Winterberg - Dinsdag 23 oktober

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Michiel schreef: zo 14 oktober 2018, 18:36 Hoi, vraagje. Welke tracks waren er open toen jullie in Winterberg waren?
Alles was open behalve de Northshore. Daarvan is het bovenste en onderste stuk later op de dag opengegaan, het middelste gedeelte bleef edoch gesloten voor onderhoud (leek het).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Ah kijk, dat klinkt al een stuk beter. Thanks voor de info.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Cannibal
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 2 december 2003, 00:11

Dit weekend was alles open. Middelste stuk North Shore had idd recent onderhoud gehad.
Na 4 nov gaat het park dicht. Dus opschieten als je nog wilt gaan :wink:
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Cannibal schreef: ma 15 oktober 2018, 13:39 Dit weekend was alles open. Middelste stuk North Shore had idd recent onderhoud gehad.
Na 4 nov gaat het park dicht. Dus opschieten als je nog wilt gaan :wink:
Het weekend van de 28 staat met potlood in de agenda, nu vol spanning het weer in de gaten houden :D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Cannibal schreef: ma 15 oktober 2018, 13:39 Dit weekend was alles open. Middelste stuk North Shore had idd recent onderhoud gehad.
Na 4 nov gaat het park dicht. Dus opschieten als je nog wilt gaan :wink:
Hoe was het met de drukte in het weekend?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Cannibal
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 2 december 2003, 00:11

Lars TB schreef: ma 15 oktober 2018, 14:30
Cannibal schreef: ma 15 oktober 2018, 13:39 Dit weekend was alles open. Middelste stuk North Shore had idd recent onderhoud gehad.
Na 4 nov gaat het park dicht. Dus opschieten als je nog wilt gaan :wink:
Hoe was het met de drukte in het weekend?
De rij begon bij het eind van de flowtrack = 200+ meters tot aan de lift denk ik. Erg druk dus... 15min wachttijd
Dat was op zaterdag. Zondag geen idee, maar zal ook druk geweest zijn.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Laatste sprong op de downhill was woensdag ook dicht!
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Laatste sprong? Zo goed als beneden, met die gap? Daar gebeuren veel ongelukken. Van de zomer moest er zelfs een keer een helicopter komen, lift werd stilgelegd, etc. En iemand die ik ken heeft die ook eens net niet gehaald.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Die stepdown, ja.
Kan me inderdaad voorstellen dat die dicht is vanwege vele ongelukken (nooit zien gebeuren, maar kan het me goed voorstellen).
Je zou maar net iemand over het hoofd zien die er langs gaat terwijl jij m springt....

Vond ook wel onduidelijk aangegeven dat er een flinke sprong achter zat.

Ze leken wel bezig om een alternatief pad aan te leggen zodat de sprong geheel gescheiden wordt van de chickenway.
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

O, de stepdown. Dat is niet wat ik bedoelde. Na de stepdown zit toch nog een double met een paar meter ertussen, of vergis ik me en ligt die onderaan een andere track? Zou kunnen.
De stepdown is goed te doen al is hij inderdaad niet heel duidelijk als je daar de 1e keer aankomt. De chickenway loopt er inderdaad aan de linkerkant langs. Zou wel fijn zijn als ze de scheiding duidelijker maken ja.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ik bedoel die houten constructie waar IXS op staat. Daar loopt de chicken er namelijk rechts langs.
De makkelijke versie van de sprong erna ligt links, dus die lijnen kruisen elkaar.

Naar mijn weten ligt er nergens een gap :roll:
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ik bedoel het ding dat hier op 1.53 gesprongen wordt

https://youtu.be/qukC_V-s5U4
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

maaf2 schreef: ma 15 oktober 2018, 19:59 Ik bedoel het ding dat hier op 1.53 gesprongen wordt

https://youtu.be/qukC_V-s5U4
Duidelijk :D
Bedoelden we toch hetzelfde. :-q
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Cannibal
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 2 december 2003, 00:11

Die stepdown en sprong zijn idd aangepast. Er is nu een soort houten ingang gecreëerd met een duidelijk bord met waarschuwing. De chicken run ligt er rechts naast en gaat ook niet meer over de laatste sprong. Voorheen kon je nog de stepdown overslaan en alsnog de laatste jump pakken. Voor de onervaren rijden allicht veiliger op deze manier.
Plaats reactie