseren. Vandaar ik heb besloten mij een fietscomputer met gps aan te schaffen,zodat ik bikers de gelegenheid biedt om de mtb route`s die ik bike op de Meinweg en op Duitsgebied te toon te stellen.
En in het algemeen wil ik meer in het Zuiden gaan biken Zuid-Limburg en Adrenne,dan vind ik een gps wel makkelijk om nog een keer weer deze route te gaan biken.Binnenkort ga ik met de RM bikers van Peerke`s bike shop ( Schinnen ) een bike route fietsen in Zuid-Limburg en wil deze route graag op de gps hebben. Fietscomputer met gps wordt een Sigma ROX 10.0 en is redelijk in prijs.
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Mongooseboy schreef:Gisteren weer wezen biken op de Meinweg en nabij Birgelen.
Mij viel op,dat er weer iemand bezig is takken en boompjes op singletracks te leggen,zodat wij mountainbikers steeds moeten af stappen. Hier 2 foto`s van een bekend singletrack nabij het spoor.
En wat verder op liggen ook takken verspreid over een lang singletrack.
Echt ergerlijk :evil: want zo kunnen ook ongelukken gebeuren als je met een vaartje aan komt biken.
Daar langs dat spoor is het wel vaker raak volgens mij, vorig jaar in de zomer lag het er ook vol met takken die bewust over het pad gegooid waren. Heb het zelf alleen nog op dit pad gezien, maar aangezien het nu weer raak is wil er schijnbaar iemand heel graag dat de mtbers op dit pad weg blijven....
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Klopt idd,maar ruiters te paard vinden deze singletrack ook blijkbaar leuk gezien de hoefsporen en het verder gelegen lang singletrack wat over gaat in een ruiterpad.
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Mongooseboy schreef:
marco-turn-me-on schreef:Een gps toestel mongoose !!??
En jij was altijd een fel tegenstander.
Trouwens wel een duur grapje als je zo'n ding wilt aanschaffen om voor anderen routes op te nemen.
Een gps kopen om in andere voor jou onbekende gebieden te gaan rijden waar je de weg niet weet is wel interessant
Dan is de investering ook de moeite waard.
Anders zou ik de centjes bewaren voor andere dingen.
@Marco,

Gezien mijn blesseure reeds van de afgelopen jaren,vind ik dat ik mijn niveau niet meer haalbaar is om voor meedere bikers een Lets Ride te organiseren. Vandaar ik heb besloten mij een fietscomputer met gps aan te schaffen,zodat ik bikers de gelegenheid biedt om de mtb route`s die ik bike op de Meinweg en op Duitsgebied te toon te stellen.
En in het algemeen wil ik meer in het Zuiden gaan biken Zuid-Limburg en Adrenne,dan vind ik een gps wel makkelijk om nog een keer weer deze route te gaan biken.Binnenkort ga ik met de RM bikers van Peerke`s bike shop ( Schinnen ) een bike route fietsen in Zuid-Limburg en wil deze route graag op de gps hebben. Fietscomputer met gps wordt een Sigma ROX 10.0 en is redelijk in prijs.
Dan moet ik je toch waarschuwen.
Dit toestel geeft voor zover ik op de site lees geen aanwijzingen van een te volgen route.
Je tocht opnemen en thuis bekijken en analyseren gaat wel.
Het is meer een zeer luxe fiets/ trainingscomputer.
Om routes na te rijden of andere tracks van medebikers te rijden heb je een garmin of iets dergelijks nodig.
Daar hangt (nieuw) een iets ander prijskaartje aan.
Dus ff uitkijken om teleurstellingen te voorkomen.
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Ok, bedank voor deze uitleg, want heb het fietscomputer met gps nog niet aan geschaft.

Maar welke garmin kun je mij aanbevelen voor beginner voor een redelijke prijs?
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Een etrex20 is een prima toestel.
Ongeveer 170€.
Er zijn ook andere merken maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik zou eens in het gps topic snuffelen.
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Heb afgelopen zondagmorgen een rondje gebiked richting de 7 - Heuvelen en de mooie singletrack 100 Guldenpad wat achter Boukoul loopt.Maar begin van de 100 Guldenpad afkomende 7 -Heuvelen is de bosbouw aardig bezig,want de singletrack ligt bezaaid met takken.Verderop is de singletrack vrij van de bosbouw en kan men aardig door trappen. Vindt deze Singletrack 100Gulden of 5Guldenpad één van de mooiste in de omgeving van Nationaal Park de Meinweg. Veel bikers tegen gekomen al was ik al vroeg in het bos 8:30u. Veel zonder helm en bijna allemaal de lange wielerbroek aan,man het is Lente :roll: Ik ging weg met 7 graden en de korte wielerbroek aan,is even koud,maar daar wen je aan :-D
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Mongooseboy schreef:Heb afgelopen zondagmorgen een rondje gebiked richting de 7 - Heuvelen en de mooie singletrack 100 Guldenpad wat achter Boukoul loopt.Maar begin van de 100 Guldenpad afkomende 7 -Heuvelen is de bosbouw aardig bezig,want de singletrack ligt bezaaid met takken.Verderop is de singletrack vrij van de bosbouw en kan men aardig door trappen. Vindt deze Singletrack 100Gulden of 5Guldenpad één van de mooiste in de omgeving van Nationaal Park de Meinweg. Veel bikers tegen gekomen al was ik al vroeg in het bos 8:30u. Veel zonder helm en bijna allemaal de lange wielerbroek aan,man het is Lente :roll: Ik ging weg met 7 graden en de korte wielerbroek aan,is even koud,maar daar wen je aan :-D
Ik zag je vandaag anders ook fietsen met lange sokken! Ik zei nog gedag maar je hebt me waarschijnlijk niet herkend :D
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

@ Rossi, ik ben best veel mtber's tegen gekomen gistermorgen en verschillende goede morgen of hallo gezegd. Waar was het dan dat je mij hebt gezien.

En die lange sokken, zijn compressie kouzen voor een betere door bloeding. Maar ook bescherming , want mijn linker scheenbeen is gevoelig voor wondjes. En eigenlijk moet ik ook een scheenbeschermer dragen.
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

@ Rossi, dan heb ik jouw gezien op de Meinweg waar al dat Heide groeit jij kwam mij tegenmoet fietsen op je Cannondale,want zag 1 vorkpoot zwart/groen,klopt hé?
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Klopt inderdaad. Vandaag ook gefietst, Meinweg en Elmpterwald. Welgeteld vier teken op mijn benen. In de ruim 10 jaar dat ik mountainbike heb ik nog nooit een teek gezien. Hebben meer fietsers hier momenteel last van op de Meinweg? Vorig jaar ook op de Meinweg gefietst en dit niet gehad. Vijf guldenpad en 4 heuvelen (testrit) om precies te zijn.
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Is de bosbouw nog steeds bezig op het vijf gulden singletrack pad?
Ik heb nog geen last gehad van een teken op mijn benen. Zal wel door mijn compressie kousen komen, dat ik er geen last van heb.

Ik heb afgelopen zondagmiddag gebiked in de bossen nabij Monfoort.Daar heb je een aantrekkelijke singletrack lopen aan de bosrand nabij de weilanden tussen Monfoort en Berg. En heb op mijn Retro bike Mongoose Iboc comp gebiked weer eens wat anders een HT met oude fiets techniek, heerlijk ermee gebiked :-D
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Plaats reactie