Let's ride Framebuilders en bewonderaars

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4132
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Herman de Biker schreef:Aah die! Had hem eenhele tijd terug al eens gelezen, gaaf :-q Ik zou zeggen gewoon weer beginnen, aan de skills en werkplaats ligt het iig niet :wink:
Wordt het dan weer aluminium, of staal?
Aan de werkplaats is iets veranderd, dus dat wordt wat lastiger. Maar het is meer de tijd.

Als ik voor iets ander ga wordt het een SLTHT 29er met wat nokjes voor een drager. Of een gravelracer.

Wel in staal want:
-Daar kan je makkelijker material voor vinden
-Samen met mijn bouwmaatjes hebben we nog 4 buizensets liggen. Dus dat moet eerst op.
Cube2be
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 998
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 17:09
Mijn mountainbike: Kona Honzo & Surly Krampug singlespeed
Contacteer:

Gisterochtend een rondje Nijmegen wezen rijden en er zijn flinke bos werkzaamheden bezig.
Dit heeft als gevolg dat zo goed als alle mooie afdalingen vlak naast de route volledig gebarricadeerd zijn door omgezaagde bomen.

Nu zijn dus de volgende afdalingen volledig afgesloten:
- Het "geul" gedeelte van het traumapad (horen zeggen, zelf niet geweest).
- Het eerste deel van de afdaling langs de Maldense baan (horen zeggen, zelf niet geweest).
- De afdaling voor de wortelklim
- De afdaling door een geul met aan het einde dat steile stuk naast de Mookerhei.
- Een dropje uitkomend op de rode route.

Opvallend is dat al bovenstaande afdalingen vlak naast de vaste route liggen en veel gereden worden. Ik ben dus bang dat die bomen daar niet toevallig liggen en er bewust neergelegd zijn om het fietsen er onmogelijk te maken.

In het rondje wat ik voor ogen had zaten onder andere alle bovenstaande afdalingen. Gelukkig zijn de afdalingen welke wat verder van de route af liggen nog wel gewoon open.
Dus ik denk dat we moeten gaan rijden rond de zandkuil, Holthurnsche hof en mogelijk het oude bikepark gedeelte in het reichswald bij de Diepen mee moeten pakken. Nadeel van het het reichswald is wel dat je heen en terug over dezelfde trails moet.
Fietsen is gezond dus eet meer fiets.

Veel hoogwaardige mountainbike onderdelen in de verkoop!
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

@Cube2be dat is klote, de meeste door jou genoemde plekken zijn voor mij allemaal abracadabra, maar misschien dat suravida met zijn topografisch-fotografisch geheugen hier tzt wel raad mee weet :winkie:

edit:
baron062 schreef:
Herman de Biker schreef:Aah die! Had hem eenhele tijd terug al eens gelezen, gaaf :-q Ik zou zeggen gewoon weer beginnen, aan de skills en werkplaats ligt het iig niet :wink:
Wordt het dan weer aluminium, of staal?
Aan de werkplaats is iets veranderd, dus dat wordt wat lastiger. Maar het is meer de tijd.

Als ik voor iets ander ga wordt het een SLTHT 29er met wat nokjes voor een drager. Of een gravelracer.

Wel in staal want:
-Daar kan je makkelijker material voor vinden
-Samen met mijn bouwmaatjes hebben we nog 4 buizensets liggen. Dus dat moet eerst op.

Oeps, overheen gelezen :P dus wat je zegt; hopen op een vruchtbare winter inderdaad, ben benieuwd wat er uit komt rollen :wink:
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Qua paden zijn er inderdaad wat toppertjes door de bosbouwers gesloopt. Zo ook helaas Neerlands leukste: het Traumapad :evil: Ik had heel graag de kombochten nog willen rijden op mijn creatie. Maar er is gelukkig nog genoeg ander leuks in de buurt, en op deze manier houden we zeker tijd over om het Reichswald bij de Diepen aan te doen. Maar goed k*t is het wel!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Cube2be
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 998
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 17:09
Mijn mountainbike: Kona Honzo & Surly Krampug singlespeed
Contacteer:

Zijn de kombochten die uitkomen op de maldense baan ook al dicht gegooid? Daar ben ik gister namelijk niet meer geweest. Zwaar balen dan. Die zijn juist net na een lange tijd dicht geweest te zijn weer open.

