Let's Ride Walporzheim! Za 21 oktober. Pics p3!

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Retep87 schreef:Ik heb een plannetje om op korte termijn te gaan trailhunten, iets verderop in het dal. Eens kijken wat voor leuks daar te vinden is. Dus geen garanties op mooie trails, maar ik heb er wel redelijke hoop op ;)
Wie wil kan mee! Even het weer afwachten, dit weekend is ruk denk ik...
Ik heb in ieder geval gezonde interesse, keep me posted!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Retep87 schreef:Iemand nog goede tips voor image hosting? Photobucket wil 350 dollar per jaar van me om foto's te delen hier, gaat 'm niet worden.
https://imgur.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, doei !
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Herman de Biker schreef:Verder wel kunnen genieten van de rit? :P
Afgezien van het noodzakelijk kwaad (~ klimmen :-{ ) was het an sich vermakelijk en een prachtige omgeving. Ga gewoon net zolang terug tot alle hairpins gelukt zijn :evil: . En wat betreft fiets minder de nadruk op "bombproof naar beneden" leg en wat meer op "*** het moet ook omhoog"...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

cheeta schreef:
Herman de Biker schreef:Verder wel kunnen genieten van de rit? :P
Afgezien van het noodzakelijk kwaad (~ klimmen :-{ ) was het an sich vermakelijk en een prachtige omgeving. Ga gewoon net zolang terug tot alle hairpins gelukt zijn :evil: . En wat betreft fiets minder de nadruk op "bombproof naar beneden" leg en wat meer op "*** het moet ook omhoog"...
Mocht je nu binnen +/- 300 km van Rotterdam een rondje weten waar je structureel meer uitdaging vindt / meer committed moet afdalen, dan ben ik zeeeeer geïnteresseerd, misschien wel leuk om deze lets ride een vervolg te geven :-q
Overigens voel ik er ook wel wat voor de volgorde wat te finetunen en niet de lastigste switchbacks als eerste te doen :D

Daarnaast, erg leuk gereden, leuke groep !
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Volgens mij heb ik in de Whatsapp groep nu al een keer of vijf geroepen waar je dan moet zijn..... :-?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

suravida schreef:Volgens mij heb ik dat in de Whatsapp groep nu al een keer of vijf geroepen..... :-?
ben ik niet vergeten, maar die trails zijn komende 5 maanden toch dicht?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Das waar.... :(
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Joepie de schreef:
Retep87 schreef:Iemand nog goede tips voor image hosting? Photobucket wil 350 dollar per jaar van me om foto's te delen hier, gaat 'm niet worden.
https://imgur.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Thx, foto's op p3 zijn weer gefixed! En er staan er wat extra bij.
Wel in formaatje loeigroot denk ik :~ maar toe maar.
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Iemand wel eens de 'enduro' lijnen in Chaudfontaine gereden? Lijkt me ook erg tof, en maar 2h rijden vanuit midden des lands.
Vergelijkbaar met Walporzheim?
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

paulus1981 schreef:
suravida schreef:Volgens mij heb ik dat in de Whatsapp groep nu al een keer of vijf geroepen..... :-?
ben ik niet vergeten, maar die trails zijn komende 5 maanden toch dicht?
Les Hautes Riviéres zeker.. Wat is de reden dat het dicht is?
'BUILT not Bought '
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

suravida schreef:Volgens mij heb ik in de Whatsapp groep nu al een keer of vijf geroepen waar je dan moet zijn..... :-?
En is dat geheim? :wink:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Herman de Biker schreef:
Les Hautes Riviéres zeker.. Wat is de reden dat het dicht is?
What else? ;-) Maar ze willen de trails heelhouden in het natte seizoen, vandaar.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Dat voldoet inderdaad aardig aan het wensenlijstje van Paulus hierboven^ :-D en goede zaak om de boel te ontzien!

Maareh weer even on topic, als er een vervolg komt op de ride haak ik weer aan, ben benieuwd naar de nieuwe lijnen Peter
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

LHR (youtube tip: Enduro de la Semoy) is qua hoogtemeters en qua concept (gebied dat je bestrijkt, rondje dat je kunt rijden, omgeving) redelijk vergelijkbaar, maar naar mijn mening gevarieerder in hetgeen je voorgeschoteld krijgt qua stenen, wortels, bochten, switchback, drops ... en makkelijker met een groep te rijden omdat je wat meer de snelheid vasthoudt. Maar dat gaat dus wat voor het voorjaar zijn...

Ik weet niet wat er precies onder 'Enduro' lijnen in Chaudfontaine verstaan wordt, maar ik ken er grofweg 2 lokaties. De eerste rond de DH track waar je de DH (Belgische cup) en waar er een 3~4 lijnen naast liggen en een twee plaats op een 5km daarvan met nog 2~3 lijnen. De eerste lokatie is wat ik me er van herinner echt lastiger (is in principe een DH track) en je rijdt iedere keer dezelfde 17% asfaltweg omhoog wat minder charme heeft.

Nabij Aywaille kan je qua hoogtemeters, tracks en omgeving ook redelijk rijden maar met de bladeren ga je daar op sommige stukken nu volgens mij ook niets zien en ze zullen er ook wel jagen... Naast dat enkele volgens mij verdwenen zijn.

Wil nog een keer terug naar Witten in Duitsland, qua hoogtemeters volgens mij iets minder maar had qua trails toch aardig wat te bieden in m'n geheugen (of het kwam door de hardtail). Wel minder steil...

Dan zijn er nog een hand vol lokaties die an sich afdalingen hebben die aardig wat te bieden hebben, maar veelal een stuk minder hoogtemeters aan 1 stuk, meer Freeride achtig, ... en waar je in ieder geval de charme van een rondje door een groter gebied met wat mooie vergezichten mist omdat je gewoon een heuvel op en neer rijdt.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Retep87 schreef:Iemand wel eens de 'enduro' lijnen in Chaudfontaine gereden? Lijkt me ook erg tof, en maar 2h rijden vanuit midden des lands.
Vergelijkbaar met Walporzheim?
Ja, die rijden we af en toe vanuit Eijsden met de locals. Zeker erg leuk, maar om er 2,5 uur voor te moeten aanrijden. Die hele streek kent erg gave trails! Meerderheid stevig XC-en, zeker geen enduro voor nodig als je de nodige ervaring hebt met wat technischer rijden (we rijden zelf meestal met 100mm hardtails en 100-120mm race-marathonfully's). Dropper is wel erg handig.

Gave pics heren!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie