7e Moezel Let's Ride (Eifel/Hunsrück) - 13 t/m 15 mei 2016

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Nee, we hebben het dit keer netjes gehouden :lol:
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Het lijkt er op dat we een fris, maar wel droog weekend kunnen verwachten. Ik heb mijn dropper op de fiets gezet en even snel getest (hij doet het goed Kevin :-q ). De fiets is er dus klaar voor.
Vrijdag eens kijken of ik er ook klaar voor ben.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Ik heb er zin in! :D Ik ga morgenochtend al die kant op samen met Thijs om alvast een beetje warm te rijden :-q
En mooi zo Eddie :)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik heb er ook zin in! :-q

Het weer ziet er eigenijk best aardig uit, te warm is tenslotte ook niet handig ;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Have Fun, We did ;)

https://youtu.be/ZPPqB3_k0RQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Een geweldig weekend weer.
Erwin en Henk bedankt!

Donderdagmiddag vertrokken met het idee een kort warming up rondje te doen. Uiteraard druk verkeer en later dan gepland aangekomen. Half 8 op de fiets en een rondje met Tijs en Kevin gedaan. Zij gingen voor een 2e rondje waarbij we de terugweg langs de lokale Turk zijn geweest voor het avondeten. Binnen 3 kwartier bezorgd bij het huisje, door onszelf...
https://www.strava.com/activities/574750266" onclick="window.open(this.href);return false;

Vrijdag een prachtig mooie dag. Veel zon. De trails lagen er droog bij. Er werd lekker gereden. Af en toe een pauze of op elkaar wachten. Nergens verkeerd gereden of misverstanden. De voorspelling was dat aan het eind van de dag het weer wat zou omslaan. Toen er onweer en dreiging van een bui was had iedereen het gevoel dat het los zou gaan. Aangezien we aan het einde van de rit waren voelde je dat men snel richting huis wilde. Even later reed ik door een domme actie m'n band van de velg. Binnenband er in en verder. Even later een harde knal. Na inspectie bleek dat de band kapot was en de binnenband er uit wilde. Na een reparatie ben ik via het asfalt de berg overgereden. Met al dat gestuiter had ik niet het vertrouwen dat de band het zou houden. Joost ging gezellig mee, die vond het wel mooi voor die dag. Geweldig trouwens wat sommige bij zich hebben. Mijn dank is groot, Marcel (x2) en Erwin! :-)
https://www.strava.com/activities/574804352" onclick="window.open(this.href);return false;

Zaterdag was de voorspelling bewolking, 10 a 12 graden en een aardige kans op regen. Uiteindelijk de hele dag droog, half bewolkt en een aangename temperatuur. Dat was heel erg top! Tijdens de lunch bij Punderich aan de Moezel was het wel erg fris door de wind. Mooi gereden. Aan het einde stond ik met Kevin ergens te wachten op de groep. Het duurde wat lang en aangezien ik de weg kende ben ben ik richting het huisje gereden. Wel een kleine omweg en een heuveltje extra.
https://www.strava.com/activities/575995426" onclick="window.open(this.href);return false;

Opvallend, of niet, vond ik dat iedereen een dropper had.
Eigenlijk gewoon logisch. Dit jaar zelf voor het eerst met zo'n ding en daardoor veel meer switchbacks kunnen draaien :-) En ook afdalingen gaan wat relaxter met het zadel een beetje lager. Wat dan weer niet relaxt is is als een groot deel van de dag de dropper meer een verende zadelpen is dan een dropper. Lekker zere poten nu omdat ik te laag zat met klimmen.

Top weekend. Iedereen bedankt voor de gezelligheid!

De foto's zijn gemaakt met een Nexus 5x, zeer tevreden mee (door resizen en grootte wat te beperken zijn ze nu ietsminder)

Afbeelding


Klaar voor vertrek.
Afbeelding


Vlnr: Kevin, Marcel en Erwin.
Afbeelding


Afbeelding


Marcel.
Afbeelding


Bij het bikepark. Weinig actie want het was afgesloten om te rijden. Niet dat ik daar anders in actie zou komen ofzo...
Afbeelding


Eerst gerepareerd. Na een hergroepering nog 2 tie-wraps van Marcel voor de zekerheid.
Afbeelding


Na de rit de band gedemonteerd en toen kwam ik deze tegen... :-((
Afbeelding


Een Pinion transmissie! :D / e-bike ;-)
Afbeelding


En Mark, de trotse eigenaar. Vandaag de eerste echte rit met deze bijzondere fiets.
Afbeelding


Even wat fixen.
Afbeelding


Eddie in actie.
Afbeelding


Tijs ging er lekker snel af. Een snee in de band was het gevolg. De sealant kon het niet alleen af. Een of ander reparatiespul van Erwin zorgde dat de snee van buiten wat werd gedicht en dat de sealant z'n werk kon doen.
Afbeelding


Prachtig, graag dichter bij huis zoiets :D
Afbeelding


Lunchtijd!
Afbeelding


Erg lastige switchback. Hier Tijs die em rijdt.
Afbeelding


Joep of Frits (volgens mij de laatste)
Afbeelding


De weg terug, samen met Remi...
Afbeelding


Dit uitzicht heeft de rest gemist ;-) Maar die waren wel een uur eerder terug...
Afbeelding


Traben Trarbach.
Afbeelding


Traben Trarbach.
Afbeelding


Ik had ook gewoon over de weg daar beneden terug kunnen rijden.
Afbeelding


Als je honger hebt eet je alles.
(ook als je geen honger hebt prima te eten trouwens)
Afbeelding


Donderdagavond. Als je naar links kijkt moet je je stuur niet naar rechts trekken :D
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Opperhoofd op zo 15 mei 2016, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

Knap!
Altijd naald en draad meepakke, zeker met schwalbe
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Het was een Maxxis Ikon.
Van Joep heb ik de voor een volgende dag zijn Schwalbe Racing Ralph geleend :-) (dan ben je blij met Schwalbe hoor :D )
IQzero
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 13:18
Mijn mountainbike: Giant Trance / Trek remedy / Cove shocker

Het was weer fantastisch! Erwin & Henk bedankt. Ik heb mijn fotos ook ff bekeken maar ik heb alleen maar fotos van bandenplak activiteiten :-D
Are you a mountain biker or a roadie on dirt?
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Mooi verslag Onno!
Uiteraard wil ik ook iedereen (nogmaals) bedanken voor het topweekend, echt genoten niet op de laatste plaats door de vettuh trails........special thanks to Erwin en Henk voor het organiseren van dit geheel!!!
Gebruikersavatar
gomez
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 6 november 2015, 22:14
Mijn mountainbike: Pilot Custom LTHT

rutger079 schreef:Mooi verslag Onno!
Uiteraard wil ik ook iedereen (nogmaals) bedanken voor het topweekend, echt genoten niet op de laatste plaats door de vettuh trails........special thanks to Erwin en Henk voor het organiseren van dit geheel!!!
Daar sluit ik me bij aan.
Voor mijzelf op meerdere vlakken een mooie nieuwe ervaring en kom volgend jaar graag terug.
Cube2be
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 998
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 17:09
Mijn mountainbike: Kona Honzo & Surly Krampug singlespeed
Contacteer:

Erwin, Henk en de rest, bedankt! Geweldige dagen gehad. Volgend jaar ben ik er graag weer bij, maar dan op flats :bier:
Fietsen is gezond dus eet meer fiets.

Veel hoogwaardige mountainbike onderdelen in de verkoop!
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Als ik de foto's zie dan is het baal baal dat ik in een andere ploeg ben
gezet... Anders was ik er ook weer bijgeweest.
Altijd leuke paden om overheen te jagen.

Foto van over de weg terugrijden: Echt niet, bovenlangs is veel mooier.

zijn jullie niet aangevallen door Nordic Walking stokken net als vorig jaar ;)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ondanks dat er aardig wat pech was onderweg (paar banden, paar droppers, geen kettingen!), heb ik prachtig genoten en heerlijk gefietst.
En ondanks dat ik vaak als laatste boven was, vond ik het echt leuk ;)

Alles was top verzorgd, we zijn niets tekort gekomen.

Volgende keer alleen wat beter uitgerust aankomen, dan gaat het vast helemaal goed komen.

Nog een paar kiekjes van mijn kant:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De banden reparatie deel 1 van Opperhoofd
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Ook ik heb weer enorm genoten van een geweldig weekend. Erwin en Henk hadden alles weer super voor elkaar. Weer een hele leuke groep mensen bij elkaar, en weer wat gezichten bij forumnamen. (maar wie was nou Joep en wie was nou Frits?)
Een paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Plaats reactie