Er is nog genoeg anders te rijden gelukkig maar inderdaad juist het traumapad en de kombochten zijn ideale paden om je nieuwe fiets eens goed te testen.
Fietsen is gezond dus eet meer fiets.

Veel hoogwaardige mountainbike onderdelen in de verkoop!
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Cube2be schreef:Gisterochtend een rondje Nijmegen wezen rijden en er zijn flinke bos werkzaamheden bezig.
Dit heeft als gevolg dat zo goed als alle mooie afdalingen vlak naast de route volledig gebarricadeerd zijn door omgezaagde bomen.

Nu zijn dus de volgende afdalingen volledig afgesloten:
- Het "geul" gedeelte van het traumapad (horen zeggen, zelf niet geweest).
- Het eerste deel van de afdaling langs de Maldense baan (horen zeggen, zelf niet geweest).
- De afdaling voor de wortelklim
- De afdaling door een geul met aan het einde dat steile stuk naast de Mookerhei.
- Een dropje uitkomend op de rode route.

Opvallend is dat al bovenstaande afdalingen vlak naast de vaste route liggen en veel gereden worden. Ik ben dus bang dat die bomen daar niet toevallig liggen en er bewust neergelegd zijn om het fietsen er onmogelijk te maken.

In het rondje wat ik voor ogen had zaten onder andere alle bovenstaande afdalingen. Gelukkig zijn de afdalingen welke wat verder van de route af liggen nog wel gewoon open.
Dus ik denk dat we moeten gaan rijden rond de zandkuil, Holthurnsche hof en mogelijk het oude bikepark gedeelte in het reichswald bij de Diepen mee moeten pakken. Nadeel van het het reichswald is wel dat je heen en terug over dezelfde trails moet.
Idd bovenstaande kan ik bevestigen....Moest in de afdaling op het traumapad ineens vol in de ankers ( gelukkig nieuwe SLX remmen ipv de BB7's :lol: ) Net voor de kombochtjes alles dichtgegooid :x
De wortelklim zelf ligt ook voor de helft dicht, dat zijn toch echt de vaste routes.
Idd rondom is daar een hoop dichtgegooid, en mijn gevoel zegt ook dat t niet per ongeluk gebeurt is :((
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Reichswald dan maar ?
Is hemelsbreed slechts 1 km verderop.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ook. Maar gewoon lekker starten bij het vliegveld. Er is nog meer dan genoeg leuks over ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16850
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik kom iig niet bewonderen, zit al een week met lage rugpijn en het lijkt me verstandig eventjes niet meer op een mtb te stappen :(

Gelukkig heb ik de beide stalen beauty's al kunnen zien tijdens eerdere gelegenheden :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Jammer! Ik zit overigens wel met argwaan te kijken naar de weersvoorspelling...Ik weet niet of ik het mentaal al aan kan om mijn creatie de blubber in te sturen :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

suravida schreef:Jammer! Ik zit overigens wel met argwaan te kijken naar de weersvoorspelling...Ik weet niet of ik het mentaal al aan kan om mijn creatie de blubber in te sturen :lol:
Bij regen stem ik voor uitstel!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hm, is er al een afstand voor deze Let'sRide bekend? Bij uitstel ben ik wellicht als bewonderaar ook wel geïnteresseerd...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ergens tussen de 40 en 50km. Maar Baron062 is hier de baas ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ik ben ook voor uitstel, nog steeds thuis met koorts :-{
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Eventjes volgen :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